🏆2022

FIFA: CONCACAF Qualifiers for 2022 World Cup Will Not Start Until March

اتحاد كونكاكاف يقرر تأجيل التصفيات المؤهلة لمونديال قطر ٢٠٢٢ إلى شهر مارس العام المقبل

QNA – Florida:

FIFA has announced on Tuesday that the start of the 2022 FIFA World Cup qualifying competition in the CONCACAF region has been delayed until March 2021.

The start of the 2022 FIFA World Cup qualifying competition in the CONCACAF region, comprising North and Central America and the Caribbean, has been delayed until March next year because of the COVID-19 pandemic, FIFA said in a statement.

In the latest delay to the qualifying competition for the tournament in Qatar, FIFA said it had jointly decided with CONCACAF that the international dates in October and November were too early for play to start in the current circumstances.

“Many parts of the region continue to have very challenging public health situations, and that has been a key factor in this decision,” said FIFA in its statement.

“Additionally, several countries across the confederation have travel restrictions and quarantine requirements, which would make international football involving 30 national teams extremely difficult” it added.

The CONCACAF competition was initially due to start in September and the original format has already been changed to adapt to the shorter timetable.

فلوريدا – قنا:

قرر اتحاد كونكاكاف لكرة القدم (أمريكا الشمالية والوسطى والكاريبي) اليوم تأجيل التصفيات المؤهلة لمونديال قطر 2022 إلى شهر مارس العام المقبل بعد أن كانت مقررة بين شهري أكتوبر ونوفمبر المقبلين، وذلك جراء جائحة فيروس كورونا المستجد (كوفيدـ19) .

وأكد كونكاكاف في بيان، أنه تم اتخاذ قرار التأجيل بالاتفاق مع الاتحاد الدولي (فيفا)، مضيفا أنه “لا تزال العديد من أجزاء المنطقة تعاني من تحديات صحية، وهذا ما كان عاملا رئيسيا في هذا القرار”.

ولفت البيان إلى أن العديد من الدول في جميع أنحاء الاتحاد تضع قيودا على السفر ومتطلبات الحجر الصحي، ما سيجعل من الصعب جدا إقامة مباريات دولية لكرة القدم تشمل 30 دولة”.

يشار إلى أنه في يوليو الماضي تقرر أن تقام التصفيات ضمن صيغة جديدة بعد إلغاء العديد من أيام مباريات الاتحاد الدولي، بسبب جائحة “كوفيد-19” ما جعل الخطط السابقة لاتحاد كونكاكاف في التصفيات غير قابلة للتنفيذ.

وتوزعت المنتخبات الـ30 على ست مجموعات من خمسة فرق.. ويلتقي ابطال المجموعات الست في الدور التمهيدي الاول، في مباريات ذهاب واياب في الدور الثاني، ليتأهل ثلاثة منهم الى الدور الحاسم.

وسيتمّ توسيع الدور النهائي الحاسم من التصفيات من ستة منتخبات إلى ثمانية على أن تشارك خمسة منتخبات هي المكسيك، الولايات المتحدة، كوستاريكا، جامايكا وهندوراس (الافضل تصنيفا بحسب النظام السابق) تلقائيا في الدور النهائي الذي يضمن من خلاله ثلاثة منتخبات التأهل إلى المونديال فيما يخوض الرابع ملحقا دوليا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format