🩺 Health🦠Coronavirus

Negative tests in just 5 days .. Japanese anti-Corona drug succeeds in Kuwait

فحوصات سلبية خلال ٥ أيام فقط .. الدواء الياباني المضاد لكورونا ينجح في الكويت

Al Sharq – WGOQatar Translations – Doha:

Japan’s Avigan is achieving positive and encouraging results in the treatment of the new coronavirus (Covid-19) in Kuwait, more than 10 days after it was used to treat infected people, Kuwait’s Al-Qabas newspaper quoted informed health sources as saying.

The drug is a pill, promotes early discharge from hospital and can be taken when the first symptoms of Covid-19 appear.

The sources explained to the newspaper that it was used with about 20 patients, distributed to Jaber Hospital and The Field Hospital in Musharraf, and has proved very effective even with the elderly.

The sources indicated that the patient signs a declaration of approval of the use of the drug, on the instructions of the Ministry of Health, before taking it, indicating that it is used with patients from moderate and mild conditions, and is not used with patients in intensive care departments.

The sources suggested increasing the rates of healing in the coming period, compared to the number of infected to be used with them, and distributed in other hospitals containing wards for “Covid 19”, where there are currently requests for using it there, explaining that patients who feel short in breath and need oxygen is recommended to be given the medicine.

It pointed out that the use of the drug “Avigan” by the Ministry of Health came in accordance with the guide of the guidelines of use prepared from Japan, and the recommendations of the World Health Organization, stressing that the majority of patients who use it, their tests turn from positive to negative within 5 days of treatment, instead of 10 days without using it.

Today, the Kuwaiti Ministry of Health announced the recovery of 552 cases of Covid-19 disease in the past 24 hours, bringing the total number of recovered people from the disease in Kuwait to 78,209.

The ministry said in a statement, according to the Kuwaiti News Agency, that the cases were confirmed to be cured after the necessary medical examinations and the steps followed in this regard.

Source: al-sharq

الدوحة – الشرق:

يحقق دواء «أفيغان» الياباني نتائج إيجابية ومشجّعة في علاج فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) بالكويت، بعد مرور أكثر من 10 أيام على استخدامه في علاج المصابين، وفق صحيفة القبس الكويتية نقلاً عن مصادر صحية مطلعة.

والدواء عبارة عن أقراص، ويعزز الخروج المبكر للمصابين من المستشفى، كما يمكن تناوله عند ظهور الأعراض الأولى للإصابة بفيروس كورونا.

وأوضحت المصادر للصحيفة أنه جرى استخدامه مع 20 مريضاً تقريباً، موزعين على مستشفى جابر والمستشفى الميداني بمشرف، وقد أثبت فاعلية كبيرة حتى مع كبار السن.

وبيّنت المصادر أن المريض يقوم بالتوقيع على إقرار بالموافقة على استخدام الدواء، بناء على تعليمات وزارة الصحة، قبيل تناوله، مشيرة إلى أنه يستخدم مع المصابين من الحالات المتوسطة والخفيفة، ولا يستخدم مع المرضى في أقسام العناية المركزة.

ورجحت المصادر تزايد نسب الشفاء خلال الفترة المقبلة، قياساً بأعداد المصابين الذين سيجري استخدامه معهم، والموزّعين في مستشفيات أخرى تحتوي على أجنحة لـ«كوفيد ـــــ 19»، حيث هناك طلبات حالياً لاستخدامه فيها، موضحة أن المصابين الذين يشعرون بضيق في التنفّس وبحاجة إلى الأكسجين يوصى بإعطائهم الدواء.

ولفتت إلى أن استخدام دواء «أفيغان» من قبل وزارة الصحة جاء وفقاً لدليل إرشادات الاستخدام المُعدّ من اليابان، وتوصيات منظمة الصحة العالمية، مؤكدة أن أغلبية المرضى الذين يستخدمونه تتحوّل فحوصهم من إيجابية إلى سلبية خلال 5 أيام من العلاج، بدلاً من 10 أيام من دون استخدامه.

واليوم، أعلنت وزارة الصحة الكويتية، شفاء 552 إصابة من مرض (كوفيد-19) في الأربع وعشرين ساعة الماضية ليبلغ بذلك إجمالي عدد المتعافين من المرض في الكويت 78209.

وقالت الوزارة في بيان، وفق وكالة الأنباء الكويتية، إنه تأكد تماثل تلك الحالات إلى الشفاء بعد إجراء الفحوصات الطبيةاللازمة والخطوات المتبعة بهذا الشأن.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
4
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format