Hotels💰 Business

Qatar launches guidance tool for hotels to promote fair recruitment and employment

قطر تطلق أداة إرشادية للفنادق لتعزيز الاستقدام العادل والتوظيف

The Peninsula Online – Doha:

The Ministry of Administrative Development, Labour and Social Affairs (ADLSA) has launched a guidance tool for recruitment and employment for hotel sectors in Qatar.

“HE the Minister announces the launch of the guidance tool for Recruitment and Employment for hotel sectors in Qatar through a webinar to promote fair recruitment and employment in the hospitality sector,” Ministry tweeted.

You can read through the guidance tool here

The Guidance Tool builds on ongoing consultation with members of the Working Group for Sustainable Growth and Decent Work in Qatar’s hospitality sector. This group, convened by ADLSA, ILO and IHRB has met regularly since March 2019 to explore labour rights challenges and responsibilities in the hotel sector in Qatar.

“This Guidance Tool has been developed as a resource to promote fair recruitment and employment standards in the hospitality sector1 in Qatar. It has been developed in consultation with human resources managers from more than 40 hotels in Qatar and is a result of regular Working Group sessions that took place between March 2019 and April 2020,” the book introduction said.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – ذا بينينسولا أونلاين – ترجمة WGOQatar:

أطلقت وزارة التنمية الإدارية والعمل والشؤون الاجتماعية أداة توجيهية للإستقدام والتوظيف في القطاعات الفندقية في قطر.

وقالت الوزارة في تغريدة على تويتر “يعلن معالي الوزير عن إطلاق الأداة الإرشادية للاستقدام والتوظيف للقطاعات الفندقية في قطر من خلال ندوة عبر الإنترنت لتعزيز الاستقدام العادل والتوظيف في قطاع الضيافة”.

يمكنك تصفح الأداة الإرشادية هنا

وتستند أداة التوجيه إلى التشاور المستمر مع أعضاء الفريق العامل المعني بالنمو المستدام والعمل اللائق في قطاع الضيافة في قطر. وقد اجتمعت هذه المجموعة، التي عقدتها وزارة التنمية الإدارية والعمل والشؤون الاجتماعية، ومنظمة العمل الدولية، ومعهد حقوق الإنسان وقطاع الأعمال بانتظام منذ مارس 2019 لاستكشاف التحديات والمسؤوليات في مجال حقوق العمال في قطاع الفنادق في قطر.

“تم تطوير هذه الأداة التوجيهية كمورد لتعزيز معايير الاستقدام والتوظيف العادلة في قطاع الضيافة 1 في قطر. وقد تم تطويرها بالتشاور مع مديري الموارد البشرية من أكثر من 40 فندقا في قطر، وهو نتيجة لدورات مجموعة العمل العادية التي عقدت بين مارس 2019 وأبريل 2020” كما جاء في مقدمة الكتاب.

المصدر: thepeninsulaqatar

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format