😎 LifeStyle🎮Games & Movies

Sony PlayStation 5 to launch November priced $499.99 and $399.99

طرح سوني بلايستيشن ٥ في نوفمبر بسعر ٤٩٩،٩٩ و٣٩٩،٩٩ دولار

Reuters

TOKYO/STOCKHOLM – Sony Corp said on Wednesday the next-generation PlayStation 5 console would launch in November priced at $499.99 and $399.99 for a version without a disk drive, as it squares off against rival Microsoft Corp’s Xbox console.

The pricing announcement sets the stage for a year-end showdown between Xbox and PlayStation, as consumers continue to flock to gaming optimised consoles offering exclusive titles.

Microsoft said last week Xbox Series X would go on sale on Nov. 10 priced at $499.99 with the less powerful Xbox Series S priced at $299.99, as Xbox bets that offering consumers choice will outweigh the risks run by launching two distinct devices at once.

The PlayStation 5 and the Xbox Series X have the same price, but the $399.99 PlayStation 5 Digital Edition “offers a substantial discount at no cost in terms of performance or hardware, besides the disc reader,” said Guilherme Fernandes, analyst at gaming analysis firm Newzoo.

Hardware pricing decisions have won and lost generational console battles as makers look to build the critical mass of consumers that will attract game developers to their platform.

Sony, which is making a stylistic departure from recent generations with the predominantly white PlayStation 5, is offering the version without a disk drive as digital downloads become standard.

The console will go on sale on Nov. 12 in the United States, Japan, Canada, Mexico, Australia, New Zealand and South Korea and on Nov. 19 in the rest of the world.

Upcoming titles unveiled for the console include platform exclusive “Final Fantasy XVI” from Square Enix and a “Harry Potter” role-playing game.

The announcement bolsters PlayStation’s lineup following the reveal of a slew of titles including “Spider-Man: Miles Morales” from in-house studio Insomniac Games in June. 

رويترز

طوكيو / ستوكهولم — قالت شركة سوني يوم الأربعاء أنه سيتم طرح بلايستيشن 5 من الجيل الجديد في نوفمبر بسعر 499.99 دولار و 399،99 $ للنسخة من دون محرك أقراص حيث تواجه خصمها شركة مايكروسوفت وجهاز “إكسبوكس” خاصتها

يمهد إعلان الأسعار الطريق لمواجهة نهاية العام بين Xbox و PlayStation، حيث يستمر المستهلكون في التدفق على أجهزة الألعاب المحسنة التي تقدم ألعاب حصرية.

قالت مايكروسوفت الأسبوع الماضي أنه سيتم طرح “اكسبوكس سيريس اكس” في الأسواق في 10 نوفمبر بسعر 499.99$ و”اكسبوكس سيريس اس” الأقل قوة بسعر 299.99$، حيث تراهن “اكسبوكس” أن تقديم الخيار للمستهلكين سيفوق وزن المخاطر التي قد تتعرض لها في حال إطلاق جهازين مختلفين في آن معاً.

تم طرح البلايستيشن 5 والاكسبوكس سيريس اكس بنفس السعر، ولكن النسخة الرقمية من بلايستيشن 5 بسعر 399.99$ “تقدم خصماً كبيراً من دون أي تضحيات من ناحية الأداء أو التجهيزات، عدا عن قارئ الأقراص الليزرية،” كما عبر غوليرم فيرنانديز، المحلل في شركة الإحصاء والتحليل في مجال الألعاب نيوزو.

تسببت قرارات تسعير الأجهزة الإلكترونية بتحقيق النصر أو التسبب بالخسارة في معارك أجهزة الألعاب كل جيل حيث أن الصانعين يبحثون عن جمع العدد الوافي من المستهلكين الذين سيجذبون مطوري الألعاب إلى منصتهم.

سوني، التي خرجت عن التصاميم المألوفة للأجيال الأخيرة مع بلايستيشن 5 الذي يغلب عليه اللون الأبيض، تقدم النسخة بدون محرك أقراص حيث تصبح التنزيلات الرقمية قياسية.

وسوف يتم عرض جهاز الألعاب للبيع يوم 12 نوفمبر فى الولايات المتحدة واليابان وكندا والمكسيك واستراليا ونيوزيلندا وكوريا الجنوبية وفى 19 نوفمبر فى بقية العالم .

من بين الألعاب القادمة التي تم الكشف عنها على منصة الألعاب نجد اللعبة الحصرية على المنصة “فاينل فانتازي XVI ” من المطور سكوير اينيكس ولعبة تقمص دور “هاري بوتر”.

يعزز هذا الإعلان تشكيلة بلايستيشن بعد الكشف عن بعض الألعاب القوية مثل “سبايدرمان: مايلز مورايلز” من استديو التصميم الداخلي انسومنياك غايمز في يونيو.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
6
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format