🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

A shocking answer .. are there countries that have not yet reported Coronavirus cases?

إجابة صادمة .. هل هناك دول لم تبلغ حتى الآن عن إصابات كورونا؟

Al-Sharq – WGOQatar Translations

Doha: Although millions of coronavirus infections have been recorded worldwide since December 2019, 11 countries have not yet reported any cases of the virus, but this does not mean that there are no actual infections.

According to data published by the World Health Organization (WHO) and the European Centre for Prevention and Control , 11 countries currently have not given any indication of coronavirus infection.

The countries mentioned by WHO are the Republic of Kiribati, the Marshall Islands, Nauru, Micronesia, the Republic of Palau, the Independent Republic of Samoa, solomon islands, the Kingdom of Tonga and Vanuatu.

Corona-free states are islands located in remote areas of the Pacific Ocean, not on the busy sea and air transport route.

These are the reasons why they are immune to coronavirus infection, but WHO explains why infections are not originally declared, as some States deliberately do not report, or because of a problem with communication mechanisms.

Two countries assure they have no cases: North Korea and Turkmenistan, despite their proximity to countries with high number of cases.

Source: al-sharq

الشرق

الدوحة: فعلى الرغم من تسجيل ملايين الإصابات بفيروس كورونا حول العالم منذ ديسمبر 2019 إلا أن هناك 11 دولة لم تعلن حتى اللحظة عن أية إصابة بهذا الفيروس ، دون أن يعني ذلك عدم الوجود الفعلي للإصابات .

وبحسب المعطيات التي نشرتها منظمة الصحة العالمية ، والمركز الأوروبي للوقاية والتحكم ، فإنّ هناك 11 دولة حاليا لم تعط أية إشارة الى الإصابة بالفيروس . 

وهذه الدول التي ذكرتها المنظمة هي جمهورية كيريباتي وجزر مارشال وجزيرة ناورو وميكرونيزيا وجمهورية بالاو وجمهورية ساموا المستقلة وجزر سليمان ومملكة تونغا وبلاد فانواتو.

والدول الخالية من كورونا هي عبارة عن جزر تقع في المناطق النائية من المحيط الهادئ، ولا تقع على طريق المواصلات البحرية والجوية المزدحمة . 

وهذه الأسباب التي تجعلها بمنأى عن الإصابة بالفيروس، إلاّ أن المنظمة لا تفسر عدم الإعلان عن الإصابات بعدم وجودها بالأصل، فبعض الدول تتعمد عدم الإبلاغ، أو أن السبب يعود الى مشكلة في آليات التواصل .

يذكر أن هناك دولتين تؤكدان أن لا إصابات لديها: وهما كوريا الشمالية وتركمانستان، وذلك على الرغم من قربهما من دول تكثر فيها الإصابات.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format