💎 luxury🌍 World🦠Coronavirus

UN ranks Coronavirus among the greatest challenges in history

الأمم المتحدة تصنف كورونا بين أعظم التحديات في التاريخ

Agencies – New York

The United Nations General Assembly has adopted a comprehensive resolution on the fight against the Corona pandemic, considering the epidemic as one of the largest global challenges the UN has faced since its founding.

A total of 169 countries voted in favour of the resolution, while the United States and Israel opposed it, with Ukraine and Iran abstaining.

The General Assembly expressed deep concern about the devastating impact of the epidemic on society, the economy, employment systems, global trade, travel, agriculture, industry and business. The consequences of the pandemic had a more negative impact on the lives of women, the elderly, young people, children, the poor and vulnerable, and the Corona crisis had caused growing forms of discrimination, hatred and racism, calling for combating such manifestations. It also expressed concern about the spread of misinformation and propaganda about the epidemic, including over the Internet. It stressed the need to provide “effective, high-quality and safe” diagnostics for Covid-19 detection, treatment and medicines and vaccines to combat it worldwide.

A Reuters count showed that the number of people infected with Coronavirus in the world reached more than 28.33 million, while the total number of deaths from the virus reached 910,229. Coronavirus infections have been recorded in more than 210 countries and regions since the first cases were detected in China in December 2019. The United States topped the list with 6 million, 414,000, 694 cases, 191,916 deaths.

India came in second in terms of the number of cases, with 4,562,000, 414 cases and 76,271 deaths. Brazil ranked third in the number of cases, with 4,282,164, in addition to 130,396 deaths, the second largest in the world. Russia ranked fourth in terms of the number of cases, with 1,51,874 cases, with only 18,365 deaths.

نيو يورك – وكالات:

اعتمدت الجمعية العامة للأمم المتحدة قرارًا شاملًا حول مكافحة جائحة كورونا، اعتبرت فيه الوباء أحد أكبر التحديات العالمية التي واجهتها المنظمة الأممية منذ تأسيسها.

وصوت 169 دولة لصالح القرار فيما عارضته الولايات المتحدة وإسرائيل، وسط امتناع أوكرانيا وهنجاريا عن التصويت.

وعبرت الجمعية العامة عن قلقها العميق من التأثير المدمر للوباء على المجتمع والاقتصاد وأنظمة التوظيف والتجارة العالمية والسفر والزراعة والصناعة وقطاع الأعمال. وأكدت أن عواقب الجائحة تنعكس بشكل أكثر سلبًا على حياة النساء وكبار السن والشباب والأطفال والفقراء والضعفاء، وأشارت إلى أن أزمة كورونا تسببت بتنامي أشكال التمييز والكراهية والعنصرية، داعية إلى مكافحة هذه المظاهر. كما عبرت عن قلقها إزاء انتشار المعلومات المضللة والدعاية عن الوباء، بما في ذلك عبر الإنترنت. وشددت على ضرورة توفير وسائل التشخيص «الفعالة وعالية الجودة والآمنة» للكشف عن الفيروس وتوفير العلاج منه والأدوية واللقاحات اللازمة لمكافحته في العالم.

إلى ذلك أظهر إحصاء لوكالة «رويترز» أن عدد المصابين بفيروس كورونا في العالم بلغ أكثر من 28.33 مليون شخص، في حين وصل إجمالي عدد الوفيات جراء الفيروس إلى 910 آلاف و229 حالة. وتم تسجيل إصابات بالفيروس في أكثر من 210 دول ومناطق منذ اكتشاف أولى حالات الإصابة في الصين في ديسمبر عام 2019. وتصدرت الولايات المتحدة القائمة مسجلة 6 ملايين و414 ألفًا و694 إصابة و191 ألفًا و916 وفاة.

وجاءت الهند في المركز الثاني من حيث عدد المصابين، مسجلة 4 ملايين و562 ألفًا و414 إصابة و76271 حالة وفاة. وحلت البرازيل في المركز الثالث من حيث عدد المصابين الذين بلغوا 4 ملايين و282 ألفًا و164، بالإضافة إلى 130 ألفًا و396 وفاة، ما يعتبر ثاني أكبر حصيلة عالميًّا للوفيات. وجاءت روسيا في المركز الرابع من حيث عدد الإصابات الذي وصل إلى مليون و51 ألفًا و874 حالة، بينما بلغت حصيلة الوفيات 18365 حالة فقط.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format