📱 Technology

Apple kicks off critical holiday season with watch that monitors blood oxygen

آبل تستهل موسم العطلات الحيوي بإطلاق ساعة بإمكانها قياس معدل الأكسجين في الدم

Reuters

Apple Inc rolled out a new virtual fitness service and a bundle of all its subscriptions, Apple One, focusing a holiday-season product launch on services that are the backbone of Apple’s growth strategy and that cater to customers working at home during the COVID-19 pandemic.

Apple also introduced a new Apple Watch Series 6 that monitors blood oxygen and will cost $399 and a more basic Apple Watch SE for $279. But the bevy of incremental updates to existing hardware and subscription price tinkering disappointed investors, with Apple shares closing up 0.2%.

The Apple One bundle will cost $15 per month for an individual plan or $20 per month for a family plan and include television, music and games. Apple is also offering a bundle for $30 per month that adds news, the fitness service and more storage.

“It’s a lot more aggressive pricing than I thought,” said Ben Bajarin, principal analyst for consumer market intelligence at research firm Creative Strategies, adding that Apple customers already paying $15 a month for family plans to some of the company’s content servers would likely find the largest bundle a “no-brainer.”

Apple’s top streaming music rival Spotify Technology criticized the bundle, saying Apple was abusing its dominant market position by favoring its own Apple Music service. Spotify, which is pursuing an antitrust case against Apple in the

European Union and has spoken with U.S. authorities probing the iPhone maker, charges $10 a month for its streaming service that competes with Apple but will not be eligible for Apple’s bundle.

“We call on competition authorities to act urgently to restrict Apple’s anti-competitive behavior,” the music-streaming company said.

Apple said both new watches and a new eighth-generation iPad can be pre-ordered starting Tuesday and will be available on Friday. Apple also introduced the Apple Fitness+ service, powered by its watches, that will deliver virtual workouts for $10 per month or $80 per year and be available before the end of the year.

Apple’s fitness service puts it closer to competition with Peloton Interactive Inc, which makes connected exercise gear and sells subscriptions to online fitness classes. Apple said that most of its workouts were designed to be conducted with either no equipment or minimal gear such as a set of dumbbells. Peloton’s workouts typically require either a bike or a treadmill. Shares of Peloton closed up 4%.

The ability of the Apple Watch to monitor blood oxygen seeks to beat a similar feature already available on watches from rival Fitbit Inc, which Alphabet Inc’s Google is buying for $2.1 billion. Apple said its watch will be able to take absolute blood oxygen measurements on-demand while the user is still, while Fitbit’s devices currently show either variations in blood oxygen levels or a set of measurements taken while the user is sleeping.

Apple also for the first time offered a way to use an Apple Watch without pairing it one-to-one with an iPhone, offering what it calls “Family Setup.”

FASTER IPAD CHIP

Apple added a faster chip to its base model iPad, which it priced at $329 for consumers and $299 for education customers. Apple’s new iPad Air will cost $599 and look more like its iPad Pro models and a new A14 processor chip that Apple says will be the first to use a 5-nanometer chip manufacturing process.

An update of Apple’s biggest seller – the iPhone – is expected to be announced next month after executives have said its launch will be delayed by several weeks because of pandemic-related disruptions.

Apple said flu investigators in Washington state will study heart rate and blood oxygen data from Apple Watch for potential early signs of respiratory conditions like influenza and COVID-19.

Doctors in India and other countries have used pulse oximeters to remotely check on COVID-19 patients and ensure their oxygen saturation level does not fall too low.

Apple shares have soared this year even as the virus has crippled economies around the world, thanks in large part to booming sales of work-from-home items.

Apple shares gave up gains to trade flat on Tuesday after climbing more than 50% for the year, well ahead of the 23% gain for the Nasdaq. Even though Apple stock has fallen from a record high earlier this month, it remains near a $2-trillion stock market valuation.

رويترز – ترجمة WGOQatar:

طرحت شركة أبل خدمة لياقة بدنية افتراضية جديدة وحزمة تتضمن جميع اشتراكاتها ، Apple One ، مع التركيز في إطلاق منتج موسم العطلات على الخدمات التي تعد العمود الفقري لاستراتيجية النمو في آبل والتي تلبي احتياجات العملاء الذين يعملون في المنزل خلال جائحة كوفيد-19.

كما طرحت آبل ساعة آبل جديدة من السلسلة 6 بإمكانها قياس نسبة الأكسجين في الدم بسعر 399 دولار أمريكي وساعة أكثر بساطة من طراز SE بسعر 279 دولار أمريكي. ولكن مجموع التحديثات لأسعار المنتجات والاشتراكات الموجودة سابقاً قد خيب من ظن المستثمرين، بإغلاق أسهم شركة آبل عند مؤشر 0.2%.

ستكلف حزمة Apple One 15 دولار في الشهر للاشتراك الفردي أو 20 دولار في الشهر للاشتراك العائلي وذلك يتضمن القنوات التلفزيونية، الموسيقى والألعاب. كما تقدم آبل أيضاً حزمة بسعر 30 دولار أمريكي في الشهر تتضمن خدمة الأخبار، خدمة اللياقة والمزيد من مساحة التخزين.

“إنها أسعار أكثر جرأة مما كنت أتوقع”، علق (بين باجارين)، المحلل الرئيسي للتحريات عن سوق المستهلكين في مؤسسة البحث “كرياتيف ستراتيجيز”، مضيفاً أن عملاء آبل يدفعون بالفعل 15 دولار في الشهر مقابل اشتراك العائلة وقد يجد بعض عملاء الشركة أكبر الحزم أنها تستحق الاشتراك ” دون أي تفكير”.

انتقدت خصم آبل في مجال تقديم خدمة الموسيقى “سبوتيفاي تيكنولوجي” الحزمة، قائلةً أن آبل تسيء استخدام موقعها المهيمن في السوق من خلال تفضيل خدمة آبل للموسيقى الخاصة بها. وضعت سبوتيفاي التي رفعت قضية مكافحة احتكار ضد آبل في الاتحاد الأوربي وتحدثت إلى السلطات الأميركية للتحقيق والتقصي عن الشركة المصنعة للآيفون، سعر 10 دولار في الشهر مقابل خدمة البث خاصتها التي تنافس آبل ولكنها لن تكون مؤهلة لحزمة آبل.

“نحن ندعو سلطات المنافسة للعمل على وجه السرعة لتقييد سلوك أبل المناهض للمنافسة”، قالت شركة بث الموسيقى.

وقالت أبل أنه يمكن طلب كل من الساعات الجديدة والجيل الثامن الجديد من الآيباد بشكل مسبق ابتداءً من يوم الثلاثاء، وسوف تكون متاحة يوم الجمعة. كما قدمت شركة آبل خدمة Apple Fitness+ ، التي تعمل بساعاتها ، والتي ستقدم تدريبات افتراضية مقابل 10 دولارات شهريًا أو 80 دولارًا سنويًا وتكون متاحة قبل نهاية العام.

خدمة اللياقة البدنية التي تقدمها أبل تجعلها أقرب إلى المنافسة مع شركة بيلوتون انتيراكتيف, التي تصنع معدات تمرين متصلة وتبيع الاشتراكات في فصول اللياقة البدنية على الانترنت. وقالت أبل أن معظم التدريبات تم تصميمها لإجرائها من دون تجهيزات أو الحد الأدنى من المعدات مثل مجموعة من أوزان رفع الأثقال. تتطلب تمارين بيلوتون عادة إما دراجة أو جهاز المشي. أغلقت أسهم بيلوتون على 4%.

تسعى ميزة Apple Watch في مراقبة أكسجين الدم للتغلب على ميزة مماثلة متاحة بالفعل على الساعات من شركة Fitbit Inc المنافسة ، والتي ستشتريها شركة Alphabet Inc التابعة لغوغل مقابل 2.1 مليار دولار. وقالت أبل إن ساعتها ستكون قادرة على قياس الأكسجين في الدم بشكل دقيق عند الطلب أثناء ثبات المستخدم في مكانه، في حين أن أجهزة Fitbit تظهر حاليًا إما اختلافات في مستويات الأكسجين في الدم أو مجموعة من القياسات التي يتم التقاطها أثناء نوم المستخدم.

كما قدمت آبل للمرة الأولى طريقة لاستخدام Apple Watch دون إقرانها مع جهاز آيفون، مقدمة ما اسمته “تجهيزات العائلة”.

رقاقة آيباد أسرع

أضافت أبل شريحة أسرع إلى النموذج الأساسي للآيباد, الذي سعرته ب $329 للمستهلكين و $299 لعملاء التعليم. سيكلف جهاز آيباد إير الجديد من آبل $599 وسيبدو شبيهاً أكثر بنماذج آيباد برو وشريحة معالج A14 الجديدة التي تقول أبل أنها ستكون أول من يوظف عملية تصنيع رقاقة 5 نانومتر.

ومن المتوقع أن يتم الإعلان عن تحديث لأكثر الأجهزة مبيعاً من شركة آبل – جهاز الآيفون- في الشهر المقبل بعد أن قال المديرون التنفيذيون إن إطلاقه سيتأخر عدة أسابيع بسبب الاضطرابات المرتبطة بالجائحة.

وقالت آبل إن محققي الإنفلونزا في ولاية واشنطن سيدرسون بيانات معدل ضربات القلب وأكسجين الدم من Apple Watch للكشف عن العلامات المبكرة المحتملة لأمراض الجهاز التنفسي مثل الأنفلونزا وكوفيد-19.

وقد استخدم الأطباء في الهند وبلدان أخرى تأكسجات النبض لفحص مرضى كوفيد-19 عن بعد وضمان أن مستوى تشبع الأكسجين لم يهبط إلى حدود خطيرة.

ارتفعت أسهم شركة آبل هذا العام حتى مع إعاقة الفيروس للاقتصادات في جميع أنحاء العالم ، ويرجع الفضل في ذلك إلى حد كبير إلى ازدهار مبيعات منتجات العمل من المنزل.

وتخلى سهم آبل عن مكاسبه لتداول ثابت يوم الثلاثاء بعد أن صعد أكثر من 50% لهذا العام، قبل ارتفاع 23% لمؤشر ناسداك. على الرغم من أن سهم أبل قد انخفض من مستوى قياسي في وقت سابق من هذا الشهر، إلا أنه لا يزال قريبًا من تقييم سوق الأسهم بقيمة 2 تريليون دولار.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format