🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Trump: Coronavirus Vaccine Coming “in a Matter of Weeks”

ترامب: لقاح ضد كورونا سيتوفر في غضون أسابيع

QNA – Washington:

US President Donald Trump said that a vaccine for coronavirus could be approved “in a matter of weeks.”

“I’m not doing it for political reasons, I want the vaccine fast,” Trump said in an interview with (Fox News).

“You wouldn’t have a vaccine for years … I speeded up the process with the FDA… We’re going to have a vaccine in a matter of weeks, it could be four weeks, it could be eight weeks … we have a lot of great companies,” Trump said.

The vaccine comment comes as several Democrats have cast doubt on the safety of a potential vaccine due to the accelerated process. Democratic nominee Joe Biden and his vice-presidential candidate Sen. Kamala Harris have expressed concerns about potential political pressure they said could lead to a vaccine being approved too early.

Trump has accused Biden and Harris of spreading “anti-vaccine rhetoric,” stressing that the vaccine will be safe and very effective.

واشنطن – قنا:

أكد الرئيس الأمريكي، دونالد ترامب، أن لقاحا ضد فيروس كورونا المستجد /كوفيدـ19/، الذي قتل وأصاب مئات الآلاف من الأمريكيين والملايين حول العالم، سيتوفر “في غضون أسابيع”.

وقال ترامب، في مقابلة مع محطة “فوكس” الإخبارية الأمريكية، في رده على اتهامات بالاستعجال في توفير اللقاح: “لا أفعل ذلك لأسباب سياسية”.

وأشار ترامب، إلى سعيه لتوفير لقاح بسرعة، وعمله مع إدارة الغذاء والدواء الأمريكية (أف دي إيه) للحصول على لقاح “في غضون أربعة أو ثمانية أسابيع”.

جاءت تعليقات، ترامب، في الوقت الذي أبدى البعض، خاصة من قادة الحزب الديمقراطي، شكوكا حول مدى سلامة وفعالية اللقاح المقترح.

فقد عبر المرشح الديمقراطي لانتخابات الرئاسة، جو بايدن، والمرشحة لمنصب نائب الرئيس، السناتورة، كامالا هاريس، عن مخاوفهما من الموافقة على لقاح قبل استكمال التجارب.

واتهم ترامب، من جانبه، المرشحين، بتوجيه “خطاب طائش مناهض للقاحات”، مؤكدا في خطاب سابق أن اللقاح “سيكون آمنا وفعالا جدا”.

وكان مسؤول في “مراكز السيطرة على الأمراض والوقاية منها”، وهي وكالة تابعة لوزارة الصحة الأمريكية، قد أكد لقناة /الحرة/ الأمريكية، أنه تم إرسال رسالة إلى الأقسام الصحية في الولايات الأمريكية، تدعوها فيها لوضع الاستعدادات اللوجستية اللازمة لتوزيع لقاح ضد كورونا، بحلول نهاية شهر أكتوبر أو بداية نوفمبر المقبلين.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
21
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format