💰 Business😎 LifeStyle

Qatar Airways’ Network in Africa Increases to 10 Destinations

القطرية ترفع عدد وجهاتها في أفريقيا إلى ١٠ وجهات

QNA – Doha:

Qatar Airways announced the resumption of four weekly flights to Murtala Muhammed International Airport (LOS) Lagos, Nigeria from September 10, 2020. With the addition of Lagos, Qatar Airways’ network in Africa will expand to ten destinations with 44 weekly flights to the continent including Addis Ababa, Dar es Salaam, Djibouti, Kigali, Kilimanjaro, Mogadishu, Nairobi, Tunis and Zanzibar.

The airline currently operates over 650 weekly flights to more than 85 destinations across the globe including 27 destinations in Asia-Pacific, 32 in Europe and nine in North America.

HE Qatar Airways Group Chief Executive Akbar Al Baker said: “We are delighted to resume flights to Lagos and further expand our network in Africa. With our mixed fleet of fuel-efficient aircraft, we are able to resume Lagos services with the right sized aircraft that will enable us to respond quickly to passenger demand and increase frequencies, offering our passengers more flexibility to travel when they want.

“With 44 weekly flights to 10 destinations across Africa and plans for further resumptions in line with the easing of entry restrictions, we are committed to supporting the recovery of international tourism across the continent while also maintaining vital supply chains to support African businesses.”

الدوحة – قنا:

أعلنت الخطوط الجوية القطرية عن استئناف رحلاتها إلى مطار مورتالا محمد الدولي في مدينة لاغوس النيجيرية اعتبارا من يوم الخميس المقبل، لترفع الناقلة بذلك عدد وجهاتها في إفريقيا إلى 10 وجهات، تسير إليها 44 رحلة أسبوعيا، وتشتمل قائمة الوجهات في أفريقيا على مدن أديس أبابا، ودار السلام، وجيبوتي، وكيغالي، وكليمنجارو، ومقديشو، ونيروبي، وتونس، وزنجبار.

وتسير الناقلة الوطنية لدولة قطر حاليا ما يزيد عن 650 رحلة أسبوعيا تتجه إلى أكثر من 85 وجهة عالمية، بما في ذلك 27 وجهة في منطقة آسيا والمحيط الهادئ، و32 وجهة في أوروبا، و9 وجهات في أمريكا الشمالية.

وأوضح سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية، أن استئناف الرحلات اليومية لمدينة لاغوس يأتي ضمن مساعي الناقلة الرامية إلى تعزيز شبكة وجهاتها في إفريقيا، مشيرا إلى أنه مع تشغيل أسطول متنوع من الطائرات التي تتسم بالكفاءة في استهلاك الوقود، سيكون بإمكان الناقلة القطرية تشغيل الطائرات ذات الحجم والسعة المناسبة إلى لاغوس، مما سينعكس إيجابا بتمكينها من الاستجابة بسرعة للإقبال على السفر وزيادة عدد الرحلات إذا دعت الحاجة لذلك مع توفير خيارات سفر متنوعة.

وأفاد بأنه مع تسيير 43 رحلة أسبوعيا إلى 10 وجهات في أفريقيا ووجود خطط لتشغيل المزيد من الرحلات فور الإعلان عن تخفيف القيود المفروضة على السفر إلى بعض الدول، فإن الناقلة القطرية مستمرة في التزامها المتواصل بدعم تعافي السياحة الدولية في القارة والمحافظة على استمرارية حركة التجارة فيها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format