🏆 Sport🦠Coronavirus

Kylian Mbappe Tests Positive for Coronavirus

إصابة كيليان مبابي بفيروس كورونا

QNA – Paris:

France and Paris Saint-Germain striker Kylian Mbappe tested positive for coronavirus (COVID-19) and will miss Tuesdays Nations League match against Croatia, the French federation said on Monday.

Mbappe was isolated once he found out about his positive test and left Frances training camp to return home on Monday evening.

Mbappe scored for France to beat Sweden 1-0 in the Nations League on Saturday, his 14th international goal. The federation said Mbappe passed a test before joining his teammates at the national training cap. He also tested negative on Wednesday ahead of the game against Sweden.

Seven PSG players have tested positive in the last week, including Mbappe’s forward partner Neymar.

On Thursday, the club confirmed three more players had tested positive, following an initial trio that included Neymar 24 hours prior.

باريس – قنا:

أعلن المنتخب الفرنسي لكرة القدم، اليوم، إصابة مهاجم باريس سان جرمان، كيليان مبابي، بفيروس كورونا المستجد، ما سيحرمه من المشاركة مع أبطال العالم في مباراة الثلاثاء ضد كرواتيا، ضمن دوري الأمم الأوروبية التي تشكل إعادة لنهائي مونديال 2018.

وبات مبابي، الذي شارك في تمارين المنتخب الاثنين قبل أن تأتي نتيجة فحصه إيجابية، سابع لاعب من سان جرمان يصاب بفيروس “كوفيد-19” بعد البرازيليين نيمار وماركينيوس، والأرجنتينيين أنخل دي ماريا وماورو إيكاردي ولياندرو باريديس والحارس الكوستاريكي كايلور نافاس.

وجميع هؤلاء أصيبوا بالفيروس خلال عطلة في إيبيزا، بعد خسارة نهائي دوري أبطال أوروبا ضد بايرن ميونيخ الألماني في 23 أغسطس الماضي.

كما أصبح مبابي رابع لاعب من المنتخب الفرنسي يستبعد عن تشكيلة أبطال العالم بسبب “كوفيد-19″، بعد بول بوغبا (مانشستر يونايتد الإنجليزي) الذي أعلن إصابته قبيل الكشف عن تشكيلة المدرب ديدييه ديشان، وحسام عوار (ليون) والحارس ستيف مانداندا (مرسيليا).

وقالت إدارة المنتخب الفرنسي إنه “تم إبعاده (مبابي) عن المجموعة بعد وصول النتائج، في نهاية التدريب، قبل أن يعود الى منزله في المساء. وعلى غرار الوفد (المنتخب وطواقمه) بأكمله، خضع كيليان مبابي لاختبار قبل التجمع (في معسكر المنتخب)”.

ومن المؤكد أن مبابي سيغيب، الخميس، عن مستهل مشوار سان جرمان في الدوري الفرنسي، حيث سيحل ضيفا على لنس ضمن المرحلة الثانية، وذلك بعد أن غاب النادي الباريسي عن المرحلة الافتتاحية نتيجة وصوله الى نهائي دوري الأبطال.

وينص البروتوكول الطبي لرابطة الدوري الفرنسي على أن يُعزل كل لاعب مصاب بالفيروس لمدة ثمانية أيام.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format