📱 Technology

YouTube launches a rival application for TikTok

يوتيوب تطلق تطبيقًا منافسًا لـ تيك توك

AFP – WGOQAtar Translations – San Francisco:

YouTube has begun testing of a competitor to TikTok in India, expressing its intention to improve the format of short videos and publish it in more countries in the coming months.

YouTube Shorts was launched at a time when TikTok has reached a partnership agreement with Oracle hoping by doing so to avoid banning it in the United States at the request of President Donald Trump. U.S. Treasury Secretary Steven Mnuchin confirmed yesterday an offer made by Oracle on TikTok operations in the United States after ByteDance, the owner of the application that shares this short videos, rejected an offer from Microsoft.

But it is not yet clear whether the deal will be approved by U.S. regulators. Chris Jaffe, Vice President of Product Management at YouTube, said Shorts is “a new experience in short videos for creators and artists who want to shoot short, eye-catching clips with their mobile phones.” The recordings are limited to 15 seconds, according to Google’s YouTube platform, which is used by nearly 2 billion people around the world. With its short and impressive clips, TikTok quickly found popularity among mobile phone users around the world.

سان فرانسيسكو -أ ف ب:

بدأت «يوتيوب» تجربة منافس لـ «تيك توك» في الهند، معربة عن نيتها تحسين نسق مقاطع الفيديو القصيرة ونشره في مزيد من البلدان في الأشهر المقبلة.

وأطلق تطبيق «يوتيوب شورتس» في وقت توصّلت «تيك توك» إلى اتفاق شراكة مع «أوراكل» تأمل أن تتجنّب بفضله حظرها في الولايات المتحدة بناء على طلب من الرئيس دونالد ترامب. وكان وزير الخزانة الأميركي ستيفن منوتشين قد أكّد امس الأول عرضا تقدّمت به «أوراكل» بشأن عمليات «تيك توك» في الولايات المتحدة بعدما رفضت «بايت دانس» الشركة المالكة لتطبيق تشارك مقاطع الفيديو القصيرة هذا عرضا من «مايكروسوفت». لكن ليس من الواضح بعد إن كانت الصفقة ستحظى بموافقة الهيئات الأميركية الناظمة. وقال كريس جاف، نائب رئيس إدارة المنتجات في «يوتيوب»، إن شورتس هي «تجربة جديدة في مجال مقاطع الفيديو القصيرة للمبدعين والفنانين الذين يريدون تصوير مقاطع قصيرة لافتة بواسطة هواتفهم المحمولة لا غير». وتقتصر هذه التسجيلات على 15 ثانية، بحسب منصة «يوتيوب» المملوكة ل«غوغل» التي يستخدمها نحو ملياري شخص حول العالم. سرعان ما لقي «تيك توك» بأشرطته الموجزة واللافتة شعبية كبيرة بين مستخدمي الهواتف المحمولة في العالم.

YouTube launches a rival application for TikTok
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format