🌍 World🎬Movies

Pattinson resumes ‘The Batman’ shoot after recovering from COVID-19

باتينسون يستأنف تصوير ‘ذا باتمان’ بعد التعافي من كوفيد-١٩

Reuters

LOS ANGELES – Filming has resumed in Britain on the movie “The Batman,” Warner Bros. said on Thursday after a two-week shutdown caused by a member of the production – reported to be actor Robert Pattinson – who tested positive for the coronavirus.

“Following a hiatus for COVID 19 quarantine precautions, filming has now resumed on The Batman in the U.K,” a Warner Bros. representative said in a statement.

Pattinson, the star of the superhero movie, was widely reported to be the person who tested positive in early September. The movie studio never confirmed or denied this.

The shutdown underscored the challenges that Hollywood is facing in getting back to work after months of pandemic-induced shutdowns, and the stringent safety measures they must now undertake.

Filming of “The Batman” had resumed north of London only three days prior to the positive test after being shuttered in mid-March, along with dozens of other movies and TV shows around the world due to the coronavirus.

It was not clear to what extent Pattinson, 34, best known for his breakout role in the vampire movie series “Twilight,” had suffered any COVID-19 symptoms.

“The Batman” has about three months of material left to shoot, according to Hollywood trade outlets. Its release was pushed back earlier this year to October 2021 from June 2021.

رويترز

لوس انجليس ــ استؤنف تصوير فيلم “ذا باتمان” في بريطانيا كما قالت وارنر بروس يوم الخميس بعد التوقف لمدة أسبوعين بسبب أحد أعضاء الإنتاج ــ الذي قيل إنه الممثل روبرت باتينسون ــ الذي ظهرت نتيجة فحص فيروس كورونا إيجابية لديه.

وقال ممثل وارنر بروس في بيان “بعد توقف بداعي إجراءات الحجر الصحي الاحترازية المتعلقة بكوفيد-19، استؤنفت الآن تصوير فيلم “ذا باتمان” في المملكة المتحدة”.

وقد تردد على نطاق واسع أن باتينسون، نجم فيلم الأبطال الخارقين، هو الشخص الذي كانت نتيجة فحصه إيجابية في أوائل سبتمبر. استوديو الفيلم لم يؤكد أو ينكر هذا.

وقد أكد الإغلاق على التحديات التي تواجهها هوليوود في العودة إلى العمل بعد أشهر من الإغلاق الناجم عن الوباء، وتدابير السلامة الصارمة التي يتعين عليهم اتخاذها الآن.

وكان تصوير فيلم “ذا باتمان” قد استؤنف شمال لندن قبل ثلاثة أيام فقط من النتيجة الإيجابية بعد توقفه في منتصف مارس، إلى جانب عشرات الأفلام والبرامج التلفزيونية الأخرى في جميع أنحاء العالم بسبب فيروس كورونا.

لم يكن من الواضح إلى أي مدى عانى باتينسون، صاحب ال 34 عاماً، والذي يشتهر بدوره في سلسلة أفلام مصاصي الدماء “توايلايت” من أعراض كوفيد-19.

بحسب ما تقوله منافذ البيع التجارية في هوليوود فإن أمام “ذا باتمان” 3 أشهر متبقية من التصوير. وقد تم تأجيل إصداره في وقت سابق من هذا العام إلى أكتوبر 2021 من يونيو 2021.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format