📚Education

Blended vs online schooling: Once choice is made, parents can’t change it

التعليم المدمج والتعليم عبر الإنترنت: لا يمكن لأولياء الأمور تغيير خيارهم حال اتخاذه

Tribune News Network – Doha:

Once parents have decided between the blended and online schooling options in Qatar, they can’t change it until the end of the first semester, a senior official of Ministry of Education and Higher Education (MOEHE) has said.

The ministry on Wednesday gave parents time until next week to decide if they want their children to continue with the blended learning — which combines in-person and remote classes — or switch completely to online learning.

If a parent chooses blended learning, he or she is obligated to do so until the end of the first semester, said Mohammed Al Bishri, the Director of Public Relations and Communication at MOEHE said.

“There are many things that we must provide for the school environment, including transportation, equipment and preparations by the Ministry of Public Health, and there are efforts that fall on the shoulders of the administrative and educational staff and this requires that the parent’s choice be final,” he said.

Bishri said the guardian was the best person to know what his child wants. The guardian can decide if his or her son or daughter needs to go to school once or twice a week. 

“This is his choice, and there are those who are satisfied with distance learning,” he added.

In each in-person classrooms, Bishri said, the maximum number of students will be capped at 15 and there will be at least 1.5 metres of space around each student. 

The teacher will stay within a specific area and give lessons, he added. 

Source: qatar-tribune

الدوحة – شبكة تريبيون الإخبارية – ترجمة WGOQatar:

قال مسؤول كبير من وزارة التعليم والتعليم العالي إنه بمجرد أن يقرر أولياء الأمور بين خيارات التعليم المدمج والخيارات التعليمية عبر الإنترنت في قطر، لا يمكنهم تغييره حتى نهاية الفصل الدراسي الأول.

وقد منحت الوزارة يوم الأربعاء أولياء الأمور وقتاً حتى الأسبوع المقبل ليقرروا ما إذا كانوا يريدون أن يستمر أطفالهم في التعلم المدمج – الذي يجمع بين الحضور الشخصي والدروس عن بعد- أو التحول بالكامل إلى التعلم عبر الإنترنت.

وقال محمد البشري، مدير العلاقات العامة والاتصال في وزارة التعليم والتعليم العالي، إنه إذا اختار أحد الوالدين التعلم المدمج، فإنه ملزم بالقيام بذلك حتى نهاية الفصل الدراسي الأول.

وقال “هناك الكثير من الأمور التي يجب أن نوفرها للبيئة المدرسية، منها النقل والمعدات والاستعدادات من قبل وزارة الصحة العامة، وهناك جهود تقع على عاتق الطاقم الإداري والتعليمي، وهذا يتطلب أن يكون اختيار الوالد حاسماً”.

قال بشري إن ولي الأمر هو أفضل شخص يعرف ما يريده طفله. ويمكن للوصي أن يقرر ما إذا كان ابنه أو ابنته بحاجة إلى الذهاب إلى المدرسة مرة أو مرتين في الأسبوع.

وأضاف “هذا هو اختياره، وهناك من يرضون بالتعلم عن بعد”.

وفي كل فصل دراسي شخصي، قال بشري إن الحد الأقصى لعدد الطلاب سيبلغ 15 طالباً وسيكون هناك ما لا يقل عن 1.5 متر من المساحة حول كل طالب.

وأضاف أن المعلم سيبقى ضمن منطقة محددة ويعطي دروساً.

المصدر: qatar-tribune

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format