💰 Business😎 LifeStyle

Qatar Airways to Launch Four Weekly Flights to Ghanaian Capital Starting September 29

القطرية تُطلق أربع رحلات أسبوعية إلى العاصمة الغانية ٢٩ سبتمبر الجاري

QNA – Doha:

Qatar Airways announced that it will operate four weekly flights to Accra, the capital of Ghana, via Lagos starting from 29 September, becoming the fourth new destination launched by the national carrier of the State of Qatar since the start of the pandemic.

The Accra service will be operated by the airlines state-of-the-art Boeing 787 Dreamliner featuring 22 seats in Business Class and 232 seats in Economy Class.

HE Qatar Airways Group Chief Executive Akbar Al Baker, said: “We are delighted to be launching flights to the capital of Ghana, one of the fastest growing economies in the region famed for its local hospitality and highly sought after agricultural exports.”

“We first announced our intention to launch flights to Accra in January 2020 and while the pandemic has slightly delayed these plans, it has not stopped us from fulfilling our commitment to passengers in Ghana and around the world. With the strong Ghanaian diaspora especially in Europe, the UK and US we are thankful to the Ghanaian Government for their support in helping us to launch these flights providing an opportunity to reunite family and friends with their loved ones. We look forward to working closely with our partners in Ghana to steadily grow this route and support the recovery of tourism and trade in the region,” he added.

With flights to more than 28 destinations in Asia-Pacific, 31 in Europe, 12 in the Middle East and nine in North America, passengers wanting to travel to or from Ghana can now enjoy seamless connectivity via the Best Airport in the Middle East, Hamad International Airport.

By mid-October, Qatar Airways will operate 46 weekly flights to 14 destinations in Africa, including Addis Ababa, Dar es Salaam, Djibouti, Entebbe, Kigali, Kilimanjaro, Lagos, Mogadishu, Nairobi, Seychelles, Tunis, Windhoek and Zanzibar.

الدوحة – قنا:

أعلنت الخطوط الجوية القطرية عن تشغيل أربع رحلات أسبوعية إلى العاصمة الغانية /أكرا/ عبر لاغوس وذلك اعتبارا من 29 سبتمبر الجاري، لتصبح أكرا بذلك الوجهة الجديدة الرابعة التي تطلقها الناقلة القطرية منذ انتشار جائحة فيروس كورونا /كوفيد -19/.

وأعرب سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية، عن الامتنان بتدشين رحلات الناقلة القطرية إلى مدينة أكرا، والتي تعد واحدة من أسرع الاقتصادات نموا في المنطقة، وتشتهر بالضيافة وبصادراتها الزراعية التي تشهد إقبالا كبيرا.

ولفت سعادته إلى أنه كان قد تم الإعلان مسبقا عن خطط الناقلة لإطلاق رحلاتها إلى مدينة أكرا في شهر يناير الماضي، في الوقت الذي تم فيه إرجاء تنفيذ الخطط لبعض الوقت بسبب جائحة كورونا، معربا عن التطلع إلى العمل عن كثب مع الشركاء في غانا من أجل نمو وازدهار هذه الرحلات لدعم تعافي حركة السياحة والتجارة في المنطقة.

ومع رحلاتها الجوية إلى 28 وجهة في منطقة آسيا والمحيط الهادئ، و31 وجهة في أوروبا، و12 وجهة في الشرق الأوسط، و9 وجهات في أمريكا الشمالية، سيحظى المسافرون من أو إلى غانا الآن بإمكانية مواصلة رحلاتهم عبر أفضل مطار في الشرق الأوسط، مطار حمد الدولي.

وبحلول منتصف شهر أكتوبر المقبل، ستشغل الخطوط الجوية القطرية 46 رحلة أسبوعيا إلى 14 وجهة في إفريقيا، من ضمنها أديس أبابا، ودار السلام، وجيبوتي، وعنتيبي، وكيغالي، وكليمنجارو، ولاغوس، ومقديشو، ونيروبي، وسيشيل، وتونس، وويندهوك، وزنجبار.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format