👮‍♂️ Government

QRCS rescues flood victims in Sudan

الهلال الأحمر القطري ينقذ المتأثرين بالسيول في السودان

The Peninsula – Doha:

Qatar Red Crescent Society (QRCS) is working with the Sudanese Red Crescent Society (SRCS) on a relief proposal with an initial budget of $50,000, to provide non-food items (NFIs) for the flood-affected families in Sudan. Under the scheme, many tarpaulins, blankets, mosquito nets, jerrycans, and mattresses will be urgently supplied. Also, awareness sessions will be held to inform the public about health safety protections.

Around 350 worst-affected families will receive prompt assistance as a matter of urgency. Heavy rains and flash floods since the end of June have affected over 380,000 people and killed nearly 90 across 17 states in Sudan, according to preliminary data from the Government’s Humanitarian Aid Commission (HAC).

The continued storms and flooding are causing damage to houses, schools, water points, and other critical infrastructure, with North Darfur, Sennar, and West Kordofan states amongst the hardest-hit. More than 37,000 homes have been destroyed, forcing most of the families affected to seek shelter with relatives and host communities. Another 39,000 houses, 34 schools, and 2,671 health facilities have been damaged, according to HAC.

Food security might have been further compromised, as approximately 1,300 animals have died, and thousands of acres of crops have been lost or will not be cultivated.

In the White Nile State, mitigation efforts carried out by civil defense and local organisations helped to protect several people who were stuck by the rise of floodwaters on the White Nile. However, over 10,000 people remain impacted by flash floods across the state.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – الشرق:

أدى هطول الأمطار خلال صيف هذا العام في عدد من ولايات ومدن السودان، وبمعدلات كبيرة جداً تجاوزت أحياناً معدل 120 ملم في اليوم الواحد، إلى موجات عنيفة من السيول الجارفة وارتفاع مناسيب الأنهار التي تسببت في تدمير آلاف المنازل والمرافق العامة وإتلاف الممتلكات وفقدان الأرواح، كما نتج عنها قطع بعض الطرق الرئيسية التي تربط بين المدن السودانية. ونتيجة لتراكم المياه، انتشر توالد البعوض والحشرات الضارة الناقلة للأمراض، مما قد يؤدي إلى انتشار الملاريا والإسهال وغيرها من الأمراض.

ويبدأ موسم الأمطار في نهاية شهر يونيو، ومن المتوقع أن يستمر حتى نهاية شهر سبتمبر، وذلك بحسب توقعات الهيئة العامة للأرصاد الجوية بالسودان. ويحتاج المتضررون من السيول والفيضانات في السودان إلى مساعدات إنسانية عاجلة من أجل إنقاذ أرواح الآلاف منهم، وتخفيف حدة هذه الكارثة وخسائرها المادية والبشرية.

ومن خلال المسح الميداني الأولي الذي أجرته فرق الهلال الأحمر السوداني عبر متطوعيه وموظفيه بالشراكة مع السلطات المحلية، تشير التقديرات المبدئية إلى وفاة 90 شخصاً حتى الآن، كما تبين تقارير مفوضية العون الإنساني الحكومية السودانية تضرر 37,000 منزل وتأثر 380,000 نسمة في عموم السودان.ورغم نجاح جهود الدفاع المدني والمنظمات المحلية في إنقاذ العديد من العالقين وسط مياه النيل الأبيض، لا يزال أكثر من 10,000 نسمة متأثرين تأثراً مباشراً بالسيول التي اجتاحت الولاية.وبناءً على التنسيق بين الهلال الأحمر القطري ونظيره السوداني، تتم حالياً دراسة مقترح لتوفير حزم من المواد غير الغذائية للأسر المتأثرة بالسيول .كما تشمل الخطة المبدئية عقد جلسات توعوية وإيضاحية حول وسائل السلامة الصحية للمتضررين من السيول والفيضانات في ولاية نهر النيل. وتبلغ التكلفة المخصصة للتدخل المبدئي 50,000 دولار أمريكي، وهو يستهدف في الوقت الحالي الوصول إلى 350 أسرة من الأشد تضرراً في الولاية.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format