🌍 World

5 Tropical Cyclones are in the Atlantic for Second Time in History

خمسة أعاصير تضرب المحيط الأطلسي للمرة الثانية في التاريخ

QNA – Washington:

Five tropical cyclones are in the Atlantic at the same time for only the second time in history, the US National Hurricane Center (NHC) announced.

NHC said that residents of Louisiana and Mississippi, southern US, received mandatory evacuation orders as Storm Sally, moved in the Gulf of Mexico, at a time when it strengthened into a hurricane.

Hurricane Sally is the second hurricane to threaten the American Gulf Coast in less than a month, and it can cause heavy rainfalls on the American Gulf coast. Residents from Louisiana to Florida were told to expect storms and strong winds.

Meanwhile, the entire island of Bermuda was in the eye of Hurricane Paulette, as homes were built to withstand severe hurricanes, and schools, government institutions, ports and the airport were closed.

Tropical Depression Rene, which had once been a tropical storm this past weekend, will continue to weaken as it tracks through the central Atlantic Ocean. According to Meteorologists, Tropical Storm Teddy is currently in the central Atlantic and is expected to strengthen to a hurricane over the next few days.

Meanwhile, a Low-pressure area formed in the east of Cape Verde Islands in West Africa, with the potential to become a tropical storm and then a cyclone.

واشنطن – قنا:

أعلن المركز الوطني الأمريكي للأعاصير أن خمسة أعاصير مدارية، تضرب، وللمرة الثانية في التاريخ، المحيط الأطلسي في نفس الوقت.

وقال المركز، إن سكان ولايتي لويزيانا ومسيسيبي (جنوب الولايات المتحدة الأمريكية) تلقوا أوامر إجلاء مع تحرك العاصفة “سالي” في خليج المكسيك، في الوقت الذي اشتدت فيه قوتها لتصبح إعصارا.

وأشار إلى أن إعصار “سالي” هو الإعصار الثاني الذي يهدد ساحل الخليج الأمريكي في أقل من شهر، ويمكن أن يتسبب في سقوط أمطار كثيفة على ساحل الخليج الأمريكي، وقيل للسكان من لويزيانا إلى فلوريدا أن يتوقعوا عواصف ورياح شديدة.

وفي هذه الأثناء، كانت جزيرة برمودا بأكملها داخل عين إعصار “بوليت”، حيث تم بناء البيوت لتحمل الأعاصير الشديدة، وأغلقت المدارس والمؤسسات الحكومية والموانئ والمطار.

ومن بين الأعاصير الأخرى، من المتوقع أن يضعف أكثر “رينيه” بعد أن تحول إلى عاصفة استوائية.. فيما قال خبراء أرصاد إن العاصفة الاستوائية “تيدي” قد تتحول إلى إعصار في وقت لاحق من الأسبوع.

وفي الوقت نفسه، تشكل منخفض جوي في شرق جزر الرأس الأخضر غرب إفريقيا، مع احتمال أن يصبح عاصفة استوائية ومن ثم إعصار.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format