👮‍♂️ Government

Qatar Charity Launches Urgent Relief Campaign for Sudan

قطر الخيرية تطلق حملتها الإغاثية العاجلة سلام للخرطوم

QNA – Khartoum:

The field teams of Qatar Charity (QC) initiated the distribution of urgent relief aid to the victims of the unprecedented devastating flood in Sudan. The teams have delivered food parcels, personal hygiene kits, mattresses, and blankets to the most affected people in Ad-Damar and Berber of the River Nile State, as well as in Jabal Awliya and Bahri in the Khartoum State.

The urgent humanitarian intervention comes within the framework of the relief campaign entitled “Peace for Sudan”, which was launched by Qatar Charity to provide QR7.3mn urgent shelter and food aid to the affected people in Sudan. As part of the campaign, which is expected to benefit 75,000 persons. The field teams will distribute medical and study tents and other shelter essentials, in addition to giving tents to vulnerable families.

The flood is described as the worst one in Sudan during a century, which has affected more than half a million people and destroyed over 100,000 homes. Besides, 2,705 utilities were damaged, and nearly 100 persons were killed due to the flooding.

Qatar Charity appeals to the people in Qatar to support Sudan flood victims, who are in desperate need of emergency aid, and help them survive this humanitarian disaster, urging benefactors to contribute to Qatar Charity’s “Peace for Sudan” relief campaign to maximize the number of food and shelter aid beneficiaries.

الخرطوم – قنا:

باشرت الفرق الميدانية لمكتب /قطر الخيرية/ في السودان تقديم الإغاثة العاجلة للمتضررين من الفيضانات غير المسبوقة، حيث تم توزيع السلال الغذائية وسلال النظافة الشخصية والفرش والبطانيات على الفئات الأكثر تضررا من الكارثة في كل من: الدامر وبربر (ولاية نهر النيل)، وجبل أولياء وبحري بولاية الخرطوم.

ويأتي هذا التدخل الإنساني العاجل في إطار الحملة التي أطلقتها قطر الخيرية تحت شعار /سلام للخرطوم/ من أجل تقديم الإيواء العاجل والدعم الغذائي للمتضررين بقيمة 7,3 مليون ريال، ويتنظر أن يستفيد من الحملة 75 ألف متضرر.

وستقوم الفرق الميدانية لقطر الخيرية في الأيام القادمة بتوزيع الخيام للأسر والخيام الطبية والخيام الدراسية وأساسيات الإيواء الأخرى.

وتعد هذه الفيضانات الأسوأ في تاريخ السودان منذ مئة عام، إذ تضرر من جرائها أكثر من نصف مليون شخص، وتهدم من جرائها أكثر من 100 ألف منزل، إلى جانب تضرر 2705 مرافق خدمية، فضلا عن الضحايا الذين بلغ عددهم أكثر من مئة شخص.

ووجهت /قطر الخيرية/ نداء عاجلا لأهل الخير في قطر من أجل الوقوف إلى جانب إخوانهم في السودان وتقديم الإغاثة العاجلة لهم في مجال الغذاء ومواد الإيواء من خلال حملتها /سلام للخرطوم/ من أجل الوصول إلى أكبر عدد من الفئات التي تضررت من هذه الفيضانات العارمة وتأمين الغذاء والمأوى للمشردين منهم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format