🐎Various

Naomi Osaka wins US Open title

ناومي أوساكا تتوّج بلقب بطولة أمريكا المفتوحة

QNA – New York:

Naomi Osaka ended Victoria Azarenkas dream run to claim her second US Open title in three years with a 1-6 6-3 6-3 comeback win on Saturday which cemented her status as the sports leading light both on and off the court.

Unlike the 22-year-old Japaneses first U.S. Open win in 2018 over Serena Williams, which was played in a frothing Arthur Ashe Stadium, Saturdays drama unfolded in a strangely quiet arena as COVID-19 health and safety protocols prevented fans from entering the Billie Jean King National Tennis Center.

But the lack of buzz around the stands did not stop the two former world number ones from producing a dazzling display of shot making.

As Osaka walked off with a third Grand Slam title, Azarenka was denied a US Open crown for a third time having also finished runner-up in 2012 and 2013.

Still it was a remarkable and unexpected run for the 31-year-old Belarusian, who reached her first major final in seven years.

It was the second time in two weeks Azarenka, twice a winner at the Australian Open, and Osaka had set up a final showdown. The pair had been set to meet in the Western and Southern Open final on Aug. 29 until Osaka withdrew due to a hamstring injury.

نيويورك – قنا:

توجت اليابانية ناومي أوساكا بلقب منافسات فردي السيدات في بطولة الولايات المتحدة للتنس ، إحدى البطولات الأربع الكبرى /جراند سلام/ ، بعد فوزها في المباراة النهائية على البيلاروسية فيكتوريا أزارينكا بمجموعتين مقابل واحدة ( 1 / 6 و6 / 3 و6 / 3 ) .

وأحرزت أوساكا المصنفة الأولى على العالم سابقا والمصنفة العاشرة حاليا لقبها الثاني في بطولة أمريكا حيث كان لقبها الأول في 2018 ، كما توجت بلقبها الثالث في بطولات “جراند سلام” الأربع الكبرى حيث سبق لها أيضا الفوز بلقب بطولة أستراليا المفتوحة عام 2019 .

ومن المنتظر أن تتقدم أوساكا إلى المركز الثالث في التصنيف العالمي الذي ستصدر نسخته الجديدة غدا /الاثنين/ كما ستتقدم أزارينكا من المركز الـ 27 إلى المركز الرابع عشر عالميا.

وكان من المفترض أن تلتقي أوساكا مع أزارينكا في نهائي بطولة سينسيناتي المفتوحة للتنس في أغسطس الماضي ، قبل يومين من انطلاق النسخة الحالية من بطولة الولايات المتحدة المفتوحة ، ولكن اضطرت أوساكا للانسحاب قبل المباراة بسبب إصابة في أربطة الركبة ، لتمنح أزارينكا أول ألقابها منذ 2016 .

وحسمت أزارينكا المصنفة الأولى على العالم سابقا المجموعة الأولى في المباراة لصالحها في 27 دقيقة فقط ، ولكن أوساكا نجحت في العودة بقوة وحققت الفوز في المجموعتين الثانية والثالثة الفاصلة لتحرمها من إحراز لقبها الأول في فلاشينج ميدوز والثالث لها في بطولات “جراند سلام” الأربع الكبرى حيث سبق لأزارينكا الفوز بلقب بطولة أستراليا المفتوحة عامي 2012 و2013 .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format