😎 LifeStyle🏆 Sport

Messi joins exclusive club of sporting billionaires

ميسي ينضم إلى نادي خاص بالمليارديرات الرياضيين

AFP – Paris:

Lionel Messi may have had to stay put at Barcelona but the Argentine legend did succeed in joining one new club this year — the one reserved for sporting billionaires, according to Forbes magazine.

The Argentine striker’s career earnings of over one billion dollars (840 million euros) places the six-time Ballon d’Or winner in a group of mega-wealthy sports figures containing just Tiger Woods, Floyd Mayweather and his great rival on the pitch, Cristiano Ronaldo.

Forbes said that in 2020 Messi was the best paid footballer in the world with an income of $126 million from his Barca salary ($92 million for the 2020/2021 season) and $34 million from sponsors and other sources.

The 33-year-old knocked Juventus forward Ronaldo ($117 million) off the top of the football salary chart with Paris Saint-Germain’s Neymar ($96 million) in third place.

Forbes’ top 10 earning players made a combined $570 million this season, a jump of 11 percent despite the disruption caused by the coronavirus pandemic to European leagues and the global economy.

Michael Jordan is also in the billionaire’s club but the basketball legend’s fortune has largely come after retirement through his longstanding contract with Nike and acquisition of NBA franchise Charlotte Hornets.

Messi remains at Barcelona this season after conceding defeat in his attempt to leave without triggering his 700-million euro release.

وكالة الأنباء الفرنسية – باريس:

ربما اضطر ليونيل ميسي للبقاء في برشلونة لكن الأسطورة الأرجنتينية نجح في الانضمام إلى نادٍ جديد هذا العام – النادي المخصص للمليارديرات الرياضيين، وفقاً لمجلة فوربس.

تضع عائدات المهاجم الأرجنتيني في مسيرته المهنية التي زادت عن مليار دولار (840 مليون يورو) الفائز بالكرة الذهبية ست مرات في مجموعة من الشخصيات الرياضية الفاحشة الثراء التي تتضمن تايجر وودز وفلويد مايويذر ومنافسه الكبير على أرض الملعب كريستيانو رونالدو.

قالت مجلة فوربس إنه في عام 2020 كان ميسي أعلى لاعب كرة قدم تقاضياً للأجر في العالم بدخل قدره 126 مليون دولار من راتبه في برشلونة (92 مليون دولار لموسم 2020/2021) و34 مليون دولار من الرعاة ومصادر أخرى.

تفوق صاحب الـ33 عامًا على مهاجم يوفنتوس رونالدو (117 مليون دولار) وأبعده عن صدارة جدول رواتب كرة القدم مع نيمار لاعب باريس سان جيرمان (96 مليون دولار) في المركز الثالث.

المبلغ الذي جمعه أعلى 10 لاعبين تقاضياً للأجر بحسب فوربز وصل إلى 570 مليون دولار هذا الموسم، وهي قفزة بنسبة 11 في المائة على الرغم من التعطيل الناجم عن وباء كورونا إلى الدوريات الأوروبية والاقتصاد العالمي.

مايكل جوردان هو أيضاً عضو في نادي المليارديرات ولكن ثروة أسطورة كرة السلة قد جاءت إلى حد كبير بعد التقاعد من خلال عقده طويل الأمد مع نايكي والاستحواذ على امتياز شارلوت هورنتس من الدوري الأميركي لكرة السلة.

ميسي لا يزال في برشلونة هذا الموسم بعد أن اعترف بهزيمته في محاولته الرحيل دون أن يتسبب ذلك بتفعيل الشرط الجزائي البالغ قيمته 700 مليون يورو.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format