💉 Health🌍 World🦠Coronavirus

Qatar Stresses Need to Strengthen International Solidarity to Address COVID-19 Challenges

قطر تؤكد على ضرورة تعزيز التضامن الدولي للاستجابة لتحديات وباء كورونا

QNA – Geneva:

The State of Qatar underlined the need to strengthen the international solidarity and collective action to ensure an urgent and effective response to address the consequences and challenges imposed by the coronavirus (COVID-19) pandemic.

Addressing the enhanced interactive dialogue on COVID-19 during the 45th session of the Human Rights Council, HE Permanent Representative of the State of Qatar to the United Nations Office in Geneva, Ambassador Ali Khalfan Al Mansouri, said that the COVID-19 pandemic has gone beyond being a global health crisis, threatening the progress that has been made over the past decades in many areas, including those related to the protection and promotion of human rights. In this regard, he stressed the necessity of strengthening international solidarity and collective action to ensure an urgent and effective response to address the consequences and challenges posed by this pandemic.

HE Ambassador Al Mansouri noted that the State of Qatar’s strategy to confront the pandemic was based on three basic pillars. The first is to protect all residents in the country without discrimination and to provide them with appropriate medical care, in addition to taking many measures and procedures to protect expatriate workers and ensure that they obtain all their rights. The second pillar aims at mitigating the economic and social impacts by providing support, exemptions and financial incentives to various economic sectors in the country, while the third is to fulfill Qatar’s international commitment to facing this pandemic by providing financial and humanitarian contributions to many international organizations, in addition to 78 countries, with an amount reaching more than $88 million, despite the illegal blockade imposed on the country and the closure of airspace and land and sea borders by the blockading countries.

HE Ambassador Al Mansouri stressed the importance of ensuring that all individuals have the right to safe, prompt and fair access to the initial doses of vaccines upon reaching them, and that those vaccines be available to all without discrimination.

جنيف – قنا:

أكدت دولة قطر على ضرورة تعزيز التضامن الدولي والعمل الجماعي لضمان تحقيق استجابة عاجلة وفعالة للتصدي للعواقب والتحديات التي يفرضها وباء كورونا /كوفيد-19/.

جاء ذلك في كلمة دولة قطر التي ألقاها سعادة السفير علي خلفان المنصوري المندوب الدائم لدولة قطر لدى مكتب الأمم المتحدة في جنيف، في الحوار التفاعلي المعزز حول/ كوفيد-19/ خلال الدورة الخامسة والأربعين لمجلس حقوق الإنسان.

وقال سعادته :”لقد تجاوزت جائحة /كوفيد-19/ كونها أزمة صحية عالمية، لتهدد التقدم الذي تم إحرازه على مدار العقود الماضية في العديد من المجالات ومنها ما يتعلق بحماية وتعزيز حقوق الإنسان، وفي هذا الصدد نؤكد على ضرورة تعزيز التضامن الدولي والعمل الجماعي لضمان تحقيق استجابة عاجلة وفعالة للتصدي للعواقب والتحديات التي يفرضها هذا الوباء”.

وأضاف: “استندت استراتيجية دولة قطر لمواجهة هذه الجائحة على ثلاث ركائز أساسية الأولى تتمثل في حماية جميع السكان في الدولة دون تمييز وتقديم الرعاية الطبية المناسبة لهم، بالإضافة إلى اتخاذ العديد من التدابير والإجراءات لحماية العمالة الوافدة وضمان حصولهم على جميع حقوقهم.. أما الركيزة الثانية فتهدف إلى التخفيف من الآثار الاقتصادية والاجتماعية من خلال تقديم الدعم والإعفاءات والمحفزات المالية لمختلف القطاعات الاقتصادية في الدولة.. والركيزة الأخيرة هي الوفاء بدور قطر الدولي في مواجهة هذا الوباء عبر تقديم المساهمات المالية والإنسانية إلى العديد من المنظمات الدولية، بالإضافة إلى 78 دولة وبمبلغ يصل إلى أكثر من 88 مليون دولار أمريكي، وذلك على الرغم من الحصار غير القانوني المفروض على بلادي، وإغلاق المجالات الجوية والبرية والبحرية من قبل دول الحصار”.

وأكد السفير المنصوري على أهمية ضمان أن يكون لجميع الأفراد الحق في الوصول الآمن والسريع والعادل إلى الجرعات الأولية للقاحات عند التوصل اليها، وأن تكون متاحة للجميع دون تمييز.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format