🩺 Health🦠Coronavirus

New study may resolve controversy over the origin of Coronavirus

دراسة جديدة قد تحسم الجدل حول حقيقة منشأ كورونا

Al-Sharq – WGOQatar Translations – Doha:

A new study has revealed information that could resolve the controversy over the origin of the Coronavirus (Covid 19), which has infected 30 million people worldwide and killed more than 943,000 people, 200,000 of them in Europe, since the epidemic first appeared in China in December last year, according to an AFP tally.

According to a study published in the journal Nature Microbiology, a team of scientists from the United States, China and Europe compared the patterns of SARS-CoV-2 mutations, the virus causing Covid-19, to other viruses, and created an evolutionary history of related viruses, discovering that the strain responsible for the production of the virus that caused the Covid-19 pandemic was present in bats, according to Russia Today.

Scientists’ collective analyses indicate that bats are the primary reservoir of the SARS-CoV-2 strain.

While it is possible that the pangolin, or another species not yet discovered, acted as an intermediate host that facilitates transmission to humans, current evidence corresponds to the development of the virus in bats, which has led to bat viruses that can reproduce in the upper respiratory tract of both humans and pangolins, according to the study authors.

The team of scientists said that the new coronavirus evolved from other bat viruses from 40 to 70 years ago, believing that “the strain that led to the emergence of SARS-CoV-2 has been spreading unnoticed in bats for decades.”

In a press release, the scientists said SARS-CoV-2 is genetically similar (about 96 percent) to the RaTG13 coronavirus found in a sample of rhinolophus affinis horseshoe bat in 2013 in Yunnan Province, China, but it has been separated from RaTG13 since 1969.

“The ability to estimate times of variation after the separation of the resynthesis date, something we have developed in this collaboration, something we have established through this collaboration, may lead to insights into the origins of many different viral pathogens,” said lead researcher Philip Lemmy, with the Department of Evolutionary and Computer Virology at The Catholic University of Louvain, in the statement.

Scientists noted that the new coronavirus shares a trait with older members of its lineage in relation to the field of receptor binding (RBD) on spike protein, allowing it to bind to human future cells.

According to the study, “the catalyst for its association with receptors, important for the specificity of human ACE2 receptors, appears to be a common ancestral trait with bat viruses and has not recently been acquired through resynthesis.”

“Other viruses capable of infecting humans are spreading in horseshoe bats in China,” explained study co-author David Robertson, professor of computer virology at the University of Glasgow’s Centre for Virus Research.

The study authors said that other groups of researchers were wrong to point out that evolutionary changes in the pangolin sought to transmit the new coronavirus to humans.

Robertson revealed: “The SARS-CoV-2 RBD sequence has so far only been found in a few pengolin viruses. While it is possible that pengolin sought to act as an intermediate host that facilitates the transmission of SARS-CoV-2 to humans, there is no evidence to suggest that pengolin infection is a condition for the transmission of bat viruses to humans.”

Last July, WHO announced that an WHO preparatory team had gone to China to investigate the origin of the coronavirus.

“One of the biggest issues everyone cares about, and of course that’s why we send an animal health expert, is whether (the virus) has transmitted from other organisms to humans and what species it’s transmitted from,” said WHO spokeswoman Margaret Harris, adding: “We know it’s very similar to the virus in bats, but has it been transmitted through intermediate species? This is a question that we all need to answer.”

Source: al-sharq

الدوحة – الشرق:

أظهرت دراسة جديدة معلومات قد تحسم الجدل الدائر حول حقيقة منشأ فيروس كورونا “كوفيد 19” الذي تسبب في إصابة 30 مليوناً حول العالم ووفاة أكثر من 943 ألف شخص، 200 ألف منهم في أوروبا، منذ ظهر الوباء للمرة الأولى في الصين ديسمبر العام الماضي، وفق حصيلة أعدتها وكالة فرانس برس.

ووفق دراسة نُشرت في مجلة Nature Microbiology، فقد قارن فريق العلماء من الولايات المتحدة والصين وأوروبا أنماط طفرات SARS-CoV-2، الفيروس المسبب لمرض “كوفيد-19″، بالفيروسات الأخرى، وخلقوا تاريخاً تطورياً للفيروسات ذات الصلة، حيث اكتشفوا أن السلالة المسؤولة عن إنتاج الفيروس الذي تسبب في جائحة “كوفيد-19” كانت موجودة في الخفافيش، بحسب موقع روسيا اليوم.

وتشير تحليلات العلماء بشكل جماعي إلى أن الخفافيش هي الخزان الأساسي لسلالة SARS-CoV-2.

وفي حين أنه من الممكن أن يكون حيوان البنغولين، أو نوع آخر غير مكتشف حتى الآن، عمل كمضيف وسيط يسهل انتقاله إلى البشر، إلا أن الأدلة الحالية تتوافق مع تطور الفيروس في الخفافيش ما أدى إلى فيروسات الخفافيش التي يمكن أن تتكاثر في الجهاز التنفسي العلوي لكليهما “البشر والبانغولين”، وفقاً لمؤلفي الدراسة.

وقال فريق العلماء إن فيروس كورونا الجديد تطور من فيروسات الخفافيش الأخرى من 40 إلى 70 عاماً مضت، معتقدين أن “السلالة التي أدت إلى ظهور فيروس SARS-CoV-2 تنتشر دون أن يلاحظها أحد في الخفافيش منذ عقود”.

وفي بيان صحفي، قال العلماء إن SARS-CoV-2 مشابه وراثياً (نحو 96%) لفيروس كورونا RaTG13 الموجود في عينة من خفاش حدوة الحصان Rhinolophus affinis في عام 2013 في مقاطعة يونان بالصين، ولكنه تباعد عن RaTG13 منذ عام 1969.

وأوضح الباحث الرئيسي، فيليب ليمي، مع قسم علم الفيروسات التطوري والحاسوب في جامعة لوفان الكاثوليكية، في البيان:”قد تؤدي القدرة على تقدير أوقات الاختلاف بعد فصل تاريخ إعادة التركيب، وهو شيء طورناه في هذا التعاون، إلى رؤى حول أصول العديد من مسببات الأمراض الفيروسية المختلفة”.

وأشار العلماء إلى أن الفيروس التاجي الجديد يشترك في سمة مع الأعضاء الأكبر سنا من سلالته فيما يتعلق بمجال ربط المستقبلات (RBD) على بروتين “سبايك” (spike )، ما يسمح له بالارتباط بخلايا المستقبل البشرية.

ووفقا للدراسة، فإن “حافز ارتباطها بالمستقبلات، المهم لخصوصية مستقبلات ACE2 البشرية، يبدو أنه سمة أسلاف مشتركة مع فيروسات الخفافيش ولم يتم اكتسابها مؤخرا عن طريق إعادة التركيب”.

وأوضح المؤلف المشارك للدراسة، ديفيد روبرتسون، أستاذ علم الفيروسات الحاسوبية في مركز أبحاث الفيروسات التابع لجامعة غلاسكو، “أن فيروسات أخرى قادرة على إصابة البشر تنتشر في خفافيش حدوة الحصان في الصين”.

وقال مؤلفو الدراسة إن مجموعات أخرى من الباحثين كانت مخطئة في الإشارة إلى أن التغيرات التطورية التي حدثت في حيوان البنغولين سمحت بانتقال فيروس كورونا الجديد إلى البشر.

وكشف روبرتسون: “لم يتم العثور على تسلسل RBD الخاص بـ SARS-CoV-2 حتى الآن إلا في عدد قليل من فيروسات البنغولين. وفي حين أنه من الممكن أن يكون البنغولين عمل كمضيف وسيط يسهل انتقال SARS-CoV-2  إلى البشر، فلا يوجد دليل يشير إلى أن عدوى البنغولين هي شرط لانتقال فيروسات الخفافيش إلى البشر”.

وفي يوليو الماضي أعلنت منظمة الصحة العالمية أن فريقاً تحضيرياً تابعاً للمنظمة توجه إلى الصين لإجراء تحقيق في منشأ فيروس كورونا.

وقالت مارجريت هاريس المتحدثة باسم منظمة الصحة العالمية: “إحدى القضايا الكبرى التي يهتم بها الجميع، وبالطبع لهذا السبب نرسل خبيراً في صحة الحيوان، هو ما إذا كان (الفيروس) انتقل من كائنات أخرى إلى الإنسان وما هي الأنواع التي انتقل منها”، مضيفة: “نعلم أنه يشبه إلى حد بعيد الفيروس الموجود في الخفافيش، ولكن هل انتقل عبر أنواع وسيطة؟ هذا سؤال نحتاج جميعاً للإجابة عنه”.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format