🐎Various

Djokovic and Halep Qualify For Italian Open Championship

تأهل ديوكوفيتش وهاليب لنهائي بطولة روما لتنس الأساتذة

QNA

Rome: Novak Djokovic is bidding to win his fifth Rome Masters title after a 7-5, 6-3 victory over Casper Ruud in their semi-final on Sunday.

The world number one is currently tied with Rafael Nadal on 35 Masters 1000 titles, but the Serbian now has a glorious chance to overtake the Spaniard in Monday’s final where he will face the winner of Denis Shapovalov v Diego Schwartzman.

Nadal was stunned by Schwartzman in the quarter-finals in straight sets. and Djokovic has never lost to either Shapovalov or Schwartzman in his career.

In Woman side, Wimbledon champion Halep held off a fightback from her Spanish rival.

After pulling level at a set-all, the ninth seed slumped 5-1 down in the third, before pulling out a string of winners to draw the match back to 4-5. Serving to stay in the match, though, she hit successive double faults to hand Halep victory.

The 2018 French Open winner will meet either Czech defending champion Karolina Pliskova, the second seed, or Marketa Vondrousova for the title. The 28-year-old lost her two previous finals in 2017 and 2018 to Ukrainian Elina Svitolina, who exited in the quarter-finals this year. 

قنا

روما: تأهل الصربي نوفاك جوكوفيتش، المصنف الأول على العالم، اليوم، للمباراة النهائية ببطولة روما لتنس الأساتذة للمرة العاشرة في تاريخه بفوزه على النرويجي كاسبر رود بمجموعتين دون رد بواقع 7 – 5 و6 – 3 في الدور قبل النهائي.

ويلتقي جوكوفيتش، الفائز بـ17 لقبا في بطولات الجراند سلام، مع الفائز من المباراة التي تجمع في وقت لاحق اليوم بين دينيس شابوفالوف والأرجنتيني دييجو شوارتمان.

ويسعى جوكوفيتش، بطل روما في أربع مناسبات ووصيف العام الماضي، للفوز بلقب البطولة وتحقيق لقبه الـ36 في بطولات الأساتذة ما سيسمح له بالانفراد بالرقم القياسي على حساب الإسباني المصنف ثانيا رافايل نادال (35 لقبا).

ولدى السيدات، تأهلت الرومانية سيمونا هاليب إلى نهائي البطولة للمرة الثالثة في مسيرتها بعد فوزها اليوم على الإسبانية جاربين موجوروزا بمجموعتين مقابل مجموعة واحدة بواقع 6 -3 و4 -6 و6 – 4 في نصف النهائي.

وتلتقي هاليب، المصنفة ثانية عالميا، في النهائي غدا /الإثنين/ مع الفائزة من مباراة التشيكية كارولينا بليسكوفا حاملة اللقب مع مواطنتها ماركيتا فوندروسوفا وصيفة بطولة فرنسا المفتوحة العام الماضي.

وتسعى هاليب المتوجة بلقبين في البطولات الكبرى لتحقيق لقبها الأول في روما بعدما بلغت النهائي للمرة الثالثة.

وخسرت هاليب لقب روما عامي 2017 و2018 في النهائي أمام الأوكرانية ايلينا سفيتولينا التي خرجت من ربع النهائي السبت الماضي أمام فودروسوفا.

كما حققت هاليب انتصارها الـ13 تواليا هذا الموسم، فبعد فوزها بلقب بطولة دبي في فبراير الماضي، توقفت المنافسات بسبب جائحة كورونا /كوفيدـ19/، قبل أن تفوز بلقب بطولة براغ الشهر الماضي بعد أن غابت عن فلاشينغ ميدوز الأمريكية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format