🐎Various

Lewis Hamilton Wins Tuscan Grand Prix

لويس هاميلتون يفوز بجائزة توسكانا الكبرى

QNA – Mugello:

Lewis Hamilton took his 90th career victory by beating Mercedes team-mate Valtteri Bottas in Tuscan Grand Prix on Sunday.

Alexander Albon finished third to claim his first podium. Hamilton also secured a bonus point for the fastest lap to increase his lead in the standings to 55 points.

Renault’s Daniel Ricciardo was in fourth with Racing Point’s Sergio Perez in fifth. Ferrari, celebrating their 1000th F1 grand prix, were once more off the pace but at least reached the flag with Charles Leclerc in eighth place and Sebastian Vettel in tenth.

This is Hamilton’s 90th career win, scored in Italy just as Michael Schumacher took his 90th victory in 2006 at Monza. He could now equal the German’s 91 wins at the next round, the Russian Grand Prix. Hamilton now has six wins from nine races this season and Schumacher’s seven championships tally is surely within his grasp.

موجيلو – قنا:

فاز البريطاني لويس هاميلتون سائق مرسيدس بالمركز الأول لجائزة توسكانا الكبرى، المرحلة التاسعة من بطولة العالم لسباقات فورمولا واحد التي أقيمت اليوم على حلبة موجيلو الإيطالية.

وتقدم هاميلتون على زميله في مرسيدس الفنلندي فالتيري بوتاس والتايلاندي ألكسندر ألبون (ريد بول) الذي صعد إلى منصة التتويج للمرة الأولى في مسيرته، مستفيدا من الانسحابات الكثيرة وأبرزها لزميله الهولندي ماكس فيرشتابن والفرنسي بيار غاسلي (ألفا تاوري) الذي فاز بسباق الأحد الماضي في مونزا.

وبنيله أيضا نقطة أسرع لفة في السباق الذي يدخل روزنامة الفورمولا واحد للمرة الأولى بهدف محاولة إنقاذ ما يمكن إنقاذه من موسم تأخر انطلاقه وألغيت العديد من مراحله بسبب تفشي فيروس كورونا المستجد، اقترب هاميلتون خطوة إضافية من لقبه العالمي السابع بعدما ابتعد في الصدارة بفارق 55 نقطة عن زميله بوتاس (190 مقابل 135).

كما أصبح البطل البريطاني بفوزه التسعين في مسيرته على بعد فوز وحيد من معادلة الرقم القياسي لعدد الانتصارات والمسجل باسم الأسطورة الألمانية مايكل شوماخر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format