😎 LifeStyle🌍 World

‘Batman’ filming halted after Pattinson reportedly falls ill with COVID-19

توقف تصوير فيلم “باتمان” بعد إصابة (باتنسون) بكوفيد-١٩

AFP – Los Angeles:

British actor Robert Pattinson has tested positive for COVID-19, causing production in Britain on the set of his film “The Batman” to pause, Vanity Fair and the Hollywood Reporter reported on Thursday.

Warner Bros., the Hollywood studio behind the movie, said in a statement that “a member of ‘The Batman’ production” had tested positive for the coronavirus, but did not give a name. “Filming is temporarily paused,” the Warner Bros. statement added.

Vanity Fair and the Hollywood Reporter cited unnamed sources as saying the person who tested positive was Pattinson, the film’s star.

Warner Bros. and Pattinson’s representatives did not immediately return calls seeking comment on the reports.

Filming of “The Batman” had resumed in Leavesden north of London only three days ago after being shut down in mid-March, along with dozens of other movies and TV shows around the world due to the pandemic.

The movie, in which the Pattinson, 34, stars as the comic book hero, has about three months of material left to shoot, according to Hollywood trade outlets. Its release was pushed back earlier this year from June 2021 to October 2021.

Hollywood has only resumed production of movies and TV shows in the past few weeks after struggling to accommodate complex safety procedures, testing, and social distancing on film sets that employ dozens of crew, makeup artists, actors, extras and other production staff.

Pattinson is best known for his breakout role in the young adult vampire movie series “Twilight,” which turned him into a heartthrob. 

لوس انجليس – وكالة الأنباء الفرنسية:

ذكرت مجلتي فانيتي فير وهوليوود ريبورتر يوم الخميس أن نتيجة فحص كوفيد-19 ظهرت إيجابية للممثل البريطاني روبرت باتينسون مما تسبب في توقف الإنتاج في بريطانيا في موقع تصوير فيلمه “ذا باتمان”.

وقالت وارنر بروس، استوديو هوليوود المنتج للفيلم، في بيان إن “أحد الممثلين في فيلم “باتمان” قد ظهرت نتيجة فحص كوفيد-19 خاصته إيجابية ، لكنها لم تذكر اسمه. وأضاف بيان وارنر بروس ” أن التصوير توقف مؤقتاً ” .

ونقلت مجلة فانيتي فير وهوليوود ريبورتر عن مصادر لم تسمها قولها أن الشخص الذي كانت نتيجة فحصه ايجابية هو باتينسون نجم الفيلم.

وارنر بروس وممثلو باتينسون لم يجيبو على المكالمات على الفور التى تطلب التعليق على التقارير .

وكان تصوير فيلم “باتمان” قد استؤنف في ليزدن شمال لندن قبل ثلاثة أيام فقط بعد إيقافه في منتصف مارس، إلى جانب عشرات الأفلام والبرامج التلفزيونية الأخرى في جميع أنحاء العالم بسبب الوباء.

الفيلم، الذي يلعب فيه باتينسون صاحب ال34 عام دور البطولة المقتبس من سلسلة مجلات الرسوم المتحركة، أمامه عمل تصوير سيستغرق حوالي 3 أشهر لإتمامه، وفقا لمنافذ التجارة في هوليوود. وقد تم تأجيل إصداره في وقت سابق من هذا العام من يونيو 2021 إلى أكتوبر 2021.

استأنفت هوليوود إنتاج الأفلام والبرامج التلفزيونية فقط في الأسابيع القليلة الماضية بعد أن كافحت لاستيعاب إجراءات السلامة المعقدة، والاختبار، والتباعد الاجتماعي في مواقع التصوير التي توظف العشرات من أفراد الطاقم وفناني المكياج والممثلين والممثلين الجانبيين وغيرهم من موظفي الإنتاج.

يشتهر باتينسون بدوره البارز الذي حقق له النجاح والشهرة في سلسلة أفلام مصاصي الدماء “توايلايت”، التي حولته إلى نجم محبوب من اليافعين.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format