🚦Traffic

Ashghal Opens Al Khufoos Street to Traffic

أشغال تفتح شارع الخفوس أمام الحركة المرورية

QNA – Doha:

Coinciding with new school year 2020/2021, the Public Works Authority (Ashghal) opened 3700m Al Khufoos Street, stretching from Al Furousiya Street in to Sabah Al Ahmad Corridor and Doha Expressway to serve areas of Murraikh, Al Mehairja and Luaib and along with several schools, sport and businesses nearby.

Al Khufoos Street will improve traffic in the area after its huge development. The street, which consisted of a lane in each direction, has been revamped into three lanes in each direction to accommodate about 10,000 V/Hr, to reducing travel time to more than 60%.

The opening will provide a direct traffic movement from Doha Expressway without the need to use the parallel Al Waab Street to reach Mehairja, Murraikh, and Al Waab reaching directly to Al Rayyan and Muaither from the vital Road, as it provides an alternative route to the parallel Al Waab Street.

The new road intersects with the vital Al Furousiya Street to connect the traffic coming from Al Rayyan and West Doha, passing through Umm AlJamajim Street, Mehairja Street, Umm Al Tin Street, to Sabah Al Ahmad Corridor & Al Amir Street (Doha Expressway) to connect traffic to Al Sadd east.

HPD Manager Eng. Bader Darwish said that the opening coincides with new school year, especially that there many educational institutions and schools and many residential areas commercial and sport facilities in the area like Aspire Zone and Khalifa International Stadium, Aspire Zone, Villaggio Mall and the Equestrian Club, as well as the many educational facilities and schools in the area, in addition to serving areas of Baaya, Mehairja and Murraikh and the importance of the street increases by its connection to Sabah Al Ahmad Corridor.

الدوحة – قنا:

افتتحت هيئة الأشغال العامة /أشغال/ شارع /الخفوس/ بطول 3700 متر، ليربط بين شارع الفروسية غربا ومحور صباح الأحمد شرقا، ويخدم مناطق مريخ ومحيرجة ولوعيب ويسهل الوصول للعديد من المدارس المحيطة والمرافق التجارية والمنشآت الرياضية القريبة تزامنا مع بدء العام الدراسي 2020/2021.

ويعمل افتتاح شارع /الخفوس/ على تحسين الحركة المرورية في المنطقة بعد تطويره بشكل جذري، حيث تم تحويل الشارع الذي كان يتألف من مسار واحد في كل اتجاه إلى طريق يتألف من ثلاثة مسارات في كل اتجاه، ليستوعب أكثر من 10 آلاف مركبة في الساعة في الاتجاهين وهو ما يسهم في خفض زمن التنقل إلى أكثر من 60 بالمئة.

ويزيد من أهمية الشارع الجديد أنه يتقاطع مع شارع الفروسية الحيوي، ليصل بين الحركة المرورية القادمة من الريان وغرب الدوحة مرورا بشارع أم الجماجم وشارع محيرجة وشارع أم الطين وصولا لمحور صباح الأحمد وشارع الأمير (طريق الدوحة السريع) ويصل الحركة المرورية إلى السد شرقا.

ويعمل فتح شارع الخفوس على توفير حركة مرورية مباشرة من طريق الدوحة السريع دون الحاجة لاستخدام شارع الوعب الموازي للوصول إلى محيرجة ومريخ ولوعيب وصولا بشكل مباشر إلى الريان ومعيذر، حيث يوفر طريقا بديلا عن شارع الوعب الموازي وهو ما سيخفف من الضغط المروري.

وفي إطار تعزيز السلامة المرورية التي تنتهجها هيئة الأشغال العامة، فقد تم إنشاء جزيرة تفصل بين اتجاهي الطريق، بالإضافة الى إنارة الشوارع وأنظمة الرسائل الذكية وعلامات الطريق، كما تم الانتهاء من مسارات المشاة والدراجات على جانبي الطريق.

وفي هذا الصدد أكد المهندس بدر درويش، مدير إدارة مشروعات الطرق السريعة، أن افتتاح شارع الخفوس في هذا الوقت يتزامن مع بداية العام الدراسي الجديد خاصة وأن هناك العديد من المرافق التعليمية والمدارس في المنطقة فضلا عن العديد من المرافق الحيوية مثل استاد خليفة الدولي وأسباير زون وفيلاجيو مول ونادي الفروسية، فضلا عن المنشآت التعليمية والمدارس العديدة في المنطقة، وكذلك يخدم هذا الشارع مناطق بعيا ومحيرجة ومريخ.. ويزيد من أهمية الشارع اتصاله بمحور صباح الأحمد ذي الأهمية الحيوية.

يذكر أن شارع الخفوس يتكامل مع شارع أم الجماجم الذي تم افتتاحه في 2019 ضمن مشروع تطوير شارع الخفوس بطول 1500 متر، والذي يوفر حركة مرورية مباشرة بين شارع الفروسية وشارع الوعب مرورا بشارع الخفوس.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format