📱 Technology

US Firm Nvidia Buys British Company Arm for US 40 Billion

شركة إنفيديا الأمريكية تستحوذ على شركة آرم البريطانية مقابل ٤٠ مليار دولار

QNA – London:

US Firm Nvidia announced Monday it acquired UK-based computer chip designer ARM Holdings for $40 billion.

The deal values ARM at US 40bn, four years after it was bought by Japanese conglomerate Softbank for $32bn, BBC reported.

Nvidia has promised to keep the business based in the UK, to hire more staff, and to retain ARM’s brand. It added that the deal would create “the premier computing company for the age of artificial intelligence” (AI). “ARM will remain headquartered in Cambridge,” Nvidia’s chief executive Jensen Huang said.

“We will expand on this great site and build a world-class AI research facility, supporting developments in healthcare, life sciences, robotics, self-driving cars and other fields,” he added.

A number of business leaders have signed an open letter calling on the Prime Minister to stop the merger.

A senior government source told the BBC that it would not block the sale, but said conditions could be imposed on the takeover.

لندن – قنا:

أعلنت شركة /إنفيديا/ الأمريكية لصناعة الرقائق الإلكترونية، اليوم، عن صفقة استحواذ على شركة /آرم/ البريطانية القابضة، وذلك مقابل 40 مليار دولار أمريكي.

وقالت الشركة الأمريكية، في بيان، إنها ستعمل على إبقاء مصانع شركة /آرم/ في بريطانيا، مشيرة إلى أنها ستحافظ على العلامة التجارية لها ، فضلا عن توظيف عدد أكبر من العاملين في الفترة المقبلة.

وقالت شركة /إنفيديا/ إن صفقة الاستحواذ على الشركة البريطانية “من شأنها تشكيل أهم شركة كمبيوتر في عصر الذكاء الاصطناعي”، مضيفة أن المقر الرئيسي للشركة البريطانية سيبقى كما هو في مدينة كامبريدج.

وأضاف البيان أن الشركة الأمريكية ستعمل على توسعة مصانع الشركة البريطانية، بهدف دعم التطور في أبحاث أجهزة الرعاية الصحية وعلوم الحياة والروبوتات والسيارات ذاتية القيادة والمجالات الأخرى.

ونقلت هيئة الإذاعة البريطانية /بي بي سي/ عن مسؤول حكومي قوله، إن الحكومة لن تعترض على صفقة الاستحواذ، مضيفا أن الحكومة قد تفرض فقط بعض الشروط عليها.

جدير بالذكر، أن شركة /آرم/، بيعت منذ أربع سنوات لمجموعة /سوفتبانك/ اليابانية في صفقة بقيمة 32 مليار دولار.

وتتخصص شركة /آرم/ في تصنيع الشرائح الإلكترونية التي تدخل في عصب صناعة الهواتف الذكية وعدد من الأجهزة الإلكترونية الأخرى.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format