⚽ QSL

QNB Stars League: Al Duhail Beat Umm Salal 3-0

الدوري القطري: فوز الدحيل على أم صلال ٣-٠

QNA – Doha:

Al Duhail began their title defense in emphatic fashion as they beat Umm Salal 3-0 in Week 1 of the 2020-21 season QNB Stars League at the Education City Stadium on Friday.

Luis Martin (fifth minute), Mohammed Muntari (36th minute) and substitute Ali Afif (90+3) scored for The Red Knights.

Al Duhail started from where they left off, having recently won their seventh league title. They had emerged as the 2019-20 season QNB Stars League champions in dramatic fashion, edging Al Rayyan by one point in the final round on 21st August.

In terms of creating scoring opportunities particularly, Al Duhail dominated Umm Salal, who put up a brave fight in the game after conceding two goals. However, The Orange Fortress conceded a late goal as well.

Al Duhail had two new faces in Eduardo Rodriguez (Dudu) and Ramin Rezaeian, who switched from relegated side Al Shahania. Overall, their players more than made up for the absences of injured key players like Edmilson Junior, Karim Boudiaf, Yousef Msakni and Bassam Al Rawi.

After Muntari tested Umm Salal goalkeeper Baba Malick, Luis Martin put Al Duhail in the lead with a long-range left-footer. Captain Almoez Ali set him up after Luis Martin played a one-two with him following Baba Malick’s clearance.

The second goal came when Muntari rose high to head in Rezaeian’s measured cross from the right.

For Umm Salal, Yannick Sagbo and Walid Mesloub led the challenge and the former sent a wayward shot as the first half drew to a close.

Umm Salal showed alacrity in the second session and Sagbo linked up with Kesse Amanguao, who also joined them from Al Shahania, in the 50th minute, but the former could not control the ball properly and skied a shot.

Umm Salal’s Lawrence Quaye’s beaming shot in the 67th minute was blocked by Al Duhail goalkeeper Khalifa Abubacker.

Al Duhail sealed the issue, when Ali Afif, who came off the bench for Dudu, gave finishing touches to his own effort off a counter-attack.

The first two league matches are good preparations for ahead of their campaign in the 2020 AFC Champions League, which will resume soon with all West Zone matches being scheduled in Doha.

Umm Salal, who finished in the 10th position in the 2019-20 season after staring at relegation even occupying the bottom of the table at one stage, had reinforced the squad in the new season, but that was not enough for them in front of the might of Al Duhail.

الدوحة – قنا:

استهل الدحيل حملة الدفاع عن لقبه في بطولة الدوري القطري لكرة القدم (دوري نجوم QNB) للموسم 2020 – 2021، بتخطي عقبة أم صلال (3-صفر) في المباراة التي جرت بينهما مساء الأمس على استاد المدينة التعليمية في إطار مباريات المرحلة الأولى.

سجل الأهداف لويس مارتن ومحمد مونتاري وعلي عفيف في الدقائق (5 ، 36 ، 90+2) .

وحصد الدحيل بهذا الفوز على أول ثلاث نقاط في المسابقة، ليحتل المركز الثاني خلف السد الذي يملك نفس الرصيد لكنه يتفوق بفارق الأهداف، في المقابل خرج أم صلال من هذه الجولة خالي الوفاض من النقاط.

وأقيمت في نفس التوقيت على استاد حمد بن خليفة بالنادي الأهلي مباراة ثانية في إطار نفس الجولة، وانتهت بفوز الأهلي صاحب الأرض على ضيفه الوكرة (2-1).

وانطلقت المرحلة الأولى، أمس، بإقامة ثلاث مباريات، أسفرت عن فوز السد على الخريطيات (5-1)، والغرافة على قطر (2-صفر)، وتعادل الريان والسيلية (1-1)، على أن تختتم المرحلة في وقت لاحق من مساء اليوم بلقاء الخور والعربي على ستاد حمد بن خليفة بالنادي الأهلي.

وجاءت مباراة الدحيل وأم صلال قوية ومتكافئة في الأداء طوال الشوطين، إلا أن الدحيل تمكن من استغلال الفرص التي لاحت له بصورة مثالية وسجل ثلاثة أهداف بواقع هدفين في الشوط الأول وهدف في الثاني، في الوقت الذي أخفق فيه أم صلال في ترجمة الفرصة التي لاحت له إلى أهداف على مدار الشوطين واكتفي بالسيطرة السلبية.

جاء الشوط الأول سريعا خاصة من جانب الدحيل الذي سعى مبكرا لمفاجئة منافسه أم صلال وخطف هدف مبكر، وهو ما تحقق بعد خمس دقائق فقط بعدما استلم لويس مارتن الكرة على حدود منطقة الجزاء وسدد قوية سكنت الزاوية اليسرى لمرمي بابا مالك حارس أم صلال في الدقيقة (5).

بعد الهدف سيطر أم صلال على منطقة وسط الملعب وهاجم أملا في إدراك التعادل، حيث سدد يانيك ساجبو كرة قوية مرت فوق العارضة (14)، تلتها تسديدة أخرى من محمود المواس مرت بجوار القائم الأيمن لمرمي خليفة أبوبكر حارس الدحيل (21).

وفي الوقت الذي استحوذ فيه أم صلال على الكرة بوسط الملعب، شكل الدحيل خطورة كبيرة من الهجمات المرتدة خاصة من الجانب الأيمن عبر رامين رضائيان الذي مر في واحدة ولعب عرضية جميلة حولها محمد مونتاري برأسه جميلة على يمين الحارس بابا مالك (36) مسجلا الهدف الثاني ومضاعفا النتيجة لفريقه.

وكاد مونتاري أن يسجل هدفه الثاني قبل نهاية الشوط الأول بعدما مر من الجانب الأيمن وسدد قوية، ولكن بابا مالك حارس فريق أم صلال تصدى لها ببراعة كبيرة (42).

وفي الشوط الثاني، واصل أم صلال محاولاته الهجومية من أجل تقليص النتيجة، لكن رعونة لاعبيه حالت دون تقليص الفارق.. في المقابل أغلق الدحيل وسط ملعبه واعتمد تقريب المسافات بين خطوط، ومن ثم اللجوء إلى الهجوم المرتد على فترات.

وأهدر كيسي أمانجو فرصة محقق لتقليص النتيجة لأم صلال بعدما استلم الكرة داخل منطقة الجزاء وسدد بغرابة بجانب القائم الأيسر وهو على بعد ياردات من المرمي (50).. في المقابل سدد أدوارد رودريجيز مهاجم الدحيل كرة خطيرة مرت بجوار القائم الأيسر لممري بابا مالك (55).

واصل أم صلال محاولاته الهجومية وسدد لورانس كوي كرة قوية تصدى لها ببراعة خليفة أبوبكر حارس الدحيل (67) ، ثم تسديدة من رامي فايز مرت بجوار القائم الأيمن لمرمي الدحيل (73)، تلتها رأسية من عبدالرحمن أبكر مرت بجوار القائم الأير لمرمي الدحيل (84) .

وفي الدقائق الأخيرة كاد البديل رابح بوسافي أن يعدل النتيجة لأم صلال بعدما مر بمهارة وسدد قوية ولكن خليفة أبوبكر حارس الدحيل تصدى لها ببراعة (89)، في المقبل قاد اللاعب البديل علي عفيف هجمة مرتدة للدحيل مستغلا المساحات الشاسعة في دفاع أم صلال وسدد كرة قوية سكنت شباك الحارس بابا مالك مسجلا الهدف الثالث لفريقه.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format