🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

UK Health Minister Doesn’t Rule Out Imposing Lockdown Due to COVID-19 Outbreak

وزير الصحة البريطاني لا يستبعد فرض حالة إغلاق عام جديدة جراء تفشي وباء كورونا

QNA

London: UK health minister Matt Hancock said on Sunday that he does not rule the UK government imposing a national lockdown due to the second wave of coronavirus infections.

Hancock added, in statements broadcast by the BBC, that his country is facing a decisive moment, and that they have a choice. If everyone abides by the rules of social distancing, then the UK can avoid imposing a new general lockdown.

UK health minister promised that anyone who violates the rules of home isolation from those infected with the virus or those in contact with them will impose fines that may reach GBP10,000, adding that the preventive measures will be tightened if the rules are not adhered to.

UK prime minister Boris Johnson announced on Friday that the UK is now witnessing the second wave of the outbreak of the Corona epidemic. He also stressed that the government does not want to impose a comprehensive lockdown again to keep the economy open and companies’ business going on.

The British government is currently preparing a series of gradual measures of three stages to impose tight restrictions on the gathering of individuals, to limit the increase in the rate of the outbreak of the epidemic during the next period with the approach of winter.

The proposed restrictions include the possibility of shutting down parts of the hospitality sector, to stem the wave of the outbreak while keeping schools and workplaces open.

The UK has witnessed a significant increase in the number of infections recorded in recent days, with more than 4,000 new cases recorded daily in recent days.

The UK had imposed a general lockdown in the country at the end of last March, before it gradually began to ease these restrictions, starting from early June.

The number of deaths caused by Coronavirus in the UK is close to about 43,000 deaths.

قنا

لندن: قال السيد مات هانكوك وزير الصحة البريطاني، اليوم، إنه لا يستبعد قيام الحكومة بفرض حالة إغلاق عام جديدة جراء بدء الموجة الثانية من تفشي وباء كورونا (كوفيد-19) في البلاد.

وأضاف هانكوك في تصريحات بثتها هيئة الإذاعة البريطانية /بي بي سي/، أن بلاده “تواجه لحظة حاسمة، وأمامنا خيار إذا التزم كل شخص بقواعد التباعد الاجتماعي، فبإمكاننا تفادي فرض حالة إغلاق عام جديدة”.

وتوعد وزير الصحة البريطاني كل من يخالف قواعد العزل المنزلي من المصابين بالفيروس أو المخالطين لهم بفرض غرامات قد تصل في بعض الأحيان إلى 10 آلاف جنيه إسترليني، مضيفا أنه سيتم تشديد الإجراءات الوقائية في حال لم يتم الالتزام بالقواعد.

وكان السيد بوريس جونسون رئيس الوزراء البريطاني، قد أعلن أول أمس /الجمعة/ أن بريطانيا تشهد الآن الموجة الثانية من تفشي وباء كورونا، كما أكد أن “الحكومة لا تريد أن تفرض حالة إغلاق شاملة مرة أخرى لأننا نريد الإبقاء على الاقتصاد مفتوحا وأعمال الشركات مستمرة”.

وتعد الحكومة البريطانية حاليا سلسلة من الإجراءات التدريجية من ثلاث مراحل لفرض قيود مشددة على تجمع الأفراد، في مسعى للحد من زيادة معدل تفشي الوباء خلال الفترة المقبل مع اقتراب فصل الشتاء.

وتشمل القيود المقترحة احتمالية إغلاق أجزاء من قطاع الضيافة، لكبح موجة تفشي الوباء، مع الإبقاء على المدارس وأماكن العمل مفتوحة.

وشهدت بريطانيا زيادة كبيرة في أعداد الإصابات المسجلة في الأيام الأخيرة، حيث سجلت ما يزيد عن 4 آلاف حالة إصابة جديدة يوميا في الأيام الأخيرة.

وكانت بريطانيا قد فرضت حالة إغلاق عام في البلاد نهاية شهر مارس الماضي، قبل أن تبدأ تدريجيا في تخفيف هذه القيود ابتداء من مطلع شهر يونيو الماضي.

جدير بالذكر أن عدد الوفيات جراء الإصابة بفيروس كورونا في بريطانيا يقترب من نحو 43 ألف حالة وفاة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format