😎 LifeStyle👮‍♂️ Government🦠Coronavirus

Quarantine packages extended until October 31: Discover Qatar

اكتشف قطر: تمديد حزم الحجر الصحي حتى ٣١ أكتوبر

Gulf Times – Doha:

Quarantine packages for people returning to Qatar have been extended until October 31, according to information available on the Discover Qatar website.

Those who require a quarantine hotel booking need to do so via Discover Qatar. Bookings were earlier available until September 15.

Depending upon their country of origin, residents returning to Qatar are required to self-isolate at home for a period of seven days or go into a self-funded quarantine for seven days, followed by seven days’ self-isolation at home.

The recommended Steps for QID holders are:

* Visit Qatar Portal to request approval for your Exceptional Entry Permit

* Once approved, check the “Type of Quarantine” stated on your certificate. If this states “Hotel” then you must book a quarantine package hotel from Discover Qatar.

* Check availability for your confirmed flight.

* Book your quarantine package hotel.

* Book your flight.

* Ensure you have copies of your Exceptional Entry Permit and your Discover Qatar Hotel Voucher, as well as your flight documents when you check-in for your flight. If you cannot produce these documents, you may not be able to board your flight. Dates for your arrival and your hotel check-in must match.

Those under the age of 18 at the date of check-in must be accompanied by an adult (over the age of 18 at the date of check-in) throughout the full duration of their stay in the hotel.

The parent or legal guardian will need to contact Discover Qatar (via telephone or email) “so we can seek an advance exceptional approval (before the child arrives) to allow the parent or legal guardian to stay with the child at the quarantine hotel that is booked”. This will include an approval to meet the child at the transfer area of the airport to accompany them to the hotel.

Minors will not be able to board a transfer to the hotel unless met at the airport and accompanied by a parent or legal guardian.

QID holders will need to obtain approval to enter Qatar by applying through the Qatar Portal.

“Once re-entry is approved, you will receive a permit and can then book your self-funded quarantine hotel package, if travelling from a country not on the low risk list or if you are not eligible for home quarantine. QID holders returning to Qatar from one of the countries on the low risk will be required to self isolate at home for a period of seven days,” the website explains.

“If you plan to travel from a low-risk country, you need to have been in that country for at least one week before you will be allowed to travel to Qatar and home quarantine. If you have not been in that country for one week, you will be considered to have travelled from a non-low-risk country and will be required to enter self funded quarantine for seven days, followed by seven days of self-isolation at home,” it continues.

QID holders are advised not to book a quarantine package until approval to return to Qatar has been confirmed.

Source: gulf-times

الدوحة – جولف تايمز – ترجمة WGOQatar:

تم تمديد حزم الحجر الصحي للأشخاص العائدين إلى قطر حتى 31 أكتوبر، وفقا للمعلومات المتاحة على موقع “اكتشف قطر”.

أولئك الذين يحتاجون إلى حجز فندق للحجر الصحي بحاجة إلى القيام بذلك عن طريق اكتشف قطر. وكانت الحجوزات متاحة في وقت سابق حتى 15 سبتمبر.

وتبعاً لبلدهم الأصلي، يُطلب من المقيمين العائدين إلى قطر عزل أنفسهم في منازلهم لمدة سبعة أيام أو الذهاب إلى الحجر الصحي الممول ذاتياً لمدة سبعة أيام، يليها العزل الذاتي لمدة سبعة أيام في المنزل.

الخطوات الموصى بها لحاملي بطاقة الهوية القطرية هي:

• قم بزيارة بوابة قطر لطلب الموافقة على تصريح الدخول الاستثنائي

• بمجرد الموافقة، تحقق من “نوع الحجر الصحي” المذكور في الشهادة. إذا كان هذا ينص على “فندق” يجب عندها حجز فندق للحجر الصحي من اكتشف قطر.

• تحقق من توافر رحلتك المؤكدة.

• احجز حزمة الحجر الصحي الفندقي الخاصة بك.

• احجز رحلتك.

• تأكد من حصولك على نسخ من تصريح الدخول الاستثنائي الخاص بك وقسيمة الفندق العائدة ل اكتشف قطر، بالإضافة إلى وثائق رحلتك عند تسجيل الوصول لرحلتك. إذا لم تتمكن من تقديم هذه المستندات، فقد لا تتمكن من ركوب رحلتك. يجب أن تتطابق تواريخ وصولك وتسجيل الوصول في الفندق.

يجب أن يكون الأشخاص الذين تقل أعمارهم عن 18 عامًا في تاريخ تسجيل الوصول برفقة شخص بالغ (فوق سن 18 عامًا في تاريخ تسجيل الوصول) طوال مدة إقامتهم في الفندق.

سوف يحتاج الوالد أو الوصي القانوني إلى الاتصال بـ اكتشف قطر (عبر الهاتف أو البريد الإلكتروني) “حتى نتمكن من الحصول على موافقة استثنائية مسبقة (قبل وصول الطفل) للسماح للوالد أو الوصي القانوني بالبقاء مع الطفل في فندق الحجر الصحي المحجوز”. وسيشمل ذلك الموافقة على مقابلة الطفل في منطقة النقل في المطار لمرافقته إلى الفندق.

لن يتمكن القاصرون من ركوب خدمة النقل إلى الفندق إلا في حالة أن قدم أحد الوالدين أو الوصي للمطار واصطحبهم.

سيحتاج حاملو بطاقة الهوية القطرية إلى الحصول على موافقة لدخول قطر من خلال التقدم من خلال بوابة قطر.

“بمجرد الموافقة على إعادة الدخول، سوف تتلقى تصريحاً ثم يمكنك حجز حزمة الحجر الصحي الفندقي الممولة ذاتياً، إذا كنت مسافراً من بلد ليس على قائمة المخاطر المنخفضة أو إذا لم تكن مؤهلاً للحجر الصحي المنزلي. وسيُطلب من حاملي بطاقة الهوية القطرية العائدين إلى قطر من إحدى الدول ذات المخاطر المنخفضة عزل أنفسهم في منازلهم لمدة سبعة أيام”.

“إذا كنت تخطط للسفر من بلد منخفض المخاطر، يجب أن تكون في ذلك البلد لمدة أسبوع على الأقل قبل أن يسمح لك بالسفر إلى قطر والخضوع للحجر الصحي المنزلي. إذا لم تكن في ذلك البلد لمدة أسبوع واحد، سيعتبر أنك سافرت من بلد غير منخفض المخاطر وسيطلب منك دخول الحجر الصحي الممول ذاتيا لمدة سبعة أيام، تليها سبعة أيام من العزل الذاتي في المنزل”.

يُنصح حاملو بطاقة الهوية القطرية بعدم حجز حزمة الحجر الصحي حتى يتم تأكيد الموافقة على العودة إلى قطر.

المصدر: gulf-times

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format