👮‍♂️ Government

Customs foils attempt to smuggle hashish at Ruwais Port

الجمارك تحبط محاولة لتهريب الحشيش في ميناء الرويس

The Peninsula Online – Doha:

Maritime Customs Administration foiled an attempt to smuggle a large amount of hashish at Ruwais Port.

In many pictures and video shared by the Qatar Customs on twitter, the contraband is shown to be hidden inside the spare tyre of a refrigerated truck. 

When opened, there were 45 bags containing hashish hidden inside the tyre, weighing a total of 45.5kg. 

The authority has been issuing continuous warning against carrying illegal substances into the country. 

Customs officers are provided with all means of support including the latest devices and continuous training to read body language of passengers and to be aware of the latest methods followed by smugglers.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – الشرق

تمكنت الهيئة العامة للجمارك من ضبط كمية من مادة الحشيش المخدرة بجمرك ميناء الرويس، لتؤكد مرة أخرى قدرتها وحرصها على حماية أمن البلاد وأبناءها من المواد المخدرة.  

وقالت الهيئة على حسابها بموقع تويتر أن إدارة الجمارك البحرية تحبط تهريب كمية كبيرة من مادة الحشيش المخدرة بجمرك ميناء الرويس، تم إخفاء الممنوعات بطريقة سرية في الإطار الاحتياطي للبراد.

وأضافت الهيئة أنه عند فتحه تبين وجود45 كيس مغلف يحتوي على مادة الحشيش ، مشيرة إلى أن الوزن الإجمالي للمضبوطات بلغ  kg 45.50.

يشار إلى أن إدارة الهئية العامة للجمارك بكافة فروعها قامت بضبط محاولات عديدة لتهريب المواد الممنوعة مثل مادة الحشيش والماريجوانا والأقراص المحظور تداولها وغيرها، والتي تنوعت في طرق الإخفاء وكان مفتشو الجمارك لها بالمرصاد.

وتوفر الهيئة العامة للجمارك لموظفيها كل وسائل الدعم والتدريب المستمر حتى يكونوا على علم بأحدث وسائل وطرق التهريب التي يتبعها المهربون.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format