💉 Health🦠Coronavirus📚Education

Parents can choose between blended or online learning from next week: Official

مصدر رسمي: يمكن لأولياء الأمور الاختيار بين التعليم متعدد الوسائل أو التعليم على الإنترنت اعتباراً من الأسبوع القادم

The Peninsula Online – Doha:

Starting from next week, parents will be given a choice between continuing blended learning or switch completely to remote learning.

Adviser to the Minister of Education and Higher Education, Mohamad Al Bashri said in a joint press conference by Ministries of Public Health and Education and Higher Education to discuss the latest developments related to the Coronavirus and back to school that blended learning, while maintaining attendance of 30%, will continue.

He said that parents will be given a choice to continue blended learning or shift to online learning. He urged parents to decide carefully as this should be the final decision as it involves many procedures for schools. 

Dr. Abdullatif Al Khal, Chair of the National Strategic Group on COVID-19 and Head of the Infectious Diseases Division at Hamad Medical Corporation, also spoke at the press meet.

The school environment is safe and it has been found that most of the cases recorded among students occurred outside schools, Al Bishri said.

“There is a protocol followed in case of discovering any infection in any school that is implemented in coordination with the Ministry of Health,” he added

“In the event of an increase in the number of cases in schools, education will be suspended and students’ attendance at schools will be only through home learning,” Al Bishri said

Dr Al Khal added that out of more than 350,000 students and over 35,000 teachers in Qatar less than 0.2 percent have tested positive since schools reopened.

“In nearly two weeks since students returned to school, we have identified a small number of positive cases among children and teachers. While any new case among children is of concern, it is important that we put this into context,” he said.

“Since students returned to classrooms on 1st September,a number of positive cases have been reported in both students and teachers in schools. Our track and trace teams have found that these positive cases did not catch the virus when attending schools-they caught the virus mainly at home during social gatherings,” he added.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – ذا بينينسولا أونلاين – ترجمة WGOQatar:

ابتداءً من الأسبوع المقبل، سيتم منح أولياء الأمور الاختيار بين الاستمرار بالتعلم متعدد الوسائل أو التحول بالكامل إلى التعلم عن بعد.

وقال محمد البشري مستشار وزير التعليم والتعليم العالي في مؤتمر صحفي مشترك بين وزارتي الصحة العامة والتعليم والتعليم العالي لمناقشة آخر التطورات المتعلقة بفيروس كورونا والعودة إلى المدرسة التي مزجت بين التعلم، مع الحفاظ على الحضور بنسبة 30٪.

وقال إن أولياء الأمور سوف يُمنحون خياراً لمواصلة التعلم المختلط أو التحول إلى التعلم عبر الإنترنت. وحث أولياء الأمور على اتخاذ قرار دقيق لأنه يجب أن يكون القرار النهائي لأنه ينطوي على العديد من الإجراءات للمدارس.

كما تحدث في اللقاء الصحفي الدكتور عبد اللطيف الخال، رئيس المجموعة الاستراتيجية الوطنية للتصدي لكوفيد-19 ورئيس قسم الأمراض المعدية في مؤسسة حمد الطبية.

وقال البشري إن البيئة المدرسية آمنة وتبين أن معظم الحالات المسجلة بين الطلاب حدثت خارج المدارس.

وأضاف “هناك بروتوكول يتبع في حالة اكتشاف أي إصابة في أي مدرسة يتم تنفيذها بالتنسيق مع وزارة الصحة”.

وقال البشري “في حال زيادة عدد الحالات في المدارس، سيتم وقف التعليم، ولن يكون انتظام الطلاب في المدارس إلا من خلال التعلم المنزلي”.

وأضاف الدكتور الخال أن من بين أكثر من 350,000 طالب وأكثر من 35,000 معلم في قطر، كان أقل من 0.2 في المائة منهم مصاباً بنتيجة الفحص منذ إعادة فتح المدارس.

“في غضون أسبوعين تقريباً منذ عودة الطلاب إلى المدرسة، كشفنا عن عدد صغير من الحالات الإيجابية بين الأطفال والمعلمين. وفي حين أن أي حالة جديدة بين الأطفال تثير القلق، فمن المهم أن نضع ذلك في سياقه الصحيح”.

“منذ عودة الطلاب إلى الفصول الدراسية في 1 سبتمبر، تم الإبلاغ عن عدد من الحالات الإيجابية بين كل من الطلاب والمعلمين في المدارس. وقد وجدت فرق التتبع لدينا أن هذه الحالات الإيجابية لم تُصاب بالفيروس عند الذهاب إلى المدارس – فقد أصيبوا بالفيروس بشكل رئيسي في المنزل خلال التجمعات الاجتماعية”.

المصدر: thepeninsulaqatar

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format