😎 LifeStyle🦠Coronavirus

Precautionary measures in parks, corniches and beaches

الإجراءات الاحترازية في الحدائق والكورنيش والشواطئ

Al Raya – WGOQatar Translations – Doha:

Dr. Hamad al-Rumaihi, Director of Health Protection and Combating Transitional Diseases at the Ministry of Public Health, revealed precautionary measures for the prevention of Covid-19 virus in outdoor areas in relation to garden, corniche and beach activities, which are implemented in the fourth phase of the plan to ease restrictions imposed due to Covid-19.

Dr. Al Rumaihi said in a special statement to al-Raya that the aim of these measures is to provide guidance on best practices, to facilitate the safe return of the services and activities of parks, corniches and beaches gradually with the development of precautionary measures and measures that contribute to reducing the spread of the virus “Covid-19” and protecting members of the community from the risk of infection during the practice of physical activity outdoors.

He explained that individuals are allowed to engage in physical activity in parks, open spaces, corniches and all beaches, and groups of up to 30 people are allowed to engage in sports activities, taking into account a distance of 2 meters between the persons.

He also pointed out that individual sports activities such as running, walking and other physical activities are allowed, adding that sitting or hiking is not permitted.

He explained that there are a number of preventive measures that must be implemented to prevent and control infection, including downloading the application of “EHTERAZ “ and the health status should be in green, avoiding physical contact such as hugging and shaking hands, avoiding spitting, and not requiring the wearing of muzzles when exercising, but necessary precautions must be taken, leaving the safe distance of at least two meters.

He added that the muzzle should be worn when approaching others at a distance of two meters or less when exercising, and those who do not exercise should wear masks all the time and leave a safe distance of at least one and a half meters from others, and be careful not to exercise if the temperature of the person exceeds 38 degrees Celsius, or if he has any symptoms of “Covid-19”.

He stressed that precautionary measures include closing external sports equipment to reduce the risk of transmission of the virus from surfaces that are frequently touched, closing children’s play areas and ski gardens, emphasizing the need to cough or sneeze in a paper napkin, and if it is not available to use the the elbow area, and get rid of paper napkins in the trash can.

He continued: The procedures include opening toilets while making sure to clean and sterilize after each use while avoiding contact with animals and birds, avoiding touching surfaces, avoiding crowded places, crowded parking, maintaining hygiene, and disposing of masks, gloves and waste in designated containers.

He stressed the importance of physical distancing by maintaining a distance of one and a half metres between people while walking, except for small family groups from the same house, while ensuring that a safe distance of at least 2 metres is kept when engaging in outdoor sports activities.

A number of activities would remain closed, including sports equipment, children’s play areas and ski gardens.

Source: raya

الدوحة – الراية:

كشف الدكتورُ حمد الرميحي مُديرُ حماية الصحة ومُكافحة الأمراض الانتقالية بوزارة الصحة العامة عن الإجراءات الاحترازية للوقاية من فيروس كورونا «كوفيد-19» في المساحات الخارجية فيما يتعلّق بأنشطة الحدائق والكورنيش والشواطئ، والتي يتمّ تطبيقها في المرحلة الرابعة من خُطة تخفيف القيود الخاصة ب»كوفيد-19».

وقال الدكتورُ الرميحي في تصريحات خاصة لـ الراية إنّ الهدف من هذه الإجراءات هو تقديم إرشادات حول أفضل المُمارسات، لتيسير العودة الآمنة لخدمات وأنشطة الحدائق والكورنيش والشواطئ تدريجيًا مع وضع التدابير والإجراءات الاحترازية التي تُسهم في الحدّ من انتشار فيروس «كوفيد- 19» وحماية أفراد المُجتمع، من خطر العدوى أثناء مُمارستهم للنشاط البدني في الهواء الطلق.

وأوضح أنّه يُسمح للأفراد بمُمارسة النشاط البدني في الحدائق والمساحات المفتوحة والكورنيش وجميع الشواطئ، كما يسمح بمجموعات تصل إلى 30 شخصًا بمُمارسة الأنشطة الرياضية، مع مُراعاة مسافة 2 متر بين الأشخاص.

ولفت إلى أنه يسمح أيضًا بمُمارسة الأنشطة الرياضية الفردية كالجري والمشي، وغيرها من الأنشطة البدنية، موضحًا أنه لا يسمح بالجلوس أو التنزّه.

وأوضح أن هناك عددًا من الإجراءات الوقائية التي يجب تنفيذُها للوقاية من العدوى ومُكافحتها وتتضمن تحميل تطبيق احتراز وأن تكون الحالة الصحية باللون الأخضر، وتجنّب الاتصال الجسدي مثل العناق والمصافحة، وتجنّب البصق، ولا يشترط ارتداء الكمامات عند ممارسة الرياضة، ولكن يتعيّن اتخاذ الإجراءات الاحترازية اللازمة، من ترك المسافة الآمنة التي لا تقل عن مترَين.

وأضاف إنه يجب ارتداءُ الكمامة عند الاقتراب من الآخرين بمسافة مترَين أو أقلّ عند ممارسة الرياضة، كما يجب على أولئك الذين لا يمارسون الرياضة ارتداء الأقنعة طوال الوقت وترك المسافة الآمنة بما لا يقل عن متر ونصف متر من الآخرين، والحرص على عدم ممارسة الرياضة في حال كانت درجة حرارة الشخص تتجاوز 38 درجة مئويةً، أو إن كان يُعاني من أي من أعراض «كوفيد -19».

وأكّد أن الإجراءات الاحترازية تتضمن إغلاق أجهزة الرياضة الخارجية للحدّ من خطر انتقال الفيروس من الأسطح التي يتم لمسُها بشكل متكرّر، وإغلاق مناطق لعب الأطفال وحدائق التزلج، مع التأكيد على ضرورة السعال أو العطس في منديل ورقي، وفي حال عدم توفّره استخدام المرفق المثني، والتخلّص من المناديل الورقية في سلة المهملات.

وتابع: الإجراءات تتضمن فتحَ دورات المياه مع التأكد من التنظيف والتعقيم بعد كل استخدام مع تجنّب ملامسة الحيوانات والطيور، وتجنّب لمس الأسطح، وتجنّب الأماكن المزدحمة، ومواقف السيارات المزدحمة، والحفاظ على النظافة العامة، والتخلّص من الأقنعة والقفازات والمخلفات في الحاويات المُخصصة لها.

وأكّد على أهمية التباعد الجسدي من خلال الحفاظ على مسافة متر ونصف المتر بين الأشخاص أثناء المشي باستثناء المجموعات العائلية الصغيرة من نفس المنزل، مع التأكّد من إبقاء مسافة آمنة لا تقل عن مترين عند ممارسة الأنشطة الرياضية في الهواء الطلق.

وأضاف إن هناك عددًا من الأنشطة التي ستظلّ مغلقةً، ومنها الأجهزة الرياضية ومنطقة ألعاب الأطفال وحدائق التزلج.

المصدر: raya

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format