🐎Various

Djokovic urges angry fanbase not to turn on line judge

ديوكوفيتش يحث قاعدته الجماهيرية الغاضبة على عدم الانقلاب على حكم الخط

Reuters

Novak Djokovic has pleaded for compassion for the line judge he inadvertently struck in the throat with a ball at the U.S. Open on Monday after the female official faced a backlash from fans of the world number one on social media.

The Serb was disqualified in the fourth round after he hit a ball to the back of the court in frustration after dropping serve in the first set against Spain’s Pablo Carreno Busta, sending the official to the floor.

A section of Djokovic’s fans took to social media to hurl abuse at the official after her Instagram username was carried by Serbian media.

“Shame on you. Old lady full of evil,” read one of the messages left on her Instagram account, while other users accused her of faking the injury and “bad acting”.

Djokovic on Tuesday defended the official on Twitter, while thanking fans who had left him positive messages of support.

“Please also remember the linesperson that was hit by the ball last night needs our community’s support too. She’s done nothing wrong at all. I ask you to stay especially supportive and caring to her during this time.

“From these moments, we grow stronger and we rise above. Sharing love with everyone. Europe here I come.”

With the line judge screaming out in pain as she fell to the ground, a horrified Djokovic ran over to her and apologised.

A tournament spokesman told Reuters later that the line judge appeared to be okay and was not brought off-site.

Tournament referee Soeren Friemel came out on to the Arthur Ashe Stadium and spoke to chair umpire Aurelie Tourte and Andreas Egli, the Grand Slam supervisor, before a long chat with the three-time former U.S. Open winner.

Djokovic pleaded his case for 12 minutes but the Grand Slam rules are clear, and his fate was already sealed.

Britain’s Tim Henman, who suffered a similar fate in 1995 at Wimbledon, said Djokovic would learn from the experience.

“Djokovic has had plenty of examples in the past where he has cut it pretty fine on the court,” Henman told The Times.

“Unfortunately for him he has got it wrong this time and suffered the harshest penalty.

“I think he will take this on board because he is a bright individual. Going forward he won’t be hitting balls and throwing his racket because he knows what the reaction will be.”

رويترز

ناشد نوفاك ديوكوفيتش جمهوره لتقديم التعاطف لحكم الخط التي ضربها عن غير قصد في حلقها بكرة في بطولة الولايات المتحدة المفتوحة يوم الاثنين بعد أن واجهت المسؤولة رد فعل عنيف من مشجعي المصنف الأول في العالم على وسائل التواصل الاجتماعي.

واستبعد الصربي في الجولة الرابعة بعد أن سدد كرة إلى خلف الملعب في حالة من الإحباط بعد أن أسقط الإرسال في المجموعة الأولى أمام الإسباني بابلو كارينو بوستا، مما تسبب برمي المسؤولة على الأرض.

ولجأ قسم من مشجعي ديوكوفيتش إلى وسائل التواصل الاجتماعي لتوجيه الإساءات إلى الحكم بعد أن نقلت وسائل الإعلام الصربية اسم المستخدم الخاص بها على انستغرام.

“عار عليك. سيدة عجوز مليئة بالشر”، كما تنص إحدى الرسائل المتروكة على حسابها على انستغرام، بينما اتهمها مستخدمون آخرون بتزييف الإصابة و”التمثيل السيئ”.

ودافع ديوكوفيتش يوم الثلاثاء عن الحكم على تويتر، وشكر في الوقت نفسه المشجعين الذين تركوا له رسائل إيجابية للدعم.

“يرجى أيضاً أن نتذكر أن حكم الخط التي تعرضت لضربة بالكرة الليلة الماضية تحتاج دعم مجتمعنا أيضاً. لم ترتكب أي خطأ على الإطلاق أطلب منكم أن تبقوا داعمين ورؤوفين بها خلال هذا الوقت

“من هذه اللحظات، نصبح أقوى ونبلغ مستويات أعلى. مشاركة الحب مع الجميع. ها أنا ذا قادم يا أوربا”.

مع صراخ حكم الخط من الألم أثناء سقوطها على الأرض، هرع ديوكوفيتش المذعور لها واعتذر

وقال متحدث باسم البطولة لرويترز في وقت لاحق أن حكم الخط تبدو على ما يرام ولم يتم إخراجها خارج الموقع.

خرج حكم البطولة سورين فريميل إلى ملعب آرثر آش وتحدث إلى حكام الكرسي أوريلي تورتي وأندرياس إيغلي، المشرف على بطولة الغراند سلام، قبل دردشة طويلة مع الفائز ببطولة الولايات المتحدة المفتوحة ثلاث مرات.

وقد دافع ديوكوفيتش عن نفسه لمدة 12 دقيقة ولكن قواعد بطولات الغراند سلام واضحة ، وكان مصيره محتماً.

وقال البريطاني تيم هنمان، الذي عانى من مصير مماثل في عام 1995 في ويمبلدون، إن ديوكوفيتش سيتعلم من هذه التجربة.

وقال هنمان لصحيفة التايمز ” ان ديوكوفيتش كان لديه الكثير من الأمثلة فى الماضى حيث تعامل مع الأمر بشكل جيد فى الملعب ” .

“لسوء الحظ بالنسبة له أنه تصرف بشكل خطأ هذه المرة وعانى من أقسى عقوبة.

وأضاف “أعتقد أنه سيتعلم من هذه التجربة لأنه شخص ذكي. لن يقوم بضرب الكرات على الحكام ورمي مضربه بعد الآن لأنه يعرف ردة الفعل التي سيواجهها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
57
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format