💰 Business

The Banker Names Commercial Bank the Best Performing Bank in Qatar

البنك التجاري أفضل بنك أداء في قطر في تصنيف ذا بانكر

QNA – Doha:

Financial Times publication The Banker has named Commercial Bank as the Best Performing Bank in Qatar for 2020 based on its 2019 financial results. Featuring in The Banker’s Top 100 Arab Banks rankings for 2020, Commercial Bank tops Qatar’s biggest banks list ranked by performance.

The Banker’s best performing banks selection and rankings incorporate a number of categories and indicators. Commercial Bank scored highly in leverage, growth, profitability, operational efficiency, asset quality, return on risk, liquidity and soundness.

Commercial Bank’s GCEO Joseph Abraham commented: “The excellent results for 2019, including the highest net profit achievement in the history of the Bank, demonstrates the strong execution of our five-year strategic plan. While 2020 has been challenging, we continue to support our customers and have delivered a sustainable set of earnings for the first half of the year.”

With a reported net profit of QR 2,021 million in 2019 compared to QR 1,674 million in 2018, a cost to income ratio of 28.3% reduced from 33.4%, and total assets of QR 147.5 billion, up by 9.3, Commercial Bank registered significant growth in the local market and was awarded the Best Performing Bank in the country.

الدوحة – قنا:

أعلن البنك التجاري حصوله على تصنيف “أفضل بنك أداء في قطر للعام 2020” من مجلة “ذا بانكر” العالمية المملوكة من فاينانشال تايمز، وذلك بالاستناد إلى النتائج المالية للبنك عن عام 2019، فيما تم أيضا إدراج اسمه ضمن قائمة “ذا بانكر” لأفضل 100 بنك عربي للعام الجاري 2020، ليتصدر التجاري بذلك قائمة أفضل البنوك أداء في قطر.

وارتكزت عملية اختيار وتصنيف “ذا بانكر” لأفضل البنوك أداء على سلسلة من المعايير والمؤشرات في فئات الرفع المالي، والنمو، والربحية، والكفاءة التشغيلية، وعائد المخاطر، والسيولة، وجودة الأصول، وقد حاز فيها البنك التجاري على تصنيفات مرتفعة.

وأكد السيد جوزيف أبراهام رئيس مجموعة البنك التجاري، على أن النتائج المالية لعام 2019، بما فيها قيمة الأرباح الصافية الأعلى بتاريخ البنك، تبرهن على مدى فعالية وصلابة استراتيجية البنك الخمسية التي لا يزال يعمل بها، مشددا على استمرار البنك في دعم عملائه وتحقيق نسبة أرباح مستدامة في النصف الأول من العام الجاري 2020.

وكانت مجموعة البنك التجاري قد حققت أرباحا صافية بقيمة مليارين و21 مليون ريال في عام 2019 بالمقارنة مع مليار و674 مليون ريال عن الفترة نفسها من 2018، وانخفض معدل التكلفة إلى الدخل من 4ر33 بالمائة إلى 3ر28 بالمائة، كما بلغت قيمة إجمالي الأصول 5ر147 مليار ريال، مسجلة ارتفاعا بنسبة 3ر9 بالمائة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format