🛒 Malls📚Education

Carrefour Qatar Raises Funds to Help Vulnerable Students Go Back to School

كارفور قطر تجمع التبرعات لمساعدة الطلاب الأكثر حاجة على العودة إلى المدرسة

  • Carrefour partners with Education Above All Foundation to raise funds for vulnerable students
  • Customers can donate to their local Carrefour, with Carrefour Qatar doubling customer donations
  • Fundraising initiative follows two-week back-to-school donation campaign

Doha, Qatar – 15 September 2020: Carrefour Qatar has launched a special fundraising campaign to mark “International Day to Protect Education from Attack” to support vulnerable children and learners all over the world.

Initiated by Her Highness Sheikha Moza bint Nasser, Chairperson of EAA and UN Sustainable Development Goals Advocate, and adopted by the United Nations, International Day to Protect Education from Attack was established earlier this year and will be observed annually on 9 September to call attention to the challenges facing over 75 million 3-to-18-year-olds living in 35 crisis-affected countries, and their lack of educational support. To help raise more awareness of these issues Carrefour Qatar’s fundraising campaign will raise important funds, which will be donated to the Education Above All (EAA) Foundation’s #UniteToProtect campaign.

Customers in Qatar were given the opportunity to donate to the campaign whenever they visited any one of Carrefour’s stores across the country. Carrefour doubled the amount donated by customers on 9 September – International Day to Protect Education from Attack – contributing to the EAA’s developmental efforts for protection of education.

The launch of this fundraising initiative follows a two-week back-to-school campaign, in which Carrefour Qatar donated 2 QAR to the EAA Foundation every time a customer scanned their MyClub barcode in the process of purchasing stationery, school bags or computers.

Laurent Hausknecht, Country Head of Carrefour Qatar, said: “We have committed to helping to transform the lives of vulnerable and at-risk children by offering them access to quality education. As members of the community, we each have a role to play to protect the future of learners and their education. We aim to build on this initiative so that, together, we can create great moments for children in dear need of support.”

Mubarak Al Thani, Communication Manager and Head of Advocacy at EAA Foundation, said: “Education Above All Foundation is pleased to work alongside partners like Carrefour Qatar who support our vision of bringing hope and real opportunities to the lives of impoverished and marginalised children, youth and women — especially in the developing world and areas of conflict and natural disasters. #UniteToProtect campaign will encourage the public to do more in order to protect the education children and learners in the most vulnerable communities. The campaign aims to create a strong ethos built on global justice and awareness on attacks on education and efforts to stop them.”

  • كارفور تدخل في شراكة مع مؤسسة “التعليم فوق الجميع” لجمع التبرعات لمساعدة الطلاب الأكثر حاجة
  • قدم العملاء تبرعاتهم في كافة متاجر كارفور المحلية، لتقوم كارفور قطر بمضاعفة مجموع قيمة تبرعات عملائها
  • مبادرة جمع التبرعات تأتي بعد حملة العودة إلى المدارس على مدى أسبوعين

الدوحة، قطر، 15 سيبتمبر 2020: أطلقت كارفور قطر حملة خاصة لجمع التبرعات، بالتزامن مع “اليوم العالمي لحماية التعليم من الاعتداءات”، من أجل توفير الدعم للأطفال الأكثر حاجة والطلاب في كافة أرجاء العالم.

وتندرج هذه الحملة في إطار المبادرة التي أطلقتها صاحبة السمو الشيخة موزا بنت ناصر، رئيس مجلس إدارة مؤسسة “التعليم فوق الجميع” وعضو مجموعة المدافعين عن أهداف التنمية المستدامة للأمم المتحدة، واعتمدتها الأمم المتحدة، ليتم الإعلان عن 9 سبتمبر يوماً دولياً لحماية التعليم من الاعتداءات، وذلك لتسليط الضوء على التحديات والصعوبات التي يعاني منها أكثر من 75 مليون شخص يفتقرون إلى الدعم التعليمي، في سن 3 سنوات إلى 18 سنة، في نحو 35 بلداً من البلدان المتأثرة بالأزمات. وتهدف كارفور قطر إلى المساهمة في زيادة الوعي حول هذه القضية، وجمع المساعدات المالية الضرورية لتقديمها إلى مؤسسة “التعليم فوق الجميع” لدعم حملتها الخاصة للتوعية وتنمية الموارد بين 15 أغسطس و30 أكتوبر، والتي تستخدم شعار #معاً_لحماية_التعليم.

وأتاحت هذه الحملة لعملاء كارفور قطر تقديم التبرعات عند زيارتهم أي من فروعها في الدولة، وضاعفت كارفور المبلغ الذي تم جمعه من التبرعات في يوم 9 سبتمبر، اليوم العالمي لحماية التعليم من الاعتداءات، وقدّمت مجموع هذه التبرعات إلى مؤسسة “التعليم فوق الجميع”، لدعم جهودها الخيرية، بما في ذلك حملة #معاً_لحماية_التعليم.

وقال لورنت هاوسكنشت، مدير كارفور قطر: “نحن ملتزمون بالمساهمة في تغيير حياة الأطفال الأكثر حاجة والمعرضين للخطر، من خلال منحهم فرصة الحصول على التعليم السليم. نحن نعتبر أنفسنا جزءاً لا يتجزأ من المجتمع، و لكل منا دوره في حماية مستقبل الطلاب وتعليمهم. ونحن نتطلع إلى الاستفادة من هذه المبادرة، كي نتمكن سوياً من تحقيق أسعد اللحظات لأطفالنا الأمس حاجة للمساعدة”.

ومن جانبه قال مبارك آل ثاني، مدير إدارة الاتصالات في مؤسسة “التعليم فوق الجميع”: “نتطلع في مؤسسة “التعليم فوق الجميع” للعمل مع شركاء مثل كارفور قطر، يدعمون رؤيتنا في تحقيق الأمل وإتاحة فرص حقيقية للأطفال والشباب والنساء الذين يعانون من الفقر والتهميش، لا سيما في الدول النامية والمناطق التي تشهد نزاعات وكوارث طبيعية، من شأن حملة “معاً لحماية التعليم” أن تشجع على بذل المزيد من الجهود لحماية تعليم الأطفال والطلاب في المجتمعات الأكثر ضعفاً وتأثراً بالكوارث والنزاعات، وتهدف هذه الحملة إلى التأسيس لقيم متينة قائمة على العدالة العالمية، وزيادة الوعي بالاعتداءات التي يتعرض لها التعليم والجهود المبذولة لوقفها”.

وجاءتْ هذه الحملة بعد مبادرة العودة الى المدرسة التي امتدت على مدى أسبوعين، وتبرعت كارفور قطر خلالها بريالين لمؤسسة “التعليم فوق الجميع”، عن كل مرة يمسح فيها عملاء كارفور بطاقة “ماي كلوب”، لدفع ثمن مشترياتهم من القرطاسية أو الحقائب المدرسية أو أجهزة الكومبيوتر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format