🐎Various

Serena Williams advances to the quarter-finals of the Us Open

تأهل سيرينا وليامز إلى ربع نهائي بطولة أمريكا المفتوحة للتنس

QNA – New York:

Serena Williams battled into the quarter-finals of the US Open on Monday as top men’s seeds Dominic Thiem and Daniil Medvedev sailed through to the last eight at Flushing Meadows.

After Williams kept her bid for a record-equalling 24th Grand Slam singles title alive, second seed Sofia Kenin was sent crashing out in the last 16 by Belgium’s Elise Mertens.

Williams had to summon up every last ounce of strength to depose 15th seed Maria Sakkari in three hard-fought sets.

The 38-year-old American needed almost two and a half hours to dislodge her 25-year-old Greek opponent 6-3, 6-7 (6/8), 6-3 inside an empty Arthur Ashe Stadium in New York.

Pironkova, playing her first tournament in three years after a lengthy break in which she gave birth to her son, prevailed 6-4, 6-7 (5/7), 6-3 at the Louis Armstrong Stadium.

Mertens ousted Kenin, this year’s Australian Open champion, 6-3, 6-3 in 1hr 14 mins to set up a last-eight tie with former world number one Victoria Azarenka.

The Belarusian overcame 20th seed Karolina Muchova of the Czech Republic 5-7, 6-1, 6-4 in 2hr 30min at Louis Armstrong Stadium.

In the men’s draw, second-seeded Thiem raced into the round of eight with a three-set demolition of Canadian rising star Felix Auger-Aliassime.

Thiem dismantled the 20-year-old 15th seed 7-6 (7/4), 6-1, 6-1 in 2hr 7min.

He will play Australia’s 21st seed Alex de Minaur for a spot in the semi-finals after the Australian breezed past unseeded Canadian Vasek Pospisil 7-6 (8/6), 6-3, 6-2, in 2hr 17 min.

Medvedev will face compatriot Andrey Rublev for a spot in the last four after the 10th seed ousted Italy’s sixth seed Matteo Berrettini 4-6, 6-3, 6-3, 6-3.

واشنطن قنا:

تأهلت اللاعبة الأمريكية سيرينا وليامز المصنفة الثالثة، إلى الدور ربع النهائي من منافسات بطولة الولايات المتحدة للتنس التي تقام على ملاعب فلاشينغ ميدوز، وإحدى البطولات الاربع الكبرى، وذلك في مشاركتها الثانية عشرة تواليا.

وجاء تأهل سيرينا بعد ثأرها من منافستها اليونانية ماريا ساكاري المصنفة الخامسة عشرة، بالفوز عليها بصعوبة بمجموعتين مقابل مجموعة بواقع أشواط (6-3 و6-7، و6-3) في المباراة التي استمرت لمدة ساعتين و27 دقيقة.

وكانت اللاعبة الأمريكية خسرت أمام سكاري قبل أسبوعين من الدور ثمن النهائي لبطولة سينسيناتي التي أقيمت استثنائيا على ملاعب فلاشينغ ميدوز بسبب تفشي فيروس كورونا المستجد وبغياب الجمهور.

وتمكنت سيرينا البالغة من العمر 38 عاما، من تخطي الدور الثمن النهائي “الرابع” في كل مشاركاتها في البطولة الأمريكية منذ 2007 (غابت عن نسختي 2010 و2017)، وقد توجت خلال هذه الفترة بأربعة من ألقابها الستة في فلاشينغ ميدوز (أعوام 2008 و2012 و2013 و2014) وخسرت في النهائي ثلاث مرات، آخرها في العامين الماضيين.

والفوز هو الـ105 لسيرينا في فلاشينغ ميدوز، معززة رقمها القياسي بعدد الانتصارات في البطولة الأمريكية والذي انتزعته بعد الدور الأول من مواطنتها كريستين ايفرت (101).

وضربت اللاعبة الأمريكية موعدا في الدور المقبل مع الفائزة من مباراة الفرنسية أليزيه كورنيه أو البلغارية تسفيتانا بيرونكوفا.

وتأمل سيرينا أن تذهب حتى النهاية والفوز باللقب الذي سيكون الأول لها في البطولات الأربع الكبرى منذ تتويجها في أستراليا المفتوحة أوائل 2017، خاصة انها عانت منذ هذا الوقت من الإخفاق في معادلة الرقم القياسي المطلق لعدد الألقاب الكبرى في حقبتي الهواة والاحتراف والمسجل باسم الأسترالية مارجاريت كورت برصيد 24 لقبا.

وعلى صعيد الرجال، صعد الأسترالي أليكس دي مينور، المصنف الـ21 في البطولة، إلى الدور ربع النهائي للمرة الأولى في إحدى البطولات الأربع الكبرى بفوزه على الكندي فاسيك بوسبيسيل بثلاث مجموعات متتالية بواقع أشواط (7-6 ، 6-3 ، 6-2).

ويلتقي دي مينور في ربع النهائي النمساوي دومينيك تييم المصنف ثانيا أو الكندي فيليكس اوجيه-الياسيم الخامس عشر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format