💉 Health

Registration Opens for WISH 2020 Global Health Summit

فتح باب التسجيل للمشاركة في قمة ويش ٢٠٢٠

QNA – Doha:

Applications for the fifth edition of the biennial global health initiative World Innovation Summit for Health have opened. The event will take place in a unique virtual format from November 15-19, under the banner ‘One World Our Health’.

Due to COVID-19 and worldwide travel restrictions, World Innovation Summit for Health (WISH) 2020 has been designed in an innovative digital and interactive format, extending the originally planned three-day summit to five days, and – for the first time – opening registration to all participants free of cost.

The new format will encourage participation from international delegates around the globe and provide ample time to discuss the nine healthcare topics and evidence-based policy recommendations.

Bringing together global healthcare leaders, health practitioners, researchers, and innovators in a virtual setting, discussions around topics that represent pressing global health challenges, including COVID-19, will be at the center of the event.

Five of this year’s discussion topics revolve around reports that are being produced in partnership with Imperial College London. These topics focus on climate change, the role that schools play in health, health in major sporting events, immunotherapy, and the relationship between mental health and digital technologies.

Professor the Lord Darzi of Denham, Executive Chair of WISH and also Director of the Institute of Global Health Innovation at Imperial College London, said: “At its heart, WISH is an inclusive global community striving to achieve a common goal of building a healthier society. WISH believes that dialogue and innovation are essential to make this universal ambition a reality. The current pandemic has clearly shown that complex healthcare challenges need a coordinated global response.

“WISH 2020 is an opportunity to strengthen global collaboration to tackle the world’s most pressing health issues.” Participants will explore diverse topics that urgently require interventions and will deliver fresh insights and strategies to overcome these critical challenges through innovation and policy changes.

Work on a report examining the relationship between climate change and health has been led by Dr. David Nabarro, Co-Director of the Institute of Global Health, Imperial College London and the World Health Organization’s Special Envoy on COVID-19. The report, which will be published to coincide with WISH 2020, will make the case for health as a means of changing political attitudes to climate change.

A second report, on the Role of Schools on Child And Adolescent Health, will highlight how promoting healthcare-related activities at school can create a framework for improved health and educational outcomes.

Given that crowded sporting events are high-risk environments for the transference of infectious diseases and incidents that may impact local health services, Health Challenges in Major Sporting Events will provide a framework to effectively plan for such issues.

The Immunotherapy report and discussion will focus on addressing challenges faced by healthcare providers in this field, while Mental Health & Digital Technologies will investigate how new digital technologies can best be used to provide practical strategies as part of an integrated system for managing mental health issues.

This year’s winners of the WISH innovation competitions, set to be announced later this month, will showcase their healthcare inventions in a fully interactive Innovation Hub during WISH 2020, which will also include a library, where participants can engage with the authors of the WISH research reports, key speakers, and innovators. Additionally, the Innovation Hub will feature a Wellness Room, where visitors can participate in sessions that foster wellness, including Pilates, yoga, and mindfulness. People will be able to access the Innovation Hub from the kick-off of WISH 2020, with its activities continuing to run until the end of December this year.

Sultana Afdhal, Chief Executive Officer of WISH Qatar, said: “The new demands emerging from the COVID-19 pandemic have pushed us even further to focus this year on strengthening global healthcare systems to withstand its shocks. A virtual WISH 2020 promises to widen access and participation, with enriched discussions on policy-driven areas and innovations that transform lives. In the current challenging times, it is especially important for a global entity like WISH to stay active and focused on the main issues shaping the future of healthcare, among them climate change, sustainability, and mental health.”

الدوحة – قنا:

أعلنت مؤسسة قطر للتربية والعلوم وتنمية المجتمع عن فتح باب التسجيل في النسخة الخامسة من مؤتمر القمة العالمي للابتكار في الرعاية الصحية /ويش/ وهي مبادرة الرعاية الصحية الشاملة التي تُقام كل سنتين، والتي ستُعقد بشكلٍ افتراضي خلال الفترة من 15 إلى 19 نوفمبر، تحت شعار “صحتنا في عالم واحد”.

ونظرًا للقيود المفروضة على السفر في جميع أنحاء العالم بسبب (كوفيد-19)، صُمم مؤتمر القمة العالمي للابتكار في الرعاية الصحية /ويش/ 2020 بشكل رقمي وتفاعلي مبتكر، حيث تم تمديد فترة القمة من ثلاثة أيام، كما كان محددًا في السابق، إلى خمسة أيام، وفُتح باب التسجيل لجميع المشاركين مجانًا لأول مرة.

وسيُشجع التصميم الجديد على حضور المشاركين الدوليين من مختلف أنحاء العالم، ويتيح متسعًا من الوقت لمناقشة موضوعات الرعاية الصحية التسعة، وتوصيات السياسة القائمة على الأدلة.

ومن المقرر أن يجمع /ويش/ 2020 قادة الرعاية الصحية العالميين، والعاملين في مجال الرعاية الصحية، والباحثين والمبتكرين، في جلسات افتراضية، وستتصدر القمة مناقشة الموضوعات التي تمثل تحديات صحيّة عالميّة ملحّة، بما في ذلك جائحة /كوفيد-19/.

وتتمحور خمسة من الموضوعات المطروحة للنقاش لهذا العام حول التقارير التي تم إعدادها بالشراكة مع إمبريال كوليدج لندن، وتتناول تغيّر المناخ، والدور الذي تلعبه المدارس في مجال الصحة، والصحة في الفعاليات الرياضية الكبرى، والعلاج المناعي، والعلاقة بين الصحة النفسية والتكنولوجيا الرقمية.

وسيعرض الفائزون في مسابقات /ويش/ للابتكار لهذا العام، المقرر الإعلان عن أسمائهم في وقت لاحق من هذا الشهر، ابتكاراتهم في مجال الرعاية الصحية في مركز ابتكار تفاعلي خلال قمة /ويش/ 2020، حيث يمكن للمشاركين التفاعل مع مؤلفي تقارير /ويش/ البحثية والمتحدثين الرئيسيين والمبتكرين. بالإضافة إلى ذلك، سيضم مركز الابتكار مكتبة وغرفة للأنشطة الصحية، حيث يمكن للزوار المشاركة في جلسات تعزز الرفاهة والعافية، بما في ذلك تمارين البيلاتس واليوجا والتركيز الذهني. وسيكون المركز مفتوحًا أمام المشاركين مع انطلاق قمة /ويش/ 2020، وستستمر أنشطته حتى نهاية ديسمبر من هذا العام.

وبهذه المناسبة أكد البروفيسور اللورد دارزي أوف دينهام، رئيس مجلس الإدارة التنفيذي لـ/ويش/ ومدير معهد الابتكار في مجال الصحة العالمية في إمبريال كوليدج لندن، أن /ويش/ يعد مجتمعًا عالميًا شاملًا يسعى لتحقيق هدف مشترك يتمثل في بناء عالم ينعم بالصحة والعافية.. ويؤمن /ويش/ بأن الحوار والابتكار ضروريان لجعل هذا الطموح العالمي حقيقةً على أرض الواقع، وقد أظهر الوباء الحالي بوضوح أن تحديات الرعاية الصحية المعقدة تحتاج إلى تنسيق الاستجابة العالمية.

وأضاف أن /ويش/ 2020 يمثل فرصة لتعزيز التعاون العالمي لمعالجة القضايا الصحية الأكثر إلحاحًا في العالم. وسيستكشف الجميع أن لدينا مواضيع متنوعة تتطلب تدخلات عاجلة، وسيقدمون رؤى واستراتيجيات جديدة للتغلب على هذه التحديات الحاسمة من خلال الابتكار وتغيير السياسات.

من جانبها، أوضحت السيدة سلطانة أفضل، الرئيس التنفيذي لمؤتمر ويش أن المتطلبات الجديدة الناشئة عن جائحة /كوفيد -19/ تدفع إلى التركيز أكثر هذا العام على تعزيز أنظمة الرعاية الصحية العالمية لتحمل صدمات الجائحة، لافتة إلى أن تنظيم مؤتمر /ويش/ 2020 بشكل افتراضي من شأنه أن يوسّع نطاقه ويزيد عدد المشاركين، ليوفر مناقشات غنية حول المجالات التي تحركها السياسات والابتكارات وتحدث تغييرًا في حياة الناس”.

وتابعت أنه في ظل الظروف الحالية الصعبة، من المهم لكيان عالمي مثل /ويش/ أن يظل نشطًا ومُركّزًا على القضايا الرئيسية التي تشكل مستقبل الرعاية الصحية، على غرار تغيّر المناخ والاستدامة والصحة النفسية.

الجدير بالذكر أن الموضوعات الخمسة المطروحة للنقاش لهذا العام حول التقارير التي تم إعدادها بالشراكة مع إمبريال كوليدج لندن، هي تقرير يحلل العلاقة بين تغيّر المناخ والصحة. وسوف يجعل هذا التقرير، الذي سيتم نشره خلال قمة ويش 2020، قضية الصحة وسيلة لتغيير المواقف السياسية تجاه تغيّر المناخ.

ويسلط التقرير الثاني حول “دور المدارس في الحفاظ على صحة الأطفال واليافعين” الضوء على تعزيز الأنشطة المتعلقة بالرعاية الصحية في المدارس، وكيف يمكنه أن يخلق إطارًا لتحسين النتائج الصحية والتعليمية.

ونظرًا لأن الفعاليات الرياضية المزدحمة تُشكل بيئات عالية الخطورة لنقل الأمراض المعدية والحوادث التي قد تؤثر على الخدمات الصحية المحلية، يوفر تقرير “التحديات الصحية في الفعاليات الرياضية الكبرى” إطارًا للتخطيط الفعّال لمثل هذه التحديات.

ويتصدى تقرير “العلاج المناعي”، والنقاش حول نتائجه، للتحديات التي يواجهها مقدمو الرعاية الصحية في هذا المجال، بينما سيبحث تقرير “الصحة النفسية والتقنيات الرقمية” عن أفضل طريقة لاستخدام التقنيات الرقمية الجديدة لتوفير استراتيجيات عملية كجزء من نظام متكامل لإدارة قضايا الصحة النفسية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format