🩺 Health🦠Coronavirus

Russia vaccine passes early trial test: report

تقرير: اللقاح الروسي يجتاز مرحلة التجارب الأولية

AFP – London:

Patients involved in early tests of a Russian coronavirus vaccine developed antibodies with “no serious adverse events”, according to research published in The Lancet Friday, but experts said the trials were too small to prove safety and effectiveness.

Russia announced last month that its vaccine, named “Sputnik V” after the Soviet-era satellite that was the first launched into space in 1957, had already received approval.

In the Lancet study, Russian researchers reported on two small trials, each involving 38 healthy adults aged between 18 and 60, who were given a two-part immunisation.

Each participant was given a dose of the first part of the vaccine and then given a booster with the second part 21 days later.

They were monitored over 42 days and all developed antibodies within the first three weeks.

The report said the data showed that the vaccine was “safe, well tolerated, and does not cause serious adverse events in healthy adult volunteers”.

The trials were open label and not randomised, meaning there was no placebo and the participants knew they were receiving the vaccine and were not randomly assigned to different treatment groups.

Researchers underlined that larger and longer trials — including a placebo comparison — would be needed to establish the long-term safety and effectiveness of the vaccine for preventing Covid-19 infection.

“Showing safety will be crucial with Covid-19 vaccines, not only for vaccine acceptance but also for trust in vaccination broadly,” Naor Bar-Zeev of Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health wrote in a commentary in the Lancet.

The report said the 76 participants of these trials would be monitored up to 180 days, adding that a more rigorous phase 3 clinical trial was planned with the involvement of 40,000 volunteers “from different age and risk groups”.

لندن – وكالة الأنباء الفرنسية:

أفادت دراسة نشرتها مجلة “لانسيت” اليوم الجمعة أن المرضى الذين شاركوا في الاختبارات المبكرة للقاح الروسي المضاد لفيروس كورونا طوروا أجساماً مضادة “دون وجود أحداث معاكسة ذات خطورة”، ولكن قال الخبراء أن التجارب كانت ضيقة النطاق بشكل لا يمكن من خلاله إثبات السلامة والفعالية.

وكانت روسيا قد أعلنت الشهر الماضي أن لقاحها، الذي أطلق عليه اسم “سبوتنيك الخامس” على اسم القمر الصناعي الذي يعود إلى الحقبة السوفيتية وكان أول قمر صناعي يطلق إلى الفضاء في عام 1957، قد حصل بالفعل على الموافقة.

في الدراسة التي نشرت في “لانسيت” ، أبلغ الباحثون الروس عن تجربتين صغيرتين، شملت كل منهما 38 من البالغين الأصحاء الذين تتراوح أعمارهم بين 18 و 60 عامًا، والذين تم إعطاؤهم اللقاح على دفعتين.

وقد أُعطي كل مشارك جرعة من الجزء الأول من اللقاح ثم أُعطي معززاً بالجزء الثاني بعد 21 يوماً.

وقد تمت مراقبتهم على مدى 42 يوماً وجميعهم قد طوروا أجساماً مضادة في الأسابيع الثلاثة الأولى.

وقال التقرير إن البيانات أظهرت أن اللقاح “آمن وجيد التحمل ولا يسبب أحداثاً سلبية خطيرة لدى المتطوعين البالغين الأصحاء”.

كانت التجارب مفتوحة التسمية وليست عشوائية، مما يعني أنه لم يكن هناك دواء وهمي وكان المشاركون يعرفون أنهم يتلقون اللقاح ولم يتم تعيينهم بشكل عشوائي لمجموعات علاجية مختلفة.

وأكد الباحثون أن تجارب أكبر وأطول – بما في ذلك مقارنة تجارب وهمية – ستكون هناك حاجة إليها لتحديد سلامة وفعالية اللقاح على المدى البعيد للوقاية من عدوى كوفيد-19.

وكتب ناور بار زيف من كلية جونز هوبكنز بلومبرغ للصحة العامة في تعليق في مجلة لانسيت أن “إظهار السلامة سيكون حاسماً مع لقاحات كوفيد-19، ليس فقط لقبول اللقاح ولكن أيضًا للثقة في التطعيم على نطاق واسع”.

وقال التقرير أنه سيتم مراقبة المشاركين ال76 فى هذه التجارب حتى 180 يوماً، وأضاف أنه من المقرر القيام بتجربة سريرية أكثر صرامة من المرحلة الثالثة بمشاركة 40 ألف متطوع ” من مختلف الفئات العمرية والفئات المعرضة للخطر”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format