👮‍♂️ Government📚Education

Qatar Chamber Launches Online Platform for Training

غرفة قطر تطلق منصة تعليم وتدريب إلكتروني في المجالات الإدارية والمالية والتقنية

QNA – Doha:

Qatar Chamber has signed an agreement for enhancing cooperation in providing online training programs with one of the academies, which owns one of the largest electronic training platforms in the Arabic language in the region.

Qatar Chamber said in its statement, that the agreement aims to offer a platform for electronic training for citizens and expatriates at all sectors, especially for those who are working in the private sector.

Commenting on the agreement, Qatar Chamber General Manager Saleh bin Hamad Al Sharqi said that it is intended to develop skills of employees of the government and private sector, noting that a series of online specialized training programs will be offered in many areas including administrative, financial and technical fields.

He also said that it will contribute to developing and supporting the private sector to meet the requirements and needs of the Qatar local market.

The types of courses offered through the platform are the result of research and studies on the needs of the Qatari market, in parallel with the pillars of the Qatar Vision 2023 strategy. In addition to the objectives of The Qatar Chamber of Commerce and Industry and the data and studies obtained in cooperation with the private sector committees in the chamber.

الدوحة – قنا:

وقعت غرفة قطر اتفاقية تعاون مشترك للتدريب الالكتروني مع إحدى الأكاديميات المتخصصة في التعليم والتدريب، لإطلاق منصة تعليم وتدريب إلكتروني.

وأشارت الغرفة في بيان لها إلى أنه وفقا لهذه الاتفاقية فسوف توفر هذه المنصة التدريب الإلكتروني لآلاف المواطنين والمقيمين في دولة قطر في كافة قطاعات الدولة وبالأخص العاملين في القطاع الخاص، تماشيا مع متطلبات العصر والتحول الرقمي.

وبهذه المناسبة، قال السيد صالح حمد الشرقي مدير عام غرفة قطر إن الاتفاقية تهدف إلى تنمية مهارات العاملين في المؤسسات الحكومية والخاصة حيث سيتم توفير سلسلة من البرامج التدريبية الإلكترونية المتخصصة في عدة مجالات منها الادارية والمالية والتقنية، مؤكدا تحقيق الهدف الرئيسي في دعم القطاع الخاص وتطويره ليتلاءم مع مستوى متطلبات واحتياجات السوق القطري.

وأشار الى أنه من خلال الدورات التدريبية الالكترونية واستخدام التقنيات الحديثة في التدريب، سيتم الوصول إلى أكبر شريحة ممكنة من الأشخاص والجهات الحكومية والعامة والخاصة.

يشار الى أن اختيار الدورات التدريبية التي سيتم تقديمها في المنصة تم اختيارها وفقا للبحوث والدراسات التي تم القيام بها حول احتياجات السوق القطري، بالتوازي مع أركان استراتيجية رؤية قطر 2030، بالإضافة إلى أهداف غرفة قطر وما تحويها من بيانات ودراسات تم الحصول عليها بالتعاون مع لجان القطاع الخاص في الغرفة.

كما سيتم إعداد باقات تدريبية خاصة مصممة حسب احتياجات كل قطاع بشكل منفصل مع إمكانية تفصيل باقات فردية للجهات الأخرى.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format