💰 Business😎 LifeStyle

HIA installs vending machines offering variety of personal protective equipment

تركيب آلات بيع تقدم مجموعة متنوعة من معدات الحماية الشخصية في مطار حمد الدولي

The Peninsula – Doha:

Hamad International Airport (HIA) installed vending machines with Personal Protective Equipment (PPE) across key passenger touchpoints throughout the terminal. The newly introduced vending machines allow arriving, departing, and transferring passengers to easily access various disposable and reusable PPE equipment, including face masks, disposable gloves, hand sanitizers, disinfecting wipes, as well as commonly bought over-the-counter pharmacy items such as vitamins and personal care products. 

The installations come as part of the airport’s strategy in introducing and deploying a series of preventive and precautionary measures in response to the COVID-19 pandemic.

Passengers can also find PPE and last-minute travel essentials in retail stores located across the terminal.

The airport has also become one of the first to offer a unique facial recognition enabled technology, that provides passengers with a contactless and safe journey. HIA introduced this paperless airport experience by combining passenger’s flight, passport, and facial biometric information in a ‘single travel token’ at the self-check-in kiosk. 

Passengers can now use biometric-enabled check-in kiosks to take their photo and scan their passport and boarding pass. This digital identity record makes the passenger’s face their pass at key airport touchpoints, such as self-service bag-drop, pre-immigration, and self-boarding gates.

HIA maintains stringent cleaning procedures in line with international standards. The airport continues to implement a 1.5m physical distancing across all passenger touchpoints around the airport, through floor markings, signage, and distanced seating. All passenger touchpoints are sanitized regularly and all gates and bus gate counters are being cleaned after each flight. HIA’s retail and food and beverage outlets encourage contactless and cashless transactions through electronic cards.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – ذا بينينسولا أونلاين – ترجمة WGOQatar:

قام مطار حمد الدولي بتركيب آلات بيع مع معدات الحماية الشخصية عبر نقاط اتصال الركاب الرئيسية في جميع أنحاء مبنى المطار. تسمح آلات البيع التي تم إدخالها حديثًا للركاب الواصلين والمغادرين والمنتقلين بالوصول بسهولة إلى معدات الوقاية الشخصية المختلفة القابلة للاتلاف وإعادة الاستخدام ، بما في ذلك أقنعة الوجه والقفازات القابلة للتصرف ومطهرات اليد والمناديل المعقمة، بالإضافة إلى الأدوية ومستلزمات الصيدلية التي يمكن شرائها من دون وصفة مثل الفيتامينات ومنتجات العناية الشخصية.

وتأتي هذه المبادرة كجزء من استراتيجية المطار في إدخال ونشر سلسلة من التدابير الوقائية والاحترازية استجابة لوباء COVID-19.

يمكن للمسافرين أيضا الحصول على معدات الوقاية الشخصية وأساسيات السفر في اللحظة الأخيرة في متاجر البيع بالتجزئة الواقعة عبر مبنى المطار.

كما أصبح المطار من أوائل المطارات التي تقدم تقنية فريدة من نوعها تمكن التعرف على الوجه، التي توفر للمسافرين رحلة آمنة وغير تلامسية. قدم مطار حمد الدولي تجربة المطار غير الورقية هذه من خلال الجمع بين رحلة الراكب وجواز السفر والمعلومات الحيوية للوجه في “رمز سفر واحد” في كشك تسجيل الوصول الذاتي.

يمكن للركاب الآن استخدام أكشاك تسجيل الوصول التي تدعم المقاييس الحيوية لالتقاط صورهم ومسح جوازات سفرهم وإذن الركوب. هذا السجل الرقمي للهوية يجعل من وجه الراكب بمثابة تصريح مرور في نقاط الاتصال الرئيسية في المطار، مثل خدمة وضع الحقائب الذاتية، وبوابات ما قبل الهجرة، وبوابات الصعود الذاتي.

يحافظ مطار حمد الدولي على إجراءات تنظيف صارمة بما يتماشى مع المعايير الدولية. يواصل المطار تطبيق مسافة الأمان البالغة 1.5 متر عبر جميع نقاط اتصال الركاب حول المطار ، من خلال علامات الأرضيات واللافتات والمقاعد المتباعدة. يتم تطهير جميع نقاط اتصال الركاب بانتظام ويتم تنظيف جميع البوابات وعدادات بوابة الحافلات بعد كل رحلة. تشجع منافذ البيع بالتجزئة والطعام والمشروبات في مطار حمد الدولي المعاملات غير التلامسية وغير النقدية من خلال البطاقات الإلكترونية.

المصدر: thepeninsulaqatar

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format