🌍 World

The world’s most expensive coin is auctioned

عرض أغلى قطعة نقدية في العالم للبيع بالمزاد

Agencies – Washington:

On October 8, a silver dollar issued in 1794, which is of great value to numismatists, will acquire a new owner. In 2013, it was sold for ten million dollars and may set a new value record, CNN reports.

A coin with a female profile-an image of Freedom with loose hair, stylized as ancient Greek goddesses-was the first dollar minted. Most likely, it was held in the hands of US President George Washington.

A total of 1,758 such coins were issued, and about 130 have come down to us. They were not intended for the General public and were distributed to congressmen and honorary citizens of the United States. The supply of precious metals in America after the war with England was weakened, and the issue of such money was instead an image step aimed at maintaining the authority of a young independent country.

واشنطن – وكالات:

 من المفترض أن يجري في الثامن من أكتوبر المُقبل مزادٌ علني ستطرح للبيع فيه نسخة من الدولار الفضي المسكوك عام 1794، الذي يعتبر ذا قيمة هائلة لعلماء العملات وهواة جمعها. وحسبما ذكرت شبكة «سي إن إن»، فإن هذا الدولار قد بيع عام 2013 مقابل 10 ملايين دولار، ويتوقع أن يسجل سعره رقمًا قياسيًا جديدًا.

ويظهر على هذه العملة وجه امرأة ذات شعر منسدل تُشبه آلهة يونانية قديمة، وهي تمثل الحرية. وتعتبر هذه القطعة النقدية أول عملة معدنية تم سكها في الولايات المتحدة، ومن المرجح أن الرئيس الأمريكي جورج واشنطن نفسه مسكها بيده.

وتم إصدار ما مجموعه 1758 قطعة نقدية من هذا النوع، ولم يبق منها في المتناول سوى 130 حتى يومنا هذا.

وتلك العملات لم تكن مخصصة لعامة الناس، بل للتوزيع على أعضاء الكونغرس والمُواطنين البارزين. وفي ظلّ ضعف مخزون المعادن النفيسة في أمريكا بعد حرب الاستقلال مع بريطانيا، جاء إصدار القطع النقديّة هذه بمثابة خطوة رمزية تهدف إلى تعزيز هيبة الدولة الأمريكيّة الفتية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format