🌍 World

An iceberg turns over on two adventurers in the Arctic Ocean

جبل جليدي ينقلب بمغامرَين في المحيط المتجمد الشمالي

Agencies

Montreal: Renowned adventurer Mike Horn posted a video online showing a frightening incident in one of his experiences, which could have been very dangerous on his life. The video, filmed from a small boat, shows two adventurers trying to climb a mass of ice before suddenly flipping and plunging into the ocean, with a group of researchers, while those filming the adventure scream in shock from a small ship close to the scene.

During a trip in the Arctic Ocean, not far from Spitsbergen, the only large and inhabited island in norway’s Svalbard archipelago, a large number of researchers make expeditions that sometimes include “exciting adventures” to “feel alive” rather than “die”, according to one of Horn’s companions.

The video, posted by the famous Swiss adventurer on his Social Media and YouTube accounts, shows the moment a large iceberg capsized in the Arctic, when he and his colleague were trying to climb it.

The two men eventually fell into the icy waters, but were rescued immediately, and the experience was nothing more than a shock.

وكالات

مونتريال: نشر المغامر الشهير مايك هورن مقطع فيديو على الإنترنت يظهر واقعة مخيفة في إحدى تجاربه، والتي كان من الممكن أن تكون خطيرة للغاية على حياته.ويُظهر مقطع الفيديو، الذي تم تصويره من قارب صغير، مغامرين يحاولان تسلق كتلة من الجليد قبل أن تنقلب فجأة وتغرق في المحيط، مع مجموعة من الباحثين، بينما يصرخ أولئك الذين يصورون المغامرة من سفينة صغيرة قريبة من هول المشهد.

وخلال رحلة في المحيط المتجمد الشمالي، ليس بعيدًا عن سبيتسبيرغن، الجزيرة الكبرى والوحيدة المأهولة بالسكان في أرخبيل سفالبارد في النرويج، يقوم عدد كبير من الباحثين برحلات استكشافية تتضمن أحياناً «مغامرات مثيرة» من أجل «الشعور بأنك على قيد الحياة» وليس «للموت»، وفقا لأحد مرافقي هورن.ويُرى من خلال الفيديو الذي نشره المستكشف السويسري الشهير، هورن، عبر حساباته على مواقع التواصل الاجتماعي و«يوتيوب»، اللحظة التي انقلب فيها جبل جليدي كبير في القطب الشمالي، عندما كان هو وزميله يحاولان تسلقه.

وسقط الرجلان في النهاية في المياه الجليدية، لكن تم إنقاذهما على الفور، ولم تكن التجربة أكثر من صدمة.

An iceberg turns over on two adventurers in the Arctic Ocean
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
6
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format