🏆 Sport

No agreement between Messi, Barcelona – reports

تقارير إعلامية: لا اتفاق بين ميسي وبرشلونة

Reuters- BARCELONA:

Lionel Messi’s father and agent met Barcelona club president Josep Maria Bartomeu on Wednesday to discuss the player’s wish to leave the club but the talks ended in stalemate, Spanish media reported.

Earlier, Jorge Messi said it would be “difficult” for his son to remain with Barcelona, the only club he has ever played for professionally.

The meeting lasted one-and-a-half hours and was held in a cordial atmosphere, according to media reports including sports dailies Marca and Mundo Deportivo. They said Bartomeu sees Messi as a key part of Barca’s plans to rebuild under new coach Ronald Koeman. There was no comment from the club.

Six-times world player of the year Messi, unhappy at his team’s failure to win any silverware last season and humiliated by an 8-2 Champions League thrashing by Bayern Munich, told the club last week that he wanted to leave.

The Argentine insists he has a clause in his contract that allows him to leave on a free transfer – a claim disputed by Barcelona and La Liga, who say he can only leave if a rival club is willing to pay a 700 million euro ($830.20 million) buyout clause.

“I don’t know, I know nothing,” Messi’s father told Spanish TV channel Cuatro after flying in on a private jet.

Pressed if it would be hard for him to remain, he said “yes”, and asked how he sees Messi’s future at Barcelona, he replied “difficult, difficult”.

Messi missed a medical on Sunday and did not show up on Monday for the first training session of the season.

برشلونة – رويترز:

قال خورخي ميسي والد ووكيل أعمال ليونيل ميسي قائد برشلونة المُنافس في دوري الدرجة الأولى الإسباني لكرة القدم أمس الأربعاء إنه سيكون من الصعب على نجله البقاء في النادي عقب إعلان رغبته في الرحيل. وذكرت تقارير إعلامية إسبانية أن خورخي ميسي وصل برشلونة على متن طائرة خاصة ومن المتوقع أن يلتقي مع جوسيب ماريا بارتوميو رئيس النادي القطالوني في وقت لاحق لمناقشة مُستقبل نجله. ورفض المتحدث باسم النادي التعليق. ويُصر ميسي الفائز بجائزة أفضل لاعب في العالم ست مرات على وجود بند في عقده يُتيح له الرحيل مجانًا وهي المزاعم التي يرفضها برشلونة ورابطة الدوري الإسباني.

ويتفق النادي والرابطة على أن قائد الأرجنتين يمكنه الرحيل فقط في حال دفع أي منافس 700 مليون يورو (830.20 مليون دولار) قيمة الشرط الجزائي في عقده. وقال والد ميسي لمحطة كواترو التلفزيونية الإسبانية في رده على سؤال بشأن رحيل نجله البالغ عمره 33 عامًا عن النادي الذي قضى فيه كل مسيرته على الصعيد الاحترافي «لا أدري ولا أعرف شيئًا». ولكن عند الضغط عليه بسؤاله بشأن صعوبة البقاء في برشلونة بالنسبة لميسي، قال «نعم»، فيما رد على سؤال بشأن رؤيته لمستقبل ميسي في برشلونة قائلاً «صعب، صعب». وتهرب خورخي ميسي من سؤال بشأن ما إذا كان مانشستر سيتي خيارًا جيدًا لنجله، إذ أن الانتقال إلى مانشستر سيتي سيسمح لميسي بالعمل مع مدربه السابق في برشلونة بيب جوارديولا. وقال خورخي ميسي في رده على سؤال بشأن سيتي: «لا أدري، لا يوجد أي شيء حتى الآن». وأضاف أنه لم يُجر أي مناقشات مع جوارديولا، الذي قضى سنوات مليئة بالألقاب كمدرب مع برشلونة في وجود ميسي في أزهى فتراته. ولم يحضر ميسي التدريب الأول لبرشلونة في بداية الاستعداد للموسم المقبل يوم الاثنين الماضي بقيادة المدرب الهولندي الجديد رونالد كومان.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format