💉 Health😎 LifeStyle🦠Coronavirus

PHCC advises people planning international travel

مؤسسة الرعاية الصحية الأولية توجه نصائح للأشخاص الذين يخططون لرحلات دولية

The Peninsula – Doha:

With several countries opening their borders, it appears that many of pre-COVID-19 travel lifestyle is being restructured. Primary Health Care Corporation (PHCC) has provided advice for people planning international travel to take precautions and help maintain their wellbeing.

Family Medicine Consultant at Madinat Khalifa Health Centre, PHCC, Dr. Dina Kashkash said, “First and foremost, travellers should weigh their options as to how urgent the trip is, and whether or not to delay it or cancel it altogether. High-risk individuals, namely the senior citizens and those suffering from chronic diseases such as diabetes, and heart and respiratory diseases, and pregnant women should avoid travel.

“Travelling to countries with high COVID-19 positive cases should be avoided as this could increase the chances of infection. People suffering from fever, cough or difficulty breathing should not consider travel during these times,” she said.

Dr. Kashkash advised people to avoid crowded marketplaces, restaurants and tourist sites, especially indoor or poorly ventilated areas. People should limit the use of public transportation and switching vehicles during rush hours. Taxis are generally considered to be the least harmful means of transportation compared to buses and trains, especially if the driver is wearing a mask and other passengers onboard are friends or family, and provided the window is open to maintain good air circulation.

“If using the lift is inevitable, people should face the wall to avoid breathing close to others. “Limit contact with frequently touched surfaces and avoid direct contact with animals and surfaces touched by animals. Adhere to good food hygiene practice, do not consume uncooked or half-cooked animal products,” said Dr. Kashkash. A safe distance of no less than 1.5 metres should be maintained, and follow other precautionary procedures such as wearing masks, regular handwash with soap and water (if possible) or use of sanitisers with 60-70 percent alcohol content.

Dr. Kashkash reminded travellers to always share the date of the previous trip with the health provider and ensure they obtain travel permits before planning a trip. A safe practice is to save the emergency contact details of your hotel in the phone prior to your trip and seek health care immediately if you feel feverish or experience any respiratory symptoms. Travellers returning from infection-prone areas should monitor their situation, record symptoms for 14 days, and observe local protocols in this regard.

Dr. Kashkash also urged travellers to follow the latest local health regulations before and during travel, bearing in mind that the world post-COVID-19 is nothing like what it was before.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – ذا بينينسولا أونلاين – ترجمة WGOQatar:

مع فتح العديد من البلدان لحدودها، يبدو أن العديد من أنماط الحياة الخاصة بالسفر قبل “كوفيد-19” قد أعيدت هيكلتها. تقدم مؤسسة الرعاية الصحية الأولية النصيحة للأشخاص الذين يخططون للسفر الدولي لاتخاذ الاحتياطات والمساعدة في الحفاظ على سلامتهم.

وقالت الدكتورة دينا كشكش، مستشارة طب الأسرة في مركز مدينة خليفة الصحي، مؤسسة الرعاية الصحية الأولية: “أولاً وقبل كل شيء، يجب على المسافرين أن يقيموا خياراتهم حول مدى إلحاح الرحلة، وما إذا كان عليهم تأخيرها أو إلغاؤها تماماً. وينبغي للأفراد المعرضين لمخاطر عالية، أي كبار السن من المواطنين ومن يعانون من أمراض مزمنة مثل السكري وأمراض القلب والجهاز التنفسي، والنساء الحوامل أن يتجنبوا السفر.

“ينبغي تجنب السفر إلى البلدان التي تحتوي على معدلات عالية من الإصابة بكوفيد-19 لأن ذلك قد يزيد من فرص الإصابة. وينبغي على الأشخاص الذين يعانون من الحمى أو السعال أو صعوبة في التنفس ألا يفكروا في السفر خلال هذه الأوقات”.

ونصحت الدكتورة كشكش الناس بتجنب الأسواق المزدحمة والمطاعم والمواقع السياحية، وخاصة المناطق المغلقة أو سيئة التهوية. يجب على الناس الحد من استخدام وسائل النقل العام وتغيير المركبات خلال ساعات الذروة. تعتبر سيارات الأجرة عموماً أقل وسائل النقل ضرراً مقارنة بالحافلات والقطارات، خاصة إذا كان السائق يرتدي كمامة والركاب الآخرين على متنها هم من الأصدقاء أو العائلة، شريطة أن تكون النافذة مفتوحة للحفاظ على دوران الهواء الجيد.

“إذا كان استخدام المصعد أمرًا حتميًا ، فيجب على الناس مواجهة الجدار لتجنب التنفس بالقرب من الآخرين”. الحد من الاتصال مع الأسطح التي يتم لمسها بشكل متكرر وتجنب الاتصال المباشر مع الحيوانات والأسطح التي تلمسها الحيوانات. الالتزام بممارسة النظافة الغذائية الجيدة، لا تستهلك المنتجات الحيوانية غير المطبوخة أو نصف المطبوخة”، قالت الدكتورة كشكش. يجب الحفاظ على مسافة آمنة لا تقل عن 1.5 متر، واتباع إجراءات وقائية أخرى مثل ارتداء الكمامات، وغسل اليدين بانتظام بالماء والصابون (إذا كان ذلك ممكنًا) أو استخدام المطهرات بنسبة 60-70 في المائة كحول.

وذكّرت الدكتورة كشكش المسافرين بأن يشاركوا دائماً تاريخ الرحلة السابقة مع مقدم الرعاية الصحية وضمان حصولهم على تصاريح السفر قبل التخطيط للرحلة. من الممارسات الآمنة حفظ تفاصيل الاتصال في حالة الطوارئ في الفندق الخاص بك في الهاتف قبل رحلتك وطلب الرعاية الصحية على الفور إذا كنت تشعر بالحمى أو تعاني من أي أعراض متعلقة بالجهاز التنفسي. وينبغي للمسافرين العائدين من المناطق المعرضة للإصابات أن يرصدوا حالتهم، ويسجلوا الأعراض لمدة 14 يوماً، وأن يراعوا البروتوكولات المحلية في هذا الصدد.

كما حثت الدكتورة كشكش المسافرين على اتباع أحدث اللوائح الصحية المحلية قبل وأثناء السفر، مع الأخذ في الاعتبار أن العالم بعد كوفيد-19 لا يشبه ما كان عليه من قبل.

المصدر: thepeninsulaqatar

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format