💉 Health🦠Coronavirus

India leads global rise in COVID-19 cases: WHO

منظمة الصحة: الهند تقود الزيادة العالميّة بإصابات كورونا

Reuters – GENEVA:

India reported the most new COVID-19 cases of any country in the past week, its nearly half a million fresh infections pushing the global tally up by 1 percent, the World Health Organization (WHO) said on Tuesday.

Overall global new deaths in the past seven days fell by 3% compared to the previous week, the WHO reported, adding that overall new infections around the world rose by 1.8 million.

The respiratory disease is also spreading in the Americas, which continues to account for more than half of reported cases and deaths worldwide, although there have been slight decreases in some areas, WHO said in its latest update.

Peru, Mexico, Colombia and Argentina have seen “increasing trends”, it said.

Spain, Russia, France, and Ukraine reported the highest number of new cases in Europe in the week to Aug. 30, with a resurgence in Spain matching peaks seen last March and April, the U.N. agency said. New cases in Italy jumped by 85%, it said.

“South-East Asia has reported the largest week-on-week increase, largely due to increased case detections in India,” the WHO said. “India has reported nearly 500,000 new cases in the past seven days, a 9% increase compared to the previous seven days and the highest numbers of new cases globally.”

In Africa, cases in Ethiopia reached “new highs”, while South Africa – which has the fifth most infections globally and the highest number on the vast continent – has continued a downward trend, it said.

Several previous hotspots – including Ghana, Kenya, Gabon and Madagascar – have recorded fewer new cases, the WHO said, adding: “…the figures should be interpreted cautiously as they may be affected by many factors, including the current testing capacity and strategy, and delays in reporting.”

Rates have fluctuated in the WHO’s eastern Mediterranean region, with the latest highest case numbers seen in Iraq, Iran, Morocco, Saudi Arabia and Kuwait, it said.

More than 25.44 million people have been reported to be infected by the novel coronavirus globally since the new coronavirus emerged in China late last year and 847,965​ have died, according to a Reuters tally.

جنيف – رويترز:

قالت منظمة الصحة العالميّة، أمس، إن الهند سجلت زيادة في الإصابات الجديدة بـ»كوفيد-19» أعلى من أي بلد آخر في الأسبوع الأخير، وبلغت هذه الزيادة نحو نصف مليون، ودفعت الإجمالي العالمي للارتفاع واحدًا بالمئة. وذكرت المنظمة أن إجمالي الوفيات الجديدة بالمرض انخفض في الأيام السبعة الأخيرة بنسبة 3% بالمقارنة بالأسبوع السابق. وأضافت أن الإصابات الجديدة على مستوى العالم ارتفعت إجمالًا بنحو 1.8 مليون حالة.

وتابعت المنظمة، في أحدث تقاريرها، أن المرض التنفسي ينتشر كذلك في الأمريكتين اللتين ما زالتا تمثلان أكثر من نصف حالات الإصابة والوفاة المسجلة على مستوى العالم رغم تراجع طفيف في الحالات في بعض المناطق.

وقالت إن بيرو والمكسيك وكولومبيا والأرجنتين تشهد «اتجاهًا صعوديًا». وسجلت إسبانيا وروسيا وفرنسا وأوكرانيا أعلى إصابات جديدة في أوروبا في الأسبوع المنتهي يوم 30 أغسطس، ووصلت الارتفاعات في إسبانيا إلى مستوياتها المسجلة في شهري مارس وأبريل الماضيين. وتابعت المنظمة أن حالات الإصابة الجديدة في إيطاليا قفزت بنسبة 85%.

وقالت المنظمة: «سجلت منطقة جنوب شرق آسيا أكبر زيادة أسبوعية فيما يرجع أساسًا لزيادة حالات الإصابة في الهند». وأضافت: «الهند سجلت نحو 500 ألف حالة إصابة جديدة في الأيام السبعة الماضية بزيادة 9% عن الأسبوع السابق وهو أعلى رقم للإصابات الجديدة على مستوى العالم».

وفي إفريقيا، قالت المنظمة إن الحالات في إثيوبيا بلغت «ارتفاعات جديدة»، في حين واصلت جنوب إفريقيا اتجاهًا نزوليًا. وبجنوب إفريقيا خامس أكبر عدد إصابات على مستوى العالم وأكبر عدد في القارة.

وتفيد إحصاءات «رويترز» بأن أكثر من 25.44 مليون نسمة أصيبوا بالمرض على مستوى العالم منذ بدء تفشيه في الصين في أواخر العام الماضي، وبأنه أدّى إلى وفاة 847.965 مصابًا على مستوى العالم.

وقال غيبريسوس، أمس، إن المنظمة دعت دول العالم إلى مواصلة قيود العزل المفروضة لمواجهة فيروس كورونا. وأضاف تيدروس أن رفع القيود دون السيطرة على فيروس كورونا المستجد سيكون «وصفة لكارثة».

وأقر بأن «كثيرًا من الناس قد ضاقوا ذرعًا بالقيود وينشدون العودة إلى الحياة الطبيعية بعد ثمانية أشهر من ظهور الوباء»، وتابع قائلًا خلال مؤتمر صحفي: «نريد أن نرى الأطفال يعودون إلى المدارس ويعود الناس إلى أماكن العمل، لكننا نريد أن نرى إنجاز ذلك بأمان». وبيّن أنه «لا يمكن لأي دولة أن تتظاهر بأن الوباء قد انتهى. الحقيقة أن هذا الفيروس ينتشر بسهولة. رفع القيود من دون سيطرة هو وصفة لكارثة».

ودعا المدير العام لمنظمة الصحة العالمية إلى التحاور مع الأشخاص الذين يتظاهرون ضد وضع الكمامات، مع تذكيرهم بأن الفيروس «حقيقي» و»يقتل».

وقال لوسائل الإعلام عن الاحتجاجات ضد الكمامات التي نظمت الأسبوع الماضي في ألمانيا وأماكن أخرى: «يجب أن نستمع إلى ما يطلبه الناس وما يقولونه. يجب أن ننخرط في حوار صادق». وأضاف «لكن في الوقت نفسه، أود أن أخبر الأشخاص الذين احتجوا الأسبوع الماضي أن الفيروس حقيقي. إنه خطير. إنه ينتشر بسرعة ويقتل، ويجب أن نفعل كل شيء لحماية أنفسنا والآخرين».

ونظرًا إلى أن احتمال حدوث موجة ثانية من الفيروس يغذّي المخاوف من مزيد من تدابير الإغلاق في أوروبا وأماكن أخرى، يتزايد الغضب بين مؤيّدي تخفيف القيود للحدّ من تفشي فيروس كورونا المستجد.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format