🌍 World

Jeff Bezos tops Forbes richest list

جيف بيزوس يتصدر قائمة فوربس لأغنى الأغنياء

Reuters

Amazon Chief Executive Jeff Bezos topped Forbes’ list of richest Americans for the third year in a row, while U.S. President Donald Trump’s ranking dropped as the coronavirus pandemic slammed his office buildings, hotels and resorts, the magazine said Tuesday.

The aggregate wealth of the Forbes 400 list rose to a record $3.2 trillion, as the richest Americans continued to do well even though the pandemic has devastated the economy, which is short about 11 million jobs compared to where it was in February.

Eric Yuan, chief executive officer of Zoom Video Communications, which has become ubiquitous in the work-from-home era, was one of 18 newcomers on the list with a net worth of $11 billion.

Trump’s ranking dropped to No. 352 from 275 last year and his net worth fell to $2.5 billion from $3.1 billion, as office buildings, hotels and resorts, have suffered during the pandemic. His business, the Trump Organization, owns property in all three categories.

Trump has long refused to release his tax records, and has been locked in a battle with Manhattan District Attorney Cyrus Vance, who subpoenaed Trump for eight years of personal and corporate returns.

The annual list can serve as a way to track the wealthiest people in the country who hold the most power, said Kerry Dolan, assistant managing editor of wealth at Forbes, in an interview with Reuters TV.

“As a society, we all should know who is behind the biggest companies and what they’re doing with their money,” she said. 

(رويترز) 

تصدر جيف بيزوس الرئيس التنفيذي لشركة أمازون قائمة مجلة فوربس لأغنى أغنياء الولايات المتحدة للعام الثالث على التوالي، فيما تراجع تصنيف الرئيس الأمريكي دونالد ترامب بعد أن أثر فيروس كورونا بشدة على نشاط المباني الإدارية والفنادق والمنتجعات التابعة له.

وزاد إجمالي الثروة في قائمة فوربس لأغنى 400 أمريكي إلى رقم قياسي بلغ 3.2 تريليون دولار، حيث يواصل الأثرياء في الولايات المتحدة تحقيق أداء جيد على الرغم من أن الوباء ألحق أضرارا بالاقتصاد وتسبب في فقدان أكثر من 1.8 مليون أمريكي لوظائفهم.

كان إريك يوان، الرئيس التنفيذي لشركة زوم للاتصالات بطريق الفيديو عبر الإنترنت، التي أصبحت متواجدة في كل مكان في عصر العمل من المنازل، واحدا من بين 18 وافدا جديدا على القائمة بقيمة صافية بلغت 11 مليار دولار.

وتراجع ترتيب ترامب إلى المرتبة 352 نزولا من 275 في العام الماضي بعد انخفاض صافي ثروته إلى 2.5 مليار دولار من 3.1 مليار دولار، بسبب معاناة أنشطة المباني الإدارية والفندقية والمنتجعات خلال الوباء. وتمتلك شركته التي تحمل اسم مؤسسة ترامب عقارات في الفئات الثلاث.

ويرفض ترامب منذ زمن طويل الكشف عن سجلاته الضريبية، ودخل في معركة مع المدعي العام لمنطقة مانهاتن سايروس فانس، الذي أصدر أوامر لترامب بتقديم إقرارات عوائده الضريبية الشخصية وتلك الخاصة بشركاته على مدى ثماني سنوات.

وقالت كيري دولان، مساعد مدير التحرير في قسم الثروة في فوربس، في مقابلة مع تلفزيون رويترز، إن القائمة السنوية قد تصبح وسيلة لتتبع أثرى أثرياء البلاد أصحاب القسم الأكبر من النفوذ فيها.

وأضافت “علينا جميعا كمجتمع أن نعرف من يقف وراء أكبر الشركات وماذا يفعلون بأموالهم”.

إعداد أيمن سعد مسلم للنشرة العربية – تحرير منير البويطي

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format