💰 Business😎 LifeStyle

Qatar Airways now offers largest number of aircraft in Asia equipped with high-speed broadband

الخطوط الجوية القطرية تقدم الآن أكبر عدد من الطائرات في آسيا مجهزة بسرعة انترنت عالية

Qatar Tribune – Doha:

Qatar Airways has announced that it has equipped its 100th aircraft with high-speed internet. 

In a press release issued on Wednesday, the Doha-based carrier said it now offers the largest number of aircraft in Asia fitted with high-speed broadband.

Airbus A350-900 aircraft number A7-ALC became the 100th member of the Qatar Airways fleet to feature the high-speed Super Wi-Fi service using the award-winning GX Aviation technology from global mobile satellite communications provider, Inmarsat. 

The service is being rolled out across the airline’s fleet and since its launch in 2018 has enabled millions of passengers to browse the internet, check social media, stream videos and more whilst relaxing on board.

Qatar Airways passengers on flights fitted with GX Aviation can receive up to one hour free access to the Super Wi-Fi service, with the ability to purchase full-flight access if more online time is needed.

Qatar Airways Group Chief Executive, His Excellency Mr. Akbar Al Baker, said: “As a leader of innovation within the global aviation industry, Qatar Airways already operates one of the youngest and most technologically-advanced fleet in the skies. Where other airlines are reducing their wi-fi offering, Qatar Airways is expanding it.

“With connection to our loved ones and friends now more important than ever during these challenging times, we are delighted to work with Inmarsat and its GX Aviation technology to bring high-speed Super Wi-Fi broadband to passengers on board our fleet as part of Qatar Airways’ exceptional five-star service.”

Inmarsat Aviation President, Mr. Philip Balaam, said: “Qatar Airways is world renowned for offering a superior onboard experience, which is enjoyed by millions of loyal passengers across the world. We are pleased that our GX Aviation inflight broadband has become such an important component of that experience on the airline’s extensive fleet. Feedback from passengers has been hugely positive and now, with the service being available on 100 aircraft, even more can enjoy the best connectivity in the skies.”

A multiple award-winning airline, Qatar Airways was named ‘World’s Best Airline’ by the 2019 World Airline Awards, managed by Skytrax. It was also named ‘Best Airline in the Middle East’, ‘World’s Best Business Class’, and ‘Best Business Class Seat’, in recognition of its ground-breaking Business Class experience, Qsuite. It is the only airline to have been awarded the coveted ‘Skytrax Airline of the Year’ title, which is recognised as the pinnacle of excellence in the airline industry, five times. HIA was recently ranked “Third Best Airport in the World”, among 550 airports worldwide, by the Skytrax World Airport Awards 2020. 

Source: qatar-tribune

الدوحة – شبكة تريبيون الإخبارية – ترجمة WGOQatar:

أعلنت الخطوط الجوية القطرية أنها جهزت طائراتها ال 100 بانترنت عالي السرعة.

وفى بيان صحفى صدر يوم الأربعاء، قالت الناقلة التى تتخذ من الدوحة مقراً لها أنها تقدم الآن أكبر عدد من الطائرات فى اسيا مزودة بخدمة انترنت فائق السرعة .

أصبحت طائرة إيرباص A350-900 رقم A7-ALC العضو رقم 100 في أسطول الخطوط الجوية القطرية الذي يضم خدمة Super Wi-Fi فائقة السرعة باستخدام تقنية GX Aviation الحائزة على جوائز من مزود اتصالات الأقمار الصناعية المتنقلة العالمي، إنمارسات.

يتم نشر هذه الخدمة عبر أسطول الشركة ومنذ إطلاقها في عام 2018 مكنت الملايين من الركاب من تصفح الإنترنت والتحقق من وسائل التواصل الاجتماعي ومشاهدة مقاطع الفيديو وأكثر من ذلك أثناء الاسترخاء على متن الطائرة.

يمكن للمسافرين على متن رحلات الخطوط الجوية القطرية المجهزة بـ “GX Aviation” أن يحصلوا على وصول مجاني لمدة تصل إلى ساعة واحدة إلى خدمة Super Wi-Fi، مع القدرة على شراء الوصول الكامل في حال الحاجة إلى المزيد من الوقت عبر الإنترنت.

وقال الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية، سعادة السيد أكبر الباكر: “بصفتها شركة رائدة في مجال الابتكار في صناعة الطيران العالمية، فإن الخطوط الجوية القطرية تدير بالفعل أحد أحدث الأساطيل وأكثرها تقدماً من الناحية التكنولوجية في الأجواء. في الوقت الذي تقوم فيه شركات الطيران الأخرى بالحد من عروض Wi-fi الخاصة بها، تقوم الخطوط الجوية القطرية بتوسيعها.

“في الوقت الذي أصبح فيه التواصل مع أحبائنا وأصدقائنا الآن أكثر أهمية من أي وقت مضى خلال هذه الأوقات الصعبة، يسعدنا العمل مع إنمارسات وتقنية”GX Aviation ” الخاصة بها لجلب شبكة Super Wi-Fi فائقة السرعة عريضة النطاق للركاب على متن أسطولنا كجزء من الخدمة المتميزة من فئة الخمس نجوم للخطوط الجوية القطرية”.

وقال رئيس شركة إنمارسات للطيران، السيد فيليب بالام: “تشتهر الخطوط الجوية القطرية عالمياً بتقديم تجربة متفوقة على متن الطائرة، والتي يتمتع بها الملايين من المسافرين المخلصين في جميع أنحاء العالم. ويسرنا أن خدمة الإنترنت داخل الطائرة GX Aviation قد أصبحت عنصراً هاماً من تلك التجربة على أسطول الشركة واسعة النطاق. وكانت ردود الفعل من الركاب إيجابية بشكل كبير والآن، مع توفر الخدمة على 100 طائرة، يمكن لعدد أكبر من الركاب الآن التمتع بأفضل اتصال في السماء”.

حصلت الخطوط الجوية القطرية، وهي شركة طيران حائزة على جوائز متعددة، على جائزة “أفضل شركة طيران في العالم” من قبل جوائز الخطوط الجوية العالمية لعام 2019، التي تديرها سكاي تراكس. كما تم اختيارها “أفضل شركة طيران في الشرق الأوسط”، و”أفضل درجة رجال أعمال في العالم”، و”أفضل مقعد على درجة رجال الأعمال”، تقديراً لخبرتها الرائدة في درجة رجال الأعمال، “كيوسويت”. وهي شركة الطيران الوحيدة التي حصلت على لقب “أفضل شركة طيران للعام بحسب سكايتراكس” ، والذي يُعترف به على أنه قمة التميز في صناعة الطيران، خمس مرات. وقد تم تصنيف مطار حمد الدولي مؤخراً على أنه “ثالث أفضل مطار في العالم”، من بين 550 مطاراً حول العالم، من خلال جوائز سكايتراكس العالمية للمطارات 2020.

المصدر: qatar-tribune

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format