😎 LifeStyle👮‍♂️ Government

Awqaf Ministry increases waiting time for two prayers from today

وزارة الأوقاف تزيد وقت الانتظار لصلاتين اعتباراً من اليوم

The Peninsula – Doha:

The prayers in mosques are gradually returning to normal as the Ministry of Awqaf and Islamic Affairs has increased the waiting time between the call to prayer and prayer to 20 minutes. 

“Starting from Fajr prayer (September 16, 2020), the time between the call to prayer and the Iqaamah for Fajr and Asr prayers in the mosques will be 20 minutes,” Ministry of Awqaf and Islamic Affairs has tweeted. 

The Iqama or Iqamah is the second call to Islamic prayer, given immediately before the prayer begins.

The Department of Mosques at the Ministry of Awqaf and Islamic Affairs had instructed in the beginning of the outbreak of Covid-19 pandemic in Qatar to reduce the waiting time between the call to prayer and prayer to five minutes for all prayers as part of preventive measures.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – الشرق:

أعلنت وزارة الاوقاف والأوقاف الإسلامية تعديل تعديل الوقت بين الأذان والإقامة في صلاتي الفجر والعصر في المساجد ليصبح (20) دقيقة بدلًا عن (10) دقائق.

وقالت الوزارة في تغريدة على حسابها بموقع تويتر أنه اعتبارًا من صلاة فجر يوم الأربعاء 28 محرم 1442 الموافق 2020/9/16 بإذن الله، سيكون الوقت بين الأذان والإقامة في صلاتي الفجر والعصر في المساجد (20) دقيقة.

وكانت إدارة المساجد بوزارة الأوقاف والشؤون الإسلامية قد أصدرت في وقت سابق تعليمات للأئمة والمؤذنين والعاملين في المساجد حثتهم فيها على التعاون مع الإدارة في تحقيق صلاة الجماعة في ظل الظروف الحالية، والالتزام بعدد من الإرشادات تتمثل في حضور الإمام والمؤذن إلى المسجد قبل الأذان بعشر دقائق وفتح جميع النوافذ والأبواب الداخلية للمسجد مع إغلاق جميع دورات المياه والمتوضآت وبرادات المياه. كما دعت للتأكد من وجود نقاط التباعد بين المصلين (2 متر) من كل اتجاه.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format