😎 LifeStyle🏆 Sport

Doha Marine Sports Club prepares to resume competitions

نادي الدوحة للرياضات البحرية يستعد لاستئناف المنافسات 

Al Sharq – WGOQatar Translations – Doha:

Doha Marine Sports Club, headed by Khalifa Mohammed al-Suwaidi, has announced the start of serious and strong preparations for the resumption of official competitions, which were suspended in March due to the Corona pandemic and preparations for the new season.

The club’s headquarters in the Cultural Village of Katara have witnessed many ongoing meetings in the current period in order to stabilize the adoption of the calendar of competitions in all the marine games organized by the club.

The club’s management has established the requirements and precautionary measures as the basis in all competitions and the focus of these arrangements on spacing instructions to ensure the safety of all contestants and organizers.

The preparations came just days after the end of the summer marine activity festival, which saw various activities in modern sail, kayak, wakeboard, kite surf, water bikes, fishing and traditional sail.

For his part, Salah Ibrahim Al Mannai, Vice President of Doha Marine Sports Club, expressed his happiness with the great success achieved by the summer festival in the current season, pointing out that the club family succeeded in overcoming all obstacles and adverse circumstances, especially the conditions of the spread of the coronavirus .

“We have succeeded in securing all the events of this festival despite the huge and unexpected turnout witnessed by the festival, which recorded a record number of participants with more than 600 participants.”

He continued: The most beautiful irony in the festival of the current season is that the turnout was very large from the sea lovers of The Qataris, whose numbers were much larger than the residents, and this raised the ceiling of our ambitions in order to increase the number of Qatari contestants in the upcoming official competitions, especially since we trained them on the sail and succeeded in putting 16 Qatari champions on the way for the championships, in the hope of preparing one of them to compete for the medals of the 2030 Olympics.

Source: al-sharq

الدوحة – الشرق:

أعلن نادي الدوحة للرياضات البحرية برئاسة خليفة محمد السويدي بدء الاستعدادات الجادة والقوية تمهيداً لاستنئاف المنافسات الرسمية التي توقفت مارس الماضي بسبب جائحة كورونا والاعداد للموسم الجديد.

وكان مقر النادي بالحي الثقافي “كتارا” قد شهد عقد العديد من الاجتماعات المتواصلة في الفترة الحالية من أجل الاستقرار على اعتماد روزنامة المنافسات في كافة الألعاب البحرية التي ينظمها النادي.

وقد وضعت ادارة النادي الاشتراطات والاجراءات الاحترازية كاساس في كافة المسابقات وتركيز هذه الترتيبات على تعليمات التباعد لضمان سلامة جميع المتسابقين والمنظمين.

وجاءت هذه التحضيرات بعد أيام قليلة من انتهاء المهرجان الصيفي للأنشطة البحرية الذي شهد أنشطة متعددة في (الشراع الحديث والكياك والويك بورد والكايت سيرف والدراجات المائية والصيد بالإضافة إلى الشراع التقليدي.

من جانبه أعرب صلاح إبراهيم المناعي نائب رئيس نادي الدوحة للرياضات البحرية عن سعادته بالنجاح الكبير الذي حققه المهرجان الصيفي في الموسم الحالي، مشيراً إلى أن أسرة النادي نجحت في تخطي جميع العقبات والظروف المعاكسة وعلى رأسها بالطبع ظروف انتشار فيروس كورونا “كوفيد 19”.

وقال المناعي: لقد نجحنا في تأمين كافة فعاليات هذا المهرجان رغم الإقبال الهائل وغير المتوقع الذي شهده المهرجان حيث سجل رقما قياسيا بمشاركة أكثر من 600 مشارك

وتابع: المفارقة الأجمل في مهرجان الموسم الحالي هو أن الإقبال كان كبيراً جداً من عشاق البحر من القطريين الذين كانت أعدادهم أكبر بكثير من المقيمين، والأمر رفع من سقف طموحاتنا من أجل زيادة أعداد المتسابقين القطريين في المسابقات الرسمية المقبلة خاصة أننا دربناهم على الشراع ونجحنا في وضع 16 بطلاً قطرياً على أول طريق البطولات، وذلك على أمل تجهيز أحدهم للمنافسة على ميداليات أولمبياد 2030.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format