🌍 World🦠Coronavirus

UNRWA Launches $94.6 Million Appeal to Help Palestinians Fight COVID-19

الأونروا تنشد دعما بـ٩٤،٦ مليون دولار لدعم الفلسطينيين في مواجهة كورونا

QNA – New York:

The United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East (UNRWA) launched a $94.6 million COVID-19 Appeal. This funding is required by the Agency to mitigate the worst impacts of the pandemic on 5.6 million registered Palestine refugees in the Middle East until the end of December 2020, with a special focus on health, cash assistance and education.

Since July, COVID-19 cases have worryingly surged in the West Bank, Lebanon and Syria, with more recent increases in Jordan and the first instances of local transmission in Gaza recorded in late-August. The Appeal is crucial for controlling the spread of the pandemic in Palestine refugee camps and to help prevent a major outbreak. The Agencys initial appeal allowed for the continued provision of health and hospitalization, as well as the adoption of measures that largely helped contain the spread of the virus, such as home delivery of medicines, telemedicine and triage systems, the UNRWA said in a statement.

“UNRWA will continue the strict measures it put in place as a result of COVID-19 at least until the end of December,” said UNRWA Commissioner-General Philippe Lazzarini. “This new flash Appeal will sustain our health, education and emergency services. In parallel, we will step up relief interventions to address the growing poverty and despair among Palestine refugees.”

The ramifications of COVID-19-related lockdowns have crippled economies across the region, leaving millions without a stable source of income. UNRWA will support Palestine refugees with cash assistance and food aid.

نيويورك – قنا:

أطلقت وكالة الأمم المتحدة لإغاثة وتشغيل اللاجئين الفلسطينيين في الشرق الأدنى (الأونروا)، مناشدة عاجلة بقيمة 94.6 مليون دولار للتخفيف من آثار جائحة فيروس كورونا المستجد /كوفيد-19/ على 5.6 مليون لاجئ فلسطيني مسجل في منطقة الشرق الأوسط.

وأكدت الوكالة الأممية، في بيان لها، الحاجة إلى 94.6 مليون دولار لتغطية الاحتياجات الطارئة للاجئين المسجّلين حتى نهاية شهر ديسمبر المقبل، مع التركيز على الصحة والمعونة النقدية والتعليم.

وقال السيد فيليب لازاريني المفوّض العام لـ(الأونروا) إن “الوكالة ستواصل اتخاذ التدابير الصارمة الرامية لاحتواء جائحة /كوفيد-19/ حتى نهاية العام، على أقل تقدير”.

وأضاف أن “هذه المناشدة العاجلة الجديدة ستعمل على استدامة خدماتنا الصحية والتربوية والطارئة.. وبموازاة ذلك، فإننا سنعمل على رفع تدخلاتنا الإغاثية من أجل الاستجابة للفقر واليأس المتزايدين في أوساط لاجئي فلسطين”.

وبحسب (الأونروا)، ارتفع في أقل من شهرين (بين يوليو وسبتمبر) عدد حالات الإصابة بالفيروس في مخيمات اللاجئين من 200 إلى نحو 4 آلاف حالة.. وقد عزت الوكالة السبب في ذلك إلى تداعيات عمليات الإغلاق المرتبطة بالفيروس التي أدت إلى شل الاقتصادات في جميع أرجاء المنطقة، مما ترك الملايين بدون مصدر ثابت للدخل، مشيرة إلى أنه لا يمكن للاجئين تحمل تكاليف البقاء في المنزل.

ومنذ يوليو، ارتفع عدد الحالات في الضفة الغربية ولبنان وسوريا بشكل مقلق، مع تسجيل المزيد من الحالات مؤخرا في الأردن وظهور أول حالات انتقال العدوى المحلية في غزة في أواخر أغسطس.

وشددت الوكالة على أن التمويل المطلوب حاسم للسيطرة على انتقال الجائحة في مخيمات اللاجئين الفلسطينيين للمساعدة في منع تفشٍ كبير.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format